Съвместна публикация с блога.
Колеги!
С днешните публикации се покриват над 90% от всички правилници, наставления и др. от Епоха І на БДЖ.
С това пътят за възпроизвеждане на тази Епоха, та чак до към 1934 е съвсем реален.
Прибавяме и книгите на големия Деянов и очакваната на отдадания Стефчо Стоичков, то тогава не би трябвало да има извинение, че няма това, няма онова.
Всичко може да бъде възпроизведено и проиграно дори и за ФРЕМО (FREMO)!!! А там изискванията са железни...
Съществуват много публикации как да бъдат направени модели на локомотиви именно от тази епоха, със съответните чертежи и т.н. Въз основа на тях могат да бъдат изготвени и нашенски в НО,ТТ,N. За 0, І,ІІ положението е по-сложно, но не и мисия невъзможна. Поне за немските локомотиви... Как се прави BR 94 в НО е показвано много пъти...
Разбира се, това не става с чичко Гошо (Google) , поне за сега. Трябва много да ровиш в библиотеки, да си абониран за списания. Да искаш да откриваш. В публикациите преди 1970 година има пространни указания, как да си направим локомотив еди коя си серия...
Търсенето му е майката, не хленченето...
Знанието на немски език е доооста желателно.
Това което ЗА СЕГА най-много липсва са размерите и видовете надписи и оцветяването на подвижния състав.
Доста хора имат по снимка-две с надписи от началните епохи, НОО не желаят да ги споделят...
Камъните са в техните градини!
Моя милост ще се постарае в близките месеци да публикува и чертежи на българските знаци от епохи І,ІІ,ІІІ.
Колкото до товарните вагони - ами всички събирачи и карачи ги имаме, само че с чужди надписи...
Няма нищо специално при товарните вагони. За пътническите четете Стефчо.(той и на товарните се кани).
Край Част 1 - Моделиране БДЖ Епохи І и ІІ