Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Двуетажни вагони на БДЖ
pach:
Скана разбира се че ще е лош, тъй като е от вестникарска снимка печатана през 1969г.
Друго си е да имаш проспекта на гланцова хартия и молбата за помощ в тази тема.
--- Цитат на: ivo link=topic=4052.msg83377#msg83377 date=1352235014 ---Търся снимки и инфо на БДЖ двуетажни вагони. ...
--- Край на цитат ---
--- Цитат на: pach link=topic=4052.msg83387#msg83387 date=1352272643 ---...
Само надписите по тях в подробности (служебните) се издирват още ...
Големите надписи са ясни също отдавна, но се присъединявам към питането на Иво - надписите за "шаблонирането"? :scratch_ones_head: :search:
--- Край на цитат ---
Пак благодаря за снимките - най-после част от надписите по нашите вагони вече са ясни.
Дори тези които се виждат дават представа за различното през годините.
На тази снимка си е оригиналната окраска от 1968г. когато лентите (крила) от двете страни на "БДЖ" са тънки:
тип "В13" носещ номера на БДЖ-26 001 до 26 004 и REV.30.5.67
Докато тук (не знам коя година) освен избелелите надписи на "БДЖ", крилата около него са доста по-дебели черти,
както и шаблонирането с новите номера на вагоните. Даже струва ми се на най-близкия вагон
номера е малко накриво боядисан май:
Вече с № 51 52 2617 001 - 004(първата композиция) до 51 52 2617 029 - 032(последната композиция) (Кракомобила :hi:).
rumensoft:
Със страхотен материал изскочихте всички. БРАВО! &bgflag.
Преди 1 година, едвам намирах 1 снимка, дори и в другите форуми няма такава информация - в такива форуми, които се предполага, че може да се намери нещо, а вие тук сте най-добре развити и от към информация :hi: :give_rose: :hi:
А защо са нарязани и кога? Не намерих отговор на това.
pach:
--- Цитат на: rumensoft link=topic=4052.msg93755#msg93755 date=1392896698 ---Със страхотен материал изскочихте всички. БРАВО! &bgflag.
Преди 1 година, едвам намирах 1 снимка, дори и в другите форуми няма такава информация - в такива форуми, които се предполага, че може да се намери нещо, а вие тук сте най-добре развити и от към информация :hi: :give_rose: :hi:
А защо са нарязани и кога? Не намерих отговор на това.
--- Край на цитат ---
Ами ти сега ли научи за нас.... :blush2: :blush2: :blush2:
А въпроса ти е явно риторичен ...подобен на този - "Защо България се унищожава от 50/60/70 години????" :angry:
Der Hetzer:
Значи поне се уточнихме че в Германия е имало както със, така и без кабина за управление.
Броят на прозорците в двата края е доста субективно понятие, поне в Германия в различни периоди от време на тези вагони са им се случвали какви ли не неща - заваряване на един, два прозореца, така че ги има всякакви модели, дори извън фантазията ми като например:
Прозорец в средата:
Прозорец от едната страна:
Чешки с два прозореца:
С кабина за управление със отдушник
и без отдушник
Така че модели много и всякакви
Между другото буквално преди броени часове един немец любител на тези вагони и той вие като чакал, решил да си направи тази композиция:
...поръчал си човека и BR 143 от Roco с идеята хем да го тегли, хем да го бута... а от Ривароси получил това:
... така че не сте сами в мъките си ;)
pach:
Интересно защо е тръгнал да си я прави сам, тъй като ривароси я прави вече:
Rivarossi кат.№4161 Doppelstockzug Coca-Cola
и се продава в Швейцарско при Рикардо:
http://www.ricardo.ch/kaufen/modellbau-und-hobby/modelleisenbahnen-und-zubehoer/spur-h0-gleichstrom/personenwagen/rivarossi/rivarossi-4161-doppelstockzug-coca-cola/v/an715786482/
А той или е объркал каталожния номер, или от Ривароси са го сбъркали, защото
тези с по един джам са с кат.№4160
Даже съдейки по последователността на номерата, то този с една кабина е водещ ( в смисъл че е пръв произведен),
а другия би трябвало сега да е в производство (виж по-горната снимката).
Грешката е станала или при поръчката (клиента бил той професора или немеца),
или при търговеца (бил той някой регионален търговец или Конрад),
или в производителя! Но от там едва ли биха сбъркали защото явно и двата модела са в производство.
Аз ако бях на мястото на професор TANO или на немеца бих се опитал да си ги сменя някак с нужния комплект.
Ако трябва направо при производителя - може и да ги сменят, щото това им е вид реклама!!!
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия