Други организации и клубове > Приятели | Friends

Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм

<< < (5/8) > >>

Сaprycorn:

--- Цитат на: TANO link=topic=4023.msg83287#msg83287 date=1351942549 ---Запушването на отворите е теоретически вероятно, но не вярвам и талигите да са сменили. Тази на снимката е различна с тази от чертежа. Вероятно не е същата каруца. :no:

--- Край на цитат ---
Имам един документ, който се отнася до новата номерация на вагоните от април 1940 година. Там е написано, че вагон 555 (вагонът от скицата) е преустроен на санитарен вагон и новият номер е 35 406 (вагонът от снимката)! Талигите наистина са сменени- оригиналните са прyски тип талиги, а на вагонът от снимката се вижда ясно талига тип Пулман. Още един интересен факт - на скицата пише, че вагонът има 70 места 3-та класа, а в брошурата "Подвижният състав на БДЖ 1936 година" за вагони 554 и 555 пише, че местата са 90! От тук следва, че е имало още едно преустройство, така че новите талиги са се появили или при това преустройство, или при някой ремонт по време на войната.
Както и да е, доскоро нямах никаква представа за външния вид на тези два вагона- първите С4 в историята на БДЖ, а сега, благодарение на Борис, тази загадка е разбулена! Благодаря!

pach:

Този вагон дали може да се направи на българския С4????

Gervasii:
Май не брой прозорците!

Boris 2-12-4:
Днес 08.12.2012 за студентския празник нови публикации. :drinks: :give_heart: :haha:

Boris 2-12-4:
Съвместна публикация с блога.


Колеги!

С днешните публикации се покриват над 90% от всички правилници, наставления и др. от Епоха І на БДЖ.

С това пътят за възпроизвеждане на тази Епоха, та чак до към 1934 е съвсем реален.

Прибавяме и книгите на големия Деянов и очакваната на отдадания  Стефчо Стоичков, то тогава не би трябвало да има извинение, че няма това, няма онова.

Всичко може да бъде възпроизведено  и проиграно дори и за ФРЕМО (FREMO)!!!  А там изискванията са железни...

Съществуват много публикации как да бъдат направени модели на локомотиви именно от тази епоха, със съответните чертежи и т.н. Въз основа на тях могат да бъдат изготвени и нашенски в НО,ТТ,N. За 0, І,ІІ положението е по-сложно, но не и мисия невъзможна. Поне за немските локомотиви... Как се прави  BR 94 в НО е показвано много пъти...

Разбира се, това не става с чичко Гошо (Google) , поне за сега. Трябва много да ровиш в библиотеки, да си абониран за списания. Да искаш да откриваш. В публикациите преди 1970 година има пространни указания, как да си направим локомотив еди коя си серия...

Търсенето му е майката, не хленченето...

Знанието на немски език е доооста желателно.

Това което ЗА СЕГА най-много липсва са размерите и видовете надписи и оцветяването на подвижния състав.

Доста хора имат по снимка-две с надписи от началните епохи, НОО не желаят да ги споделят...

Камъните са в техните градини!

 

Моя милост ще се постарае в близките месеци да публикува и чертежи на българските знаци от епохи І,ІІ,ІІІ.

Колкото до товарните вагони - ами всички събирачи и карачи ги имаме, само че с чужди надписи...

Няма нищо специално при товарните вагони. За пътническите четете Стефчо.(той и на товарните се кани).

Край Част 1 - Моделиране БДЖ Епохи І и ІІ

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия