Автор Тема: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ  (Прочетена 82033 пъти)

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #90 -: 08 Декември 2014, 09:08:45 »
Ако не смятаме вкараните навътре буфери, допълнително преработеното окачване на буксовите тяги и гърнето на рамата това трябва да е 07-054.












Кусури от мен – едри вентилатори, съчетани с по нисък покрив на ауспуха и един капак в повече зад решетката на ауспуха. Вие сте на ход.

С това подминавам 30-тия километър от дистанцията. Остават още 12 км. и 195 метра. Предстои боядисване.
« Последна редакция: 08 Декември 2014, 09:10:58 от TANO »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #91 -: 11 Декември 2014, 10:05:46 »
 Боядисването е голяма заигравка. Два часа облепваш, бъркаш бои, покриваш всичко с вестници, вадиш и гласиш аерографи и бояджийски камери (моята е от кашон), за да свършиш после работата за 5 минути. След което следва още 2 часа „отсервиране” – миене, чистене и прибиране. И 3 дена чакане да дръпне боята. Аз не можах да си намеря облепващо тиксо на Тамя, това е купено от кварталната железария. И на 2-3 места ми отлепи боята, та се наложи да поправям с четка. Кво да се прави – в боядисването съм още новобранец.



Като се има предвид скромния ми вапцаджийски опит ето какво се получи от заготовката на 07-11:


Основните цветове са с аерограф, но има и доста на ръка. С черно – гумените уплътнения на прозорците, страничните стъкла на кабините с 3 цвята, с червено ръкохватките на капаците и крана на спиртника, с жълто вътрешната страна на фара, кутията на талигата и капачката за горивото, със сребристо ръкохватките, бравите и праговете на вратите. Всички решетки и белите кантове на буферите са омацани по моя си начин – с тънкописец с туш и после попиване и леко размазване с памук.










Опит да надникна в кабината. Тук исках да видя как ще стои скоростомера.
 

Това е локомотивната бригада.



За десерт едно заводско кадро на 07-22. Годината трябва да е 1973-та. Най ме е яд, че табелите още не са боядисани, за да ги видя какви са. Заводската табела се знае, че е синя, но имам съмнения, че отначало всички други табели също са били сини. Така и мисля да ги боядисам. Някой да знае нещо по въпроса?




tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #92 -: 11 Декември 2014, 11:52:15 »
Евала човек евала от всички модели които съм виждал този е най точен, най истински, най прилича на оригинала и е с най точната боя!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #93 -: 11 Декември 2014, 13:14:39 »
Тиксото от кварталната железария, преди да се положи като бленда по модела се "попипВа" малко с пръсти
за да намалее силата на лепилото. Ако прекалиш с пипането (макар да не е жена) пък много отслабва и не държи
точно когато пръскаш с аерото. Всеки експериментално стига за конкретното тиксо колко пъти трябва до го пипне
между пръстите. Обикновенно е 2 до 3 пъти,  но има и изключения при които един път е достатъчен (
и трепериш да не се отлепи при бояджилъка) или 4 до 6 пъти ...и си си омазал прилично пръстите, а тиксото
го гледаш изпитателно-подозрително, след което го изхвърляш. В първото изключение си купил старо тиксо
(стояло може би дори на слънце), а във втория, пък е прекалено новопроизведено.
"Истината е някъде там - агент Мълдър".  :spiteful:
След като определиш как да намалееш силата на лепилото, пристъпваш към изрязване и обрязване на блендите (или маските ако предпочиташ) и при получен краен резултат по форма, го пипваш колкото пъти трябва и лепиш на мястото му.
Така гарантирано на 95% няма да ти краде от боята след сваляне на "маскировката" по модела. Повече опит може би
тук ще сподели г-н Бояджиев, ако се появи  скоро обаче. Той (след Васко разбира се) е според някои, бояджията постигнал
най-добри резултати при боядисването на неговите  модели. Дори като определяне на цветове е стигнал доста напред, като
се има предвид, че и той твърди като теб - че сте прохождащи "вапцатори и мазачи на цветове".
Едно е безспорно обаче - хубаво е тиксото  да е именно като твоето - на хартиена основа,
защото все още има от старите бои които са доста агресивни към определен материал.
 ;D ;D ;D

