Автор Тема: За какво са модели като тези на Micro-Metakit  (Прочетена 8248 пъти)

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Тъй като почти съм решил да спра да трупам повече модели, и тъй като явно нашата единица произведена от Фулгурех ще си остане само една мечта, а искам да имам поне един метален(истински) модел в колекцията, с който да преключа с купуването на модели(за сега поне ;) ). И така реших да си харесам някой от моделите на Micro-Metakit, тъй като се произвеждат само от месинг и благородна стомана(неръждавейка). Моделите на Вайнерт не ми допадат заради използването на ЦАМ-ови детайли и огромното количество труд и инструменти, което трябва да се вложи за да се получи сносен резултат. Lemaco са ми извън ценовата класация, пък и не правят австрийски модели. Фулгурех също нямат австрийски модели. И така, си намерих модел, който да ми харесва


или по-точно този



Намерих го на...  да речем "много добра цена", нямаща нищо общо с обявените астрономически суми в сайта на фирмата, и изпратих запитване до търговеца(познаваме се отдавна!) за условията. Получих повече от странен отговор, в който най-общо ми препоръчваха да не си купувам такъв модел. Без да преразказвам изцяло написаното, разбрах че моделите на Micro-Metakit изглеждат страхотно, но не се представят добре по време на движение, въпреки прецизната(и скъпа) трансмисия и Фаулхабер двигател, нямат осветление, и са много трудни за цифровизиране. Накратко тези модели са подходящи по-скоро за статични снимки, а не за движение по макет.

Та въпросът ми е следния: Някой виждал ли е някой модел на тази фирма на живо, карал ли го е, разглабял ли го е и изобщо какви са му отзивите?

Krasi

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 62
  • Рейтинг: 4
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #1 -: 04 Декември 2012, 16:48:46 »
Виждал съм техни модели в един магазин в Мюнхен. Наистина са много красиви и фини, но не знам как са на каране. Не бих дал 1500-2000 евро за такъв модел, особено ако наистина са само за гледане. :nono:
Мога да ти препоръчам Мärklin/Trix, които също имат локомотиви изцяло от метал, добри са за каране и цените им са доста по-приемливи.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #2 -: 04 Декември 2012, 17:13:01 »
Миналата година на изложението във Виена имаше - тази не знам поради каква причина са липсвали. Че изглеждат по-добре от т.нар. ширпотреб спор няма, но никъде по демонстрационните макети и клубните модули не видях такова чудо в движение. Видях и Фулгурекс, и Лемако, и въпросните Микро Метакит. Фулгурекс ми се сториха бая недодялани и дървени, а Лемако и Микро Метакит - горе долу на едно ниво. Но особено впечатление ми направи следната фирмаhttp://www.ferro-train.com/ Като визия направо слагаха в джоба си всички гореизброени. Фирмата е австрийска и се учудвам защо не са участвали през тази година. Правят само австрийски модели, сега основно теснолинейки, но има и нормално H0. Но за практическите им характеристики - движение, абсолютно нищо не мога да кажа.

Аз за себе си съм решил, за което немалко влияние оказа и жена ми, като ще се дават толкова пари, като е гарга, пък да е рошава. Стигнахме до консенсус, когато има възможност, да си взема от големите модели или казано по нашенски - в мащаб единица - Kiss или KM1, които тоже са месингови. Но при тях всичко е различно - и движението, и звукът е пъти по-мощен - на месинговото H0 декодерите и говорителите са идентични на "ширпотребските".

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #3 -: 04 Декември 2012, 17:33:31 »
Цитат на: lubomir link=topic=4087.msg84341#msg84341 date=1354625944

Та въпросът ми е следния: Някой виждал ли е някой модел на тази фирма на живо, карал ли го е, разглабял ли го е и изобщо какви са му отзивите?
Да Любо, миналата година с Васко разглобихме един Микро Метакит (по точно Васко го разглоби, а аз седях до него и треперех :))
Движението е с фаухабер мотор с шнек, две пластмасови зъбни колела и едно метално, което е на една от двигателните колооси. Едно от пластмасовите колела беше спукано!
Като цяло движението е много добро, но локомотивите на тази фирма изискват много големи радиуси (най-малко 800-900 мм.) Осветление НЯМА! Цифровизацията едва ли ще бъде проблем за теб!
Желая ти късмет!

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #4 -: 04 Декември 2012, 17:57:59 »
Привет!

Виждал съм на живо модели на Микро-Метакит. В 0 (1:45). Вагоните бяха в движение по около 700-900 евро всеки, епохи 1 и 2. Имаше и локомотиви, но не бяха в движение. Когато попитах защо не ги пускат - отговорът беше: "За да се запазят и имат търговски вид, с цел един ден да могат да бъдат продадени."
Това ми изглеждаше странно, защото имаше и други локомотиви от ценовата класа 1500 - 3000 евро и бяха в движение, плюс многото вагони на  същата фирма Микро-Метакит, които сумарно струваха колкото 4-5 локомотиви... :(
В многото списания , които имам, никъде няма представяне и отзиви за тази фирма, а за всички други- Кис, КМ-1, Фулгурекс и т.н има - това също ми се струва доста странно... :(
Член съм на доста форуми в 1 и някои други в 0, не съм срещал специално представяния на тази фирма..., но и не съм търсил специално.
Колкото до супер моделите от специалните издания на Трикс и Мерклин, мога да кажа, че отзивите са двуяки...: били много красиви и пипнати, но не ставали за РЕДОВНО движение, защото не са конструирани за това: даже и с мотори фаулхабер, ставали за просто движение от по две- три минути...като при това доста куцали...

За КМ-1 и Кис може да ме питате; за доста модели, имам сведения. Не гарантирам обаче мълниеносен отговор.
От януари, ще качвам в Тубата, малки клипчета с локомотивите  ми в 0 и 1 в движение. Не в НД качество, но все пак 480 точки за инч...
Далеч, не всички модели на Мерклин са дървени :yes:, за това един ден в блога ми... 

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #5 -: 05 Декември 2012, 06:53:54 »
купувай и ако имаш възможност повече! месинга е друга форма на хобито, ще се радвам за теб от сърце за новата ти придобивка. изключително харесвам австрийската серия на Микро метакит, просто са един път. :hi: :hi: :hi:

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #6 -: 05 Декември 2012, 10:21:57 »
Да карам по ред :)

Цитат на: Krasi link=topic=4087.msg84342#msg84342 date=1354632526
....
Мога да ти препоръчам Мärklin/Trix, които също имат локомотиви изцяло от метал, добри са за каране и цените им са доста по-приемливи.


За съжаление съм виждал месингов модел на Трикс(мисля, че беше на Ясен) преди години, и меко казано бях разочарован. Не бих дал толкова пари за такова кривинделско ръкоделие направено все едно в някое училище в часове по трудово обучение. Освен това голяма част от детайлите им са отново ЦАМ, който ненавиждам като материал за модели от как един Лилипутски електровоз, от времето на преговорите със SGP, просто се разпадна пред очите ми.

Цитат на: IKAR link=topic=4087.msg84343#msg84343 date=1354633981
Миналата година на изложението във Виена имаше - тази не знам поради каква причина са липсвали. Че изглеждат по-добре от т.нар. ширпотреб спор няма, но никъде по демонстрационните макети и клубните модули не видях такова чудо в движение. Видях и Фулгурекс, и Лемако, и въпросните Микро Метакит. Фулгурекс ми се сториха бая недодялани и дървени, а Лемако и Микро Метакит - горе долу на едно ниво. Но особено впечатление ми направи следната фирмаhttp://www.ferro-train.com/ Като визия направо слагаха в джоба си всички гореизброени. Фирмата е австрийска и се учудвам защо не са участвали през тази година. Правят само австрийски модели, сега основно теснолинейки, но има и нормално H0. Но за практическите им характеристики - движение, абсолютно нищо не мога да кажа.
...
Една от причините да искам да отида на изложението във Виена тази година беше точно да се запозная от близо със фирмите от този сегмент. Уви не видях нищо, тъй като не присъстваше нито една то тях.
Относно Феро-трайн: Бях се засилил да си купя един модел на 2095, който е бил на проби тук.Собственика ми отдели доста време, поговорихме доста, дори ми показа книга за БДЖ написана от Деянов(слава на името му!!!), дори ми показа модел със същите цветове като машината била на проби тук, обаче нещо самия модел хич не ме впечатли като изработка, особенно като знам какво представлява масовия 6 осен щангов електровоз на Роко. Така и не си купих нищо от там. Догодина може да  им огледам патническите вагони че единия си е направо нашите теснолинейни от преди войната.

