Eдна снимка от експлоатацията на двуетажните ни вагони по Искърското дефиле.
Снимка:сп.Железопътен транспорт
И така момчета и момичета, представям ви
специален поздрав за Грегари и Хетцерът (Любо) чрез следващата снимка!!!
Локомотив БДЖ-04.06, бивш Дх 1-06 (до 1965г) и последен номер БДЖ-04.006.
3 (от 1988г.)
с фабр.№ 18 226 произведен през 1962г./ бракуван през 2000г. със закачена четирисекционна двуетажна гарнитура
от вагони модел В13 и номера на БДЖ-26005 до 008 (до 1988г) и последен номер 51 52 2617 005 до 008.
Гара София на 21 юли 1995г. (петък) потегля ПВ-1212.
Снимка: Klaus Bahnraser
На това му казвам "култова композиция" която в по някое време ще може да я
има всеки български моделист или колекционер във вагоно-локомотивния си парк на БДЖ!
Трябва да се уточнят още малко подробности по последния вагон, явно в второкласен в синя боя,
но като цяло най-вероятно е "дряновка" с квадратните прозорци (10 купета), каквато често се среща.
Снимка: от интернет
Тони не съм те забравил, но не стана ясно кой ъгъл от покрива ти трябва?
На чертежите от списанието (Млад конструктор бр7/76г.) много добре е показано,
че покривите на нашата модификация двуетажни гарнитури (от първите няколко произведени серии)
са доста заоблени в крайщата. За пример ще ти дам следното:
Надявам се, че разбираш за какъв шаблон говоря - външен по дъгата на овала и две водещи прави части,
които да лягат на плоската част от покрива и челната стена на коша от вагона.
Трябва да пилиш по дъгата затворена между тези водещи, като често налагаш шаблона за проверка.
Поне аз така бих го направил при домашни условия за Z, ако не мога да огъна
плоскостта на челната страна от покрива ... пак по този шаблон.
А това е един съвременен вариант на подобен влак присъстващ из "мокрите сънища" на моделистите в VІ-та епоха.
Снимка: Tobias Schuminetz