ПП. ПРи отлепването аз ползвам освен островърхи пинсети и свръх тънък "скалпел" от бръснарско ножче направен,
за да "режа" слоя лепило когато се наложи. А самото лепило което понякога все пак остава на модела, го свалям внимателно
с "търкане на пръсти" където може или подострена като молив  гума,
за да се свали по чисто механичен способ - без опасни химикали и т.н.


ПП. Снимката във фабричното хале на БДЖ-07.22 направо е историческа и ценна находка! ;)
« Последна редакция: 11 Декември 2014, 15:34:19 от pach »

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #94 -: 11 Декември 2014, 13:44:43 »
Браво  :good:, много добре се получава.
Като се довършат и детайлите ще стане екстра. :yes:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #95 -: 11 Декември 2014, 15:31:38 »
ПРофесоре тоА от лЕво дето е "чарк" от локомотивната бригада, да не е оня ...прероден в Аржентина бре!!!
 ;)


 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #96 -: 12 Декември 2014, 00:32:49 »

Уважаеми г-н Професор,

Дори и да са били сини, не е било по правилата, нито по стандартните, нито по политическите.
За това пък на модел може да е всякак.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Специално за Вас, търсих повторно по-голям размер на въпросната снимка, но по-голяма от тези не открих - макс. 765px:





Вашите 1047px вероятно са получени с просто издуване, но това до нищо по-добро не води.



А ето и най-интересното:

Тема из українського форуму "Київський модуль" - язык русский:
                Тепловоз по прозвищу "Людмила".

Повечето неща вече са казани, но есть и ещё!
Тема имеет 2 стороныц!


още 2 хубави картинки: http://trainpix.org/vehicle/73165/

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2388
  • Рейтинг: 978
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #97 -: 12 Декември 2014, 08:23:41 »
Ясно е че и двете снимки не са били цифрови в оригинала си. Лично на мен при сериозно увеличение първата (с 1... рх) ми харесва повече, въпреки че не виждам това какво значение има.

По въпроса за украинския форум, г-н Сашо, като сериозен читател, трябваше да забележиш че от началото на темата някои от нещата, които съм писал, са от там.
В онези 1.5 страници, обаче, има и доста пропуски, неточности и грешки, които в настоящата поредица на г-н Професъра са коригирани или уточнени. (някои с моето нескромно участие).

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #98 -: 12 Декември 2014, 08:41:12 »
Е, в украинският форум все пак изясняват преди всичко "немските" номера от серията - видове, реконструкции, модернизации
и т.н. включително и историята на всеки немски екземпляр до наши дни (колкото са намерили инфото обаче).А за българските
модели и бройки (90+1) само са ги отбелязали мимоходом. Докато ти, Сашо и Стоян в този форум сте направили много повече
от едно обикновенно представяне, както на прототипите ни, така и на самият модел и неговата изработка.
Практически за мен лично тук има толкова много информация в помощ на историята и модела, че съм си направил нещо като
копие на темата и след нейното окончателно приключване смятам да я направя в pdf-файл който да го имаме и в сървъра от Павката.
Благодаря на всички за добронамереното споделяне тук на важни поробности по въпроса!
 :hi:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #99 -: 12 Декември 2014, 13:06:40 »
Значи, нека отбележа, че немските машини никога не са били обект на моите чувства, нито пък ще бъдат някога. Като фен на родното се интересувам най вече какво е имало у нас и от кой модел можем да си го направим. Хвърлих един поглед на украинския форум, но като за нас - нищо ново.
 На тия две снимки е ясно, че машините са пребоядисвани, табелите им са сини, и това може да е резултат от творческите напъни на някоя ремонтна бригада. Но пък аз разсъждавам така - защо ще му е на някой да търси специално синя боя при ремонта, освен ако табелите оригинално не са били сини и от добри чувства не е решил да освежи оригиналния цвят.


