Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Двуетажни вагони на БДЖ

<< < (11/17) > >>

TANO:
Бе я стига сте се дърляли. Аз пък да пусна една снимчица-предупреждение за тези, които тепърва мислят да си купуват двуетажни вагони от Ривароси. Значи като излезнаха преди 2 год. бяха с отдушници над челните кабини и големите надписи DEUTCHE REIHSBAHN (не съм сигурен в правописа), както и най важното - по 3 джама на челните стени. Както си бяха и българските. Когато в Конрад се появи модела с крилата и надпис DR много му се зарадвах, щото най приличаше на нашите, пък видях, че няма и отдушници над челните кабини. От Данчофинтската снимка която качих се вижда, че и истинските нямат отдушници. Събрах сили и си го поръчах. Обаче като дойде поръчката ме чакаше гадна изненада. Едната крайна секция - добре(с 3 джама), ама другата:

Цяла вечер се чудих от радост ли да се напия или от мъка. Щото и да ми минаваше на акъла:(Туй DR) да стане БДЖ то се изпари на момента. Накрая взех Соломоновско решение - първата вечер от мъка, пък на следващата вечер като ми мине - от радост. Ще си ги връткам и така до Драгоман. Въпреки, че освен хармониките им намерих и други кусури, като например този, че седалките са 2+3 и на двата етажа, пък от чертежа на Райсецугархива много добре се вижда, че са 2+3 на долния и 3+2 на горния етаж. И е логично да е така, с оглед баланса на натоварването. Италианците определено са сбъркали въпреки, че с малко запилване седалките могат да се разменят. За ръкохватките на вратите всички са забелязали - модела има само на крайните, пък наште си имаха на всички. За финал ето още едно парченце от тия вагони:

 :drinks:

pach:

--- Цитат на: pach link=topic=4052.msg93714#msg93714 date=1392812682 ---В периодите:
1952–1957,
1961–1963,
1965–1977, (тук е българската поръчка - струва ми се през 1968г)
на завода в Гьорлиц са поръчани общо 115 четиресекционни влака от следните страни:
Bulgarische Staatsbahn,(БДЖ)
Deutsche Reichsbahn,(DR|
Polnische Staatsbahn,(РКР)
Rumänische Staatsbahn,(CFR)
Tschechoslowakische Staatsbahn (CSD).
...
Ако довечера ми остане време ще сканирам немското списание за да видите снимката и текста към нея.
Все пак то е издавано точно по това време на доставката за БДЖ.
Първата ни четиривагонна секция е носила номер на БДЖ- 36 26 001 до 26 004 от същата година.

--- Край на цитат ---

Обещаният скан на първия български двуетажен влак състоящ се от четири секции с вагони тип "В13"
носещ номера на БДЖ-26 001 до 26 004. Според  списание " DER Modelleisenbahner-6/69"
двуетажните вагони са  били поръчани през 1967г. и съответно доставени през 1968г.
Снимката е с коментар, че тези вагони са се сдобили с голяма
популярност сред пътниците на БДЖ през 1969г. от когато е и тя.

pach:

--- Цитат на: TANO link=topic=4052.msg93736#msg93736 date=1392839017 ---Бе я стига сте се дърляли. Аз пък да пусна една снимчица-предупреждение за тези, които тепърва мислят да си купуват двуетажни вагони от Ривароси. Значи като излезнаха преди 2 год. бяха с отдушници над челните кабини и големите надписи DEUTCHE REIHSBAHN (не съм сигурен в правописа), както и най важното - по 3 джама на челните стени. Както си бяха и българските. Когато в Конрад се появи модела с крилата и надпис DR много му се зарадвах, щото най приличаше на нашите, пък видях, че няма и отдушници над челните кабини. От Данчофинтската снимка която качих се вижда, че и истинските нямат отдушници. Събрах сили и си го поръчах. Обаче като дойде поръчката ме чакаше гадна изненада. Едната крайна секция - добре(с 3 джама), ама другата:
(Image removed from quote.)
Цяла вечер се чудих от радост ли да се напия или от мъка. Щото и да ми минаваше на акъла:(Туй DR) да стане БДЖ то се изпари на момента. Накрая взех Соломоновско решение - първата вечер от мъка, пък на следващата вечер като ми мине - от радост. Ще си ги връткам и така до Драгоман. Въпреки, че освен хармониките им намерих и други кусури, като например този, че седалките са 2+3 и на двата етажа, пък от чертежа на Райсецугархива много добре се вижда, че са 2+3 на долния и 3+2 на горния етаж. И е логично да е така, с оглед баланса на натоварването. Италианците определено са сбъркали въпреки, че с малко запилване седалките могат да се разменят. За ръкохватките на вратите всички са забелязали - модела има само на крайните, пък наште си имаха на всички. За финал ето още едно парченце от тия вагони:
(Image removed from quote.)
 :drinks:

--- Край на цитат ---

Искай си парите обратно...или да ти сменят композицията.
Ето тук Ясен демонстрира за пример композицията на Ривароси
и доколкото виждам, си е с по три джама и от двете страни:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2315.msg70259.html#msg70259

Но пък са с въпросните удушници дето на нашите БДЖ-ски ги нямаме. :scratch_ones_head:
Да не би да са били с различни каталожни номера бре професоре? :hi:

Adrian:
iPach , чети вимателно , братле , за да не губиш времето на Профа : Off-Topic:Когато в Конрад се появи модела с крилата и надпис DR много му се зарадвах, щото най приличаше на нашите, пък видях, че няма и отдушници над челните кабини.

Best Ripper:
Сканът на Пламен е общо взето бой  на негри в тъмна нощ... Ето я цялата оригинална и нерязана снимка от немския проспект...


И още една - на чисто нашенски съчленен влак, би трябвало по видимото означение да е влак с вагони 26009-26012. Ясно се вижда, че и на триосната талига средната ос е със реборд!  На снимките на Пламен от завода в Германия наистина средната колоос е без реборд, но както написах по-горе модификациите са много.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия