Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

Проблеми с техниката

<< < (3/4) > >>

liro4605:

--- Цитат на: CaLLlo link=topic=4062.msg83696#msg83696 date=1352806088 ---
--- Цитат на: liro4605 link=topic=4062.msg83686#msg83686 date=1352790109 ---... 2. От години ползвам този лентов шлайф и така и немога да разбера защо ме удря статично електричество от филтъра към ръката държаща ръкохватката с бутона  http://intercomersgroup.hit.bg/5.jpg ...

--- Край на цитат ---

Лиро, виж най-напред дали имаш свързана 3-та жица на щепсела на шлайфа. Тя, като знаеш, може да е с 2 странични пластини и/или с отвор в средата челно отпред на щепсела. А най-добре виж колко проводника влизат от кабела в самия шлайф. И ако се окажат 3, вероятно не ти е занулен контактът или удължителят, който ползваш в момента. Ако е контакт - занули го в стената, ако е удължител само с 2 проводника - трябва да го направиш с 3! Разбира се, при удължител с два проводника, може да занулиш направо контатка му директно на самия него, но това упражнение е много опасно, защото никога не трябва да обръщаш щепсела на удължителя в другия край - сбъркаш ли, имаш фаза на корпус!!!

--- Край на цитат ---
Щепсела е капсолован и е двужилен.Днес ми подхвърлиха идеята ,че може да зависи от дрехите и има логика,ще обърна внимание.

gzo:
Колеги,
това не е винтоверт, а отвертка и няма регулатор на оборотите. Стъпката на оборотите е винаги една и съща.
Врътката е за настройване на "силата" на завъртане (най-просто казано) от 1 до 6. При 1 малко след завъртане до край започва да "прескача" за да не разбие главата на винта и битчето. При 6 завива без прескачане докрай до разбиване на всичко що може да се разбива.

Пробвах всички варианти за даване на късо и на двата ключа- не върти. При директно подаване на напрежение от акумолатора -работи. С мултицета не мога да замеря нищо защото всичко е свързано и винаги дава контакт.

И накрая най-големия шаш ! :blink:
След пол.часово ровене из карантията на машинката, накрая взе че отпуши и сработи. Доста внимание отделих да видя как големия бутон натиска двата ключа, да не би случайно да натискам под точно определен ъгъл, когато сработва. Натискането е винаги едно и също. Първо задейства лостовия ключ и веднага сед това МП-то. След период на няколко нормални срабования пак настана момента на спиране след 1/2 оборот  :wacko:
Общо взето на мен ми се струва, че проблема идва не от ключетата или мотора, а от платката защото когато спира след 1/2 оборот светва лампата индикираща, че се зарежда- което не е нормално. Ако ключетата са прецакани механично, то няма как да задейсват лампа, която трябва да свети само когато отвертката е поставена за зареждане. В редките мигове на нормално сработване, индикатор-батерията не сетва (както си е нормално)
И още нещо !
От как взе да ми прави проблеми, когато я посравя за зареждане индикатор-батерията светва за секунда и изгася, а преди светеше в зелено (т.е. заредено) до снемане от зареждане. Като, че ни някой чип се е прецакал и "запушва" системата 1 сек. след сработване, колкото да врътне 1/2 оборот
Я вижте все пак какво представлява цялата платка...

tazcho:

--- Цитат на: tazcho link=topic=4062.msg83722#msg83722 date=1352831757 ---
--- Цитат на: tazcho link=topic=4062.msg83721#msg83721 date=1352831338 ---
--- Цитат на: mitko0888 link=topic=4062.msg83710#msg83710 date=1352819392 ---Не съм отварял профи серия, ама не се сещам как воже да стане "механичен регулатор на оборотите".
 

--- Край на цитат ---
явно не съм се изразил правилно , в самия "спусък" има навит "съпротивителен" проводник около ферит в моя случай и пластина която се движи по направените намотки и колкото е по-близо "пластината" до единият край на намотката толкова са по-високи оборотите и обратно Чисто механично управление , в другия случай е потенциометър някой и друг резистор и кондензатор и накрая транзистор , тиристор ......... и така на татък - чисто електронен вариант , но така или иначе в неговият случай изобщо няма регулиране на оборотите.
при неговият си е натурален бутон но за да се спести място за някой по-мощен бутон му урясали микроключе което най вероятно управлява я транзистор или тиристор който подкарва мотора.Електрониката в случая е най вече заради литиевите клетки тъй като при зареждане трябва и да се балансират.

п.п. подай колега напрежение от батерията на мотора директно за по-дълго и виж дали ще работи.
п.п.2 обикновени крайният транзистор/тиристор който управлява мотора го слагат в дръжката и е в корпус ТО220 http://static3.tme.eu/katalog_pics/e/d/1/ed1aabe5187e4a079788ebc4ee4555fc/bd651.jpg , виж като го пуснеш от копчето и спре след половин оборот дали ще започне да загрява много  

--- Край на цитат ---

имаш на платката един транзистор SMD монтаж с надпис на него PH48BCP51  ако нямаш друг "голям транзистор" отделно от платката тогава най вероятно ще е този за краен "превключвател" макар и да го дават до към ампер и половина което според мен е малко ама......... все пак го провери дали загрява !

--- Край на цитат ---

tazcho:
нещо се случи тук с поста ама..............

Adrian:
подарих таблет на щерката ;
някой наясно ли е като кача филм с бг титри , какво не съм направил ,че излизат костенурки ?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия