Автор Тема: Двуетажни вагони на БДЖ  (Прочетена 50039 пъти)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #60 -: 24 Февруари 2014, 19:40:28 »
Не намирам чертежи с поглед отзад на вагоните!На какъв ъгъл е  огънат покрива при горният ред прозорци?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #61 -: 25 Февруари 2014, 10:29:12 »
Имам едни чертежи от сп. Млад Конструктор за модел в Н0 (от 70-те години на 20в).
Довечера ще го измеря и утре ще го имаш ъгъла!
 :hi:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #62 -: 26 Февруари 2014, 19:37:55 »
Още малко научена информация по оцветяването на вагоните...
Първоначално всички вагони са били оцветени от Германия /ГДР/ с един общ цвят - тъмно масленозелено - стени, кош, покрив. Надписите са били бели. Това се вижда добре на втората снимка, която публикувах по-горе /а първата цветът на покрива не личи от заслепяването на фотоапарата/. Въвеждането на електронни номера, както и оцветяването им в приетите тогава цветове на българските пътнически вагони, става през 1972 г. - покривът /до вертикалната част на стените/ е боядисан в сиво /сребристо/, а останалото е боядисано в зелено - значително по-светло от първоначалното. Надписите тогава са удебелени и цветът е променен на жълто /охра/. Не можах да науча защо жълтите надписи са били толкова релефни.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #63 -: 27 Февруари 2014, 13:28:50 »
Eдна снимка от експлоатацията на двуетажните ни вагони по Искърското дефиле.

                                                                  Снимка:сп.Железопътен транспорт

И така момчета и момичета, представям ви
специален поздрав за Грегари и Хетцерът (Любо) чрез следващата снимка!!!
 :hi: ;D


Локомотив БДЖ-04.06, бивш Дх 1-06 (до 1965г) и последен номер БДЖ-04.006.3 (от 1988г.)
с фабр.№ 18 226 произведен през 1962г./ бракуван през 2000г. със закачена четирисекционна двуетажна гарнитура
от вагони модел В13 и номера на БДЖ-26005 до 008 (до 1988г)  и последен номер 51 52 2617 005 до 008.
Гара София на 21 юли 1995г. (петък) потегля ПВ-1212.

                                                                                     Снимка: Klaus Bahnraser
На това му казвам "култова композиция" която в по някое  време ще може да  я
 има всеки български моделист или колекционер във вагоно-локомотивния си  парк на БДЖ!
Трябва да се уточнят още малко подробности по последния вагон, явно в второкласен в синя боя,
но като цяло най-вероятно е "дряновка" с квадратните прозорци (10 купета),  каквато често се среща.



                                                                                      Снимка: от интернет

Тони не съм те забравил, но не стана ясно кой ъгъл от покрива ти трябва?
На чертежите от списанието (Млад конструктор бр7/76г.) много добре е показано,
че покривите на нашата модификация двуетажни гарнитури (от първите няколко произведени серии)
са доста заоблени в крайщата. За пример ще ти дам следното:

Надявам се, че разбираш за какъв шаблон говоря - външен по дъгата на овала и две водещи прави части,
които да лягат на плоската част от покрива и челната стена на коша от вагона.
Трябва да  пилиш по дъгата затворена между тези водещи, като често налагаш шаблона за проверка.
Поне аз така бих го направил при домашни условия за Z, ако не мога да огъна
плоскостта на челната страна от покрива ... пак по този шаблон. :yes: :)

А това е един съвременен вариант на подобен влак присъстващ из "мокрите сънища" на моделистите в VІ-та епоха.

                                                                                      Снимка: Tobias Schuminetz
« Последна редакция: 27 Февруари 2014, 13:31:48 от pach »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #64 -: 27 Февруари 2014, 19:14:21 »
Цитат на: toniemi link=topic=4052.msg93831#msg93831 date=1393263628
Не намирам чертежи с поглед отзад на вагоните!На какъв ъгъл е  огънат покрива при горният ред прозорци?
Не си прочел внимателнО...поглед отзад,от към буферите...от към трите прозорчета...от към маркучите... ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #65 -: 28 Февруари 2014, 09:14:37 »
Бе то аз четох внимателнО...за бира никъде не споменаваШ!!!
 :lol: :lol: :lol:
Воала... 37,5 градуса устройват ли те (?) не на бирата, а ъгъла на борда с покрива!

 :drinks:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #66 -: 01 Март 2014, 18:28:30 »
ТенкЮ ПацЪ! :hi: :hi: :hi:
В петък ми резнаха разни нещица на лазо-мазо,сега ще ги позглобя...па ше видим кво шъ стане...!


jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #67 -: 02 Март 2014, 12:28:19 »
По  тоя  въпрос за ъгъла, мисля че има информация в наредба 58 за статичния габарит на подвижният състав.  Сигурен съм че  размерите на тия вагони са вклучени в наредбата. От тези размери може да си сметнете и ъгъла.   