Цитат на: IKAR link=topic=4087.msg84343#msg84343 date=1354633981
....
Аз за себе си съм решил, за което немалко влияние оказа и жена ми, като ще се дават толкова пари, като е гарга, пък да е рошава. Стигнахме до консенсус, когато има възможност, да си взема от големите модели или казано по нашенски - в мащаб единица - Kiss или KM1, които тоже са месингови. Но при тях всичко е различно - и движението, и звукът е пъти по-мощен - на месинговото H0 декодерите и говорителите са идентични на "ширпотребските".
не се заблуждавай в електрониката всичко е ширпотребско и почти всичко е MADE IN PRC, но в по-големите размери има възможност за повече елементи филтри и най-вече по-големи говорители за по-качествен звук. В малките мащаби нещата са ограничени, но пък от друга страна за какво ти е голям модел със звук, след като няма да има къде да го караш. Разбирам те много добре, но поне аз не виждам смисъл да се купува нещо дето не може да се покара дори и напред назад някъде в БГ.

Цитат на: Сaprycorn link=topic=4087.msg84346#msg84346 date=1354635211

Да Любо, миналата година с Васко разглобихме един Микро Метакит (по точно Васко го разглоби, а аз седях до него и треперех :))
Движението е с фаухабер мотор с шнек, две пластмасови зъбни колела и едно метално, което е на една от двигателните колооси. Едно от пластмасовите колела беше спукано!
Като цяло движението е много добро, но локомотивите на тази фирма изискват много големи радиуси (най-малко 800-900 мм.) Осветление НЯМА! Цифровизацията едва ли ще бъде проблем за теб!
Желая ти късмет!

Дай Боже и аз да прихвана от твоя късмет, щом ми го пожелаваш  :yes: :)
С тебе се чухме по телефона и ти ми каза това, което ми трябваше, за което горещо ти благодаря! :hi:
Обаче ако мога да ти прасна една критика, типично по приятелски ;D! Като имаш такъв модел, що не си го нащракал по обстойно, пък даже и от ремонта миналата година с Васко. Вярвай ми такава информация, рядко се среща и е изключително полезна за мнението на потребителите(визирам мен в случая!!! ;D)

Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=4087.msg84348#msg84348 date=1354636679
Привет!

Виждал съм на живо модели на Микро-Метакит. В 0 (1:45). Вагоните бяха в движение по около 700-900 евро всеки, епохи 1 и 2. Имаше и локомотиви, но не бяха в движение. Когато попитах защо не ги пускат - отговорът беше: "За да се запазят и имат търговски вид, с цел един ден да могат да бъдат продадени."
Това ми изглеждаше странно, защото имаше и други локомотиви от ценовата класа 1500 - 3000 евро и бяха в движение, плюс многото вагони на  същата фирма Микро-Метакит, които сумарно струваха колкото 4-5 локомотиви... :(
В многото списания , които имам, никъде няма представяне и отзиви за тази фирма, а за всички други- Кис, КМ-1, Фулгурекс и т.н има - това също ми се струва доста странно... :(
Член съм на доста форуми в 1 и някои други в 0, не съм срещал специално представяния на тази фирма..., но и не съм търсил специално.
Колкото до супер моделите от специалните издания на Трикс и Мерклин, мога да кажа, че отзивите са двуяки...: били много красиви и пипнати, но не ставали за РЕДОВНО движение, защото не са конструирани за това: даже и с мотори фаулхабер, ставали за просто движение от по две- три минути...като при това доста куцали...
...
Моделите на Микро- Метакит са филигранни и от там доста крехки и предполгам чупливи, но това е нормално за всяко бижу. Не мога да се съглася за задвижването, тъй като фаулхабер мотори се слагат там където има високи изисквания и тежконатоварено движение с много пускове и стопове, така че не това е проблема. Но тъй като модела е изключително точно копие на оригинала, включително механиката и колоосите и най-вече заради тънките реборди, то машината вероятно е много чувствителна към неравности по пътя, вписване в малки радиуси, стрелки и други кривотии по пътя. Знаем си, че на запад много много не се втелясват в качеството на моделните пътища(както и в много други неща свързани с хобито), и е нормално хората закупили подобни модели да имат проблеми с карането им по домашните макети. При мене вероятно радиусите ще са достатъчно големи за да нямам проблеми с движението на този модел. Но това ще мога да споделя едва след като ми дойде в ръчичките и имам на какво да го карам.

Цитат на: Gervasii link=topic=4087.msg84354#msg84354 date=1354683234
купувай и ако имаш възможност повече! месинга е друга форма на хобито, ще се радвам за теб от сърце за новата ти придобивка. изключително харесвам австрийската серия на Микро метакит, просто са един път. :hi: :hi: :hi:
Дорияне, сърбежа е велика сила ;D ще знаеш и не можеш си представи колко си прав!
Питах един австриец наскоро, защо толкова техните машини се различават като дизайн от немските и защо изглеждат така очарователно. Отговора беше: "Защото австрийските локомотиви са правени с любов, а немските с прагматизъм!".
Напълно прав беше човека!!!! Всичко австрийско се прави с чувство, и стремеж към естетика, което явно отсъства при събратята им от по-горните територии. Все пак сбора от култури  и ценности в Австроунгарската империя е много по-голям от колкото в Германия, въпреки, че самите германци подценяват австрийците по принцип, което е абсолютно неоправдано!
Ето и снимки на австрийски модели на Micro-Metakit на добре познатото ви място :):
http://www.osterthun.com/2.Static/001.Static~MiMe~A.htm
« Последна редакция: 05 Декември 2012, 10:35:57 от lubomir »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #7 -: 05 Декември 2012, 10:31:56 »
Адмирации за търговеца. Не е за вярване човек, който има интерес да продаде модела и да ти вземе парите, да описва недостатъците му и дори да казва, че еди кой си модел не е за препоръчване. Но явно хората държат преди всичко на добрите отношения с клиента и не искат той да остане разочарован - да хвърли една торба пари за модел, който наистина не си струва. Това на запад от нас е стандартна практика - имал съм преди години подобни случаи с унгарски и австрийски търговци. Един от тях, който се оказа българин, държащ хоби магазин в Будапеща, ме отказа от един локомотив на Брава, който аха да го взема - човекът ме убеди, че за стационарно експониране и възхищение става, но за движение не. Общо взето за кой ли път си идваме на думата - даден модел е или за гледане на витрина, или за лудо каране - и двете не може.

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #8 -: 05 Декември 2012, 11:15:28 »
Любо, държал съм в ръцете си Микрометакит и смея да твърдя, че усещането е неописуемо. Но мисля, че не е за масово каране по макет, като бакелитените локомотиви. Толкова нежни части има, че ваденето и прибирането му неминуемо ще води до повреди, които водят до много отрицателни емоции.
Пожелавам ти да си купиш колкото можеш повече локомотиви от месинг, но по-щастлив ще бъдеш ако само си ги гледаш.  :good:

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #9 -: 05 Декември 2012, 11:48:12 »
Тъй като повечето от нас са си кашонни или витринни хобисти(към които по ред причини все още се причислявам и аз ;D), мисля, въпреки, че имаме доста локомотиви подходящи за движение по почти всички видове трасета, те горките си седят по кутиите и кашоните и си стареят(ръждясват, клеясват). Та не знам кое е по-добре, да имаш един наистина впечатляващ модел в прозрачна кутия(витрина с хубаво осветление примерно), или няколко различни пластмасови седящи по кашоните.
За мене е ясно, че все някога ще забия последния пирон в колекцията си с нещо като на Микро-Метакит пък дори и само да си го гледам. И тъй като това време като, че ли наближава, почнах да се оглеждам и ослушвам. За съжаление програмата с австрийски локомотиви на Микро-Метакит за следващите 2 години нещо не ми допада, и настоящия модел в производство е нещото, което най-много ми харесва.

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #10 -: 05 Декември 2012, 12:41:30 »
"Апетитът идва с яденето"... Поговорката важи и тук. Пипнеш ли веднъж месингов модел, влюбването е безвъзвратно!!! Очаквай следното : Сега говориш за край на покупките, после си купуваш избраното/наречено от теб "завършек"/, после минава известно време, акумулирайки средства, после си купуваш втори модел, после пак акумулиране и т.н.  :yes: Отпусни душата, купи си за да те радва и карай пластмасата по релсите... Не слушай негативистите - "...гроздето е кисело..."  ;D
Имам и "Лемако", и "Лемке", и "Бавария", и "Райлекс", и "Пройсен моделе", и "Микрон арт", и "Маркс моделкласикс" - всички са прекрасни!!! Разглеждал съм подробно "Микро метакит", "Трикс файн арт", "Микро файнмеханика" - само възхищение и адмирации! Моят съвет - купувай!
Аз също бих искал австрийски модел в първа епоха, ама - кукиш! Дори и месинговите фирми не предлагат избор в N  :(

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #11 -: 05 Декември 2012, 14:33:30 »
Да е жив и здрав г-н Micro-Metakit !!!  

Той един ден ще е произвел всички германски и австрийски локомотиви, с всичките им варианти и този ден не е много далече.
- Първоначално беше наблегнато(за мое щастие) предимно на баварски и австрийски модели, но постепенно покрай тях намазаха и много други извън тая концепция.
- Първоначално произвеждаше и по-големи шпурове - 0 и 1, но после ги заряза и продължи само с H0.
- Огромен процент от всички локомотиви се произвеждат единствено от Micro-Metakit и за много от тях за доста голям период друг производител няма да има, за някои - никога.
- Добре че беше той за да узнае света за прекрасните австрийски локомотиви, на които няма как да не съм фен.
- А покрай австрийските локомотиви намазаха още и: MAV, CSD, PKP, DRG, JDZ, CFR, FS, SZD и др.
Да е жив и здрав г-н Micro-Metakit !!!  


Цитат на: lubomir link=topic=4087.msg84374#msg84374 date=1354700892
... настоящия модел в производство е нещото, което най-много ми харесва. ...

Един от най-масовите австрийски локомотиви навремето, произведени над 4000 броя, търкалян в доста държави, дори за кратко и у нас, за него сме писали само на едно място:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,268.msg65045.html#msg65045
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,268.msg67188.html#msg67188
http://de.wikipedia.org/wiki/BB%C3%96_80
« Последна редакция: 05 Декември 2012, 18:43:27 от CaLLlo »

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #12 -: 05 Декември 2012, 14:57:14 »
Ще ме вкарате в беля ей ;D
Писах на ММ да се опитам да разбера поне минималния радиус на вписване на въпросната убавица. Така и така все още проектирам макет, на който масовите радиуси са R9/R10, но мога да внеса някои корекции в радиусите сега. После ще е късно!
Да видим дали ще си направят труда да отговорят!

Krasi

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 62
  • Рейтинг: 4
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #13 -: 05 Декември 2012, 16:07:05 »
Цитат на: lubomir link=topic=4087.msg84374#msg84374 date=1354700892
Та не знам кое е по-добре, да имаш един наистина впечатляващ модел в прозрачна кутия(витрина с хубаво осветление примерно), или няколко различни пластмасови седящи по кашоните.
Нали знаеш, че пълно щастие няма. Както и няма префектен модел. Така че избираш според това, кое е водещото и най-важно качество/а на модела и купуваш. :give_heart:

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:За какво са модели като тези на Micro-Metakit
« Отговор #14 -: 05 Декември 2012, 17:31:32 »
Любо!

Това което съм го писал за фаулхабер моделите са цитати от тестове в реномирани списания като "MIBA", "Eisenbahn magazin", "Eisenbahn" - Oesterreich. Там тези тестове са по няколко страници.
Аз самият нямам мнение за малкосерийните модели на Мерклин и Трикс, просто цитирам това което съм прочел.
Ще си позволя, да цитирам по памет, това което пише в списанието "O.1.2. Express" - "Избирането на месингов модел е много личен момент. Проспектите и снимките често не дават отговори, затова тези които си купуват такива модели, в голямата си част, искат лично да видят и да им е демонстриран... След като човек свикне или обикне някаква фирма, то чак тогава изборът може да става по каталози..." 
Успех!!! :good: :good: :good:
Само не прибързвай...(Примерно, ако си бързострелящ овен като мен :diablo:)