На тая машина прага на вратата е още в оригиналния си сребрист цвят, което ме кара да мисля, че може още да не е виждала нова боя. Нищо, че парапета и капачките на тягите са мацани,и дръжките отстрани на вратата са тъмни - или са боядисвани, или са мръсни. Гледам табелите, трия си пенджурите и пак гледам...ми синеят ми. Особено страничните.



Все още си мисля да направя модела със сини табели, освен ако не ме разубедите
« Последна редакция: 12 Декември 2014, 13:14:59 от TANO »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #100 -: 12 Декември 2014, 15:22:12 »
Изобщо няма да те разубеждавам, даже си направих един експеримент, който да те "насъска" допълнително.


Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #101 -: 13 Декември 2014, 16:07:53 »
Цитат на: TANO link=topic=4075.msg97623#msg97623 date=1418382400
...

Все още си мисля да направя модела със сини табели, освен ако не ме разубедите

Професоре, пак ще Ви върна към моята снимка на 07.09 (в началото на страница 2 от тази тема). Тъй като е черно-бяла не може да се каже какъв е цвета на табелата, но определено е по-различен от основното сиво, т.е. възможно е да е син.

Ето още една снимка от Королево, от същото време. Само че е на следващата - 07.10. Тази снимка също съм качвал някъде из форума, но нека я има и тук. Пак се вижда, че табелата е с различен цвят от сивото.


Ще поразпитам за тези табели...

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #102 -: 13 Декември 2014, 17:07:56 »
Бре! Аз що я виждам за пръв път тая снимка, тогава. Има нещо, което ме озадачава. Не знам защо бях сигурен, че на първите 10 машини от 1971 г. фабричната табела е долу на рамата. На тази е горе на традиционното впоследствие място м/у вратата и прозорците. Сигурен ли си, че това е 07-10?

П.С. И стига сте ме професоросвали, че някои може да се дразнят. Нямам претенции да съм най великият. :hi:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2388
  • Рейтинг: 978
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #103 -: 13 Декември 2014, 17:48:29 »
Велик си, велик... И да нямаш претенции - това си е.

За заводската табелките - гледам че има значение дали е сложено това голямото БДЖ. По събраните снимки гледам че ако го няма (БДЖ-то), до 06 табелките са долу, на рамата. На 07, 09, 11 и след това я гледам да е горе, между вратата и прозорците. Като пише БДЖ, на първите 6 си остава долу, ама на другите табелката е лепната под/между двата прозореца.

Пък за другите табелки - гледам ги на сив фон, на черен, на червен. Тези сините ми се виждат някаква екзотика. Едва ли първоначално са били такива.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #104 -: 13 Декември 2014, 23:33:51 »
Да, сигурен съм, че е 07.10. Лично съм я сканирал, а на оригинала се вижда по-добре. Пък и снимача може да го потвърди (само че не си спомня за цвета на табелата). А и както казва mitko0888 на 07.07 също заводската табела е между вратата и прозорците. Ето я (и нея съм я качвал тук):


На горната снимка 07.10 е върху талиги за 1520mm, а тези за 1435mm са натоварени на вагона отзад.

Относно цвета на табелата с номера получих следния жокер:
Някъде по времето, когато са започнали да пристигат първите 07, излязал брой на списание "Железопътен транспорт" със статия за тях. Вероятно на корицата му е била снимката на 07.01. Остава някой да открие този брой и корицата да е цветна...

P.S. Е защо да не те наричам професор - да не са те понижили?
Щом нямаш претенции, казвай кой е най-великият и веднага започвам да го наричам академик  :)

« Последна редакция: 13 Декември 2014, 23:43:44 от Rado »