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #68 -: 06 Март 2014, 09:06:26 »
В помощ на моделстите и по специална молба на една фирма  :spiteful: :good:

Още малко чертежи за "всички които ги пожелаха"  ;)






Трябва да се отбележи, че чехословашките вагони малко се отличават от нашите.
В основните размери са точни, но седалките при нас са разположени абсолютно симетрично 2+2,
покрай двата борда. От разреза е видно, че има разлика и в челните стъкла - при нас са си три броя без козирки.
Ясно е че там в края на всяка секция имаме тоалетна а не пътнически салон.
« Последна редакция: 06 Март 2014, 09:08:32 от pach »

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #69 -: 28 Ноември 2015, 21:49:41 »
В един друг форум попитах Димитър Деянов относно тази разцветка на двуетажните вагони:



... В какви разцветки/ливреи освен зелената са били пребоядисвани двуетажните вагони? Другата, в която има и няколко снимки е нещо като бежово-кафява, но си спомням за една секция със строшени прозорци, спряна на коловозите към митницата, точно встрани от подлеза към Централните гробища близо до улица Козлодуй, между източната страна на Ц.Гара и Сточна гара, за които имам спомен, (признавам че съм мечтател, но не и фантазьор) че бяха в подобен на този цвят (картинката пресъздадох набързо на Фотошоп по спомени и не претендирам за 100%-ова достоверност).

На срещи на ЖП Моделистите на няколко пъти сме спорили с колегите по хоби дали са съществували вагони в тази разцветка (дори и само една от 8-те секции да е била боядисана експериментално). Ако може Г-н Деянов да потвърди или дори опровергае съществуването им. Благодаря!



Не мога да потвърдя или опровергая съществуването на посочената разцветка. Моята служба в железниците е преминала почти изцяло в Локомотивното стопанство, поради което съм следил вагоните по-слабо. Спомените ми за двуетажните вагони са, че първоначално бяха оцветени със стандартната за БДЖ зелена вагонна боя. Впоследствие имаше пребоядисани в друга, по-светла разцветка (както казвате бежово или светло кафяво), но не си спомням нито колко от композициите бяха пребоядисани така, нито дали е имало и други разцветки.


Един друг, неизвестен за мен член на другия форум потвърди, че и той си ги спомня в син цвят, та въпроса е някой друг има ли такива спомени?

hristo

  • Trade Count: (15)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 233
  • Рейтинг: 18
  • HO-София
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #70 -: 29 Ноември 2015, 01:40:34 »
Категорично и аз мога да потвърдя за наличието на такава разцветка! Дали точно такива бяха сините цветове, вече нямам спомен, но категорично имаше повече от една секция боядисана така. Реално, това беше и последният им цветови вариант преди да ги бракуват, става въпрос за периода 1987-1989г. някъде.
Тогава живеех в близо до ж.п спирка Връбница и от терасата на блока не изпусках нито един влак! Вагоните пътуваха по направлението София-Станянци-София, теглени от любимите ни дизели 04 + един обикновен пътнически вагон към тях.

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #71 -: 30 Ноември 2015, 14:33:01 »
Ами те 1995-та са ги нарязали и май кафяво-бежовата разцветка им е последната  :(

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #72 -: 30 Ноември 2015, 16:13:30 »
Имаше зелени зарязани по това времена гара Веринско.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #73 -: 30 Ноември 2015, 16:50:50 »
Значи аз си ги спомням 86/87-а година, като бях първолак в даскалото до сп. Обеля, бяха само зелени с големи жълти надписи БДЖ и с жълто "крило". Даже имахме една малко пълничка съученичка, на която иначе никой не можеше да и се опре...Питаха я редовно "Какво означава БДЖ (Бием Дебели Жени), а тя отговаряше "Бием Дебели Мъже. Хайде махай се оттука да не ти счупя главата!". Малко по-късно, когато редовно минавах с автобуса през прелеза, бяха основно кремаво-кафяви. По-сетне, вече началото на 90те, бяха сини в комбинация светло и тъмносиньо долу, но без крила, тогава им добавяха и по един-два нормални вагона. Вече към края на експлоатацията им, някъде докъм май-юни 95-та, тогава се качвах и да се повозя специално до сп. Обеля, отново ги бяха пребоядисали изцяло в зелено, пак задължително с добавка от два обикновени вагона. После изчезнаха, явно са ги нарязали...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2388
  • Рейтинг: 978
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #74 -: 30 Ноември 2015, 18:00:21 »
Интересно нещо е паметта човеческа ... Повдигна се въпрос за сини двуетажни бг вагони, и изведнъж всички си спомниха че имало и такива. Как до сега никой не отвори дума за това (много пъти се е споменавало за D нашите Д вагони и се е писало за тях), пък и нито една снимка няма, която да намеква за такава разцветка ...

Често казано - не вярвам да е имало такива. Спомням си ги много добре, ходихме редовно до Лъкатник с такива, обичах да седя горе до прозореца, от долния етаж - гледката беше отвратителна на централна гара.

Може пък и по някое списание да се види синя разцветка ...