Автор Тема: Това не мога да го намеря - обща бърза тема , въпрос - отговор !!!без коментари  (Прочетена 34913 пъти)

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=413.msg70835#msg70835 date=1326531583
Локомотива твой ли е ?

Де да беше...някак си ми е трудно да заделя 800лв за него...имам такава коруба, ще правя една 44-та серия,имам поне месец работа по изпилването на корубата и оформянето на всички детайли, но искам през това време да намеря и пълнежа за нея.Чехите пишат в сайта си че ползват Роко, но не искат да ми кажат кой модел точно...единствения ми жокер е тази снимка  :(

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Може ли снимки на корубата? Иначе за 44-та серия тия талиги не те устройват...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Ако ще правиш българска 44/45, ще ти трябва нещо с къси талиги. Нашите са 2950 (2800мм за 43), немците ги правят, (интересно защо ли  :on_the_quiet:) с по-дълги талиги.
Визуално това си личи много - на нашите колелата изглеждат групирани в двата края, на немците - изглеждат равномерно разпределени по дължина.
Най-близко за такова преправяне е BR141. Растоянието между външните колооси е 10500 срещу 10600 при 44 (в мащаб 1 мм разлика), междуосие на талигата 3200 срещу 2950 (под 3 мм разлика). Цялата дължина също е малко по-малка - 14270 при 141 слещу 15200 на 44, т.е. няма да трябва да го режеш, а ще имаш място за светлини и т.н. вътре в коша, пред талигите. Диаметъра на колелата също е приемлив.
Виж и ТУК как румънците си правят локомотиви с готови шасита.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
еРът има някой прилики в механиката с швейцарския Re4/4 ,подчертавам някой.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: liro4605 link=topic=413.msg70869#msg70869 date=1326548217
еРът има някой прилики в механиката с швейцарския Re4/4 ,подчертавам някой.

Това си е точно за 42 и 43. 1 мм разлика.
Ама като му гледам цената ...

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Няма смисъл да се открива топлата вода. Пико правят 95% еднакви талиги с Р-овите:


toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=413.msg70887#msg70887 date=1326568437
Няма смисъл да се открива топлата вода. Пико правят 95% еднакви талиги с Р-овите:

И 100% на Е499 на Пико.


KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Имат някой разлики в окачването. Талигата на E499 e същата като на 371/2 на Пико.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Тони 43 28 ми беше от любимите машини,ама що си и сложил реостатни кумини?

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Цитат на: liro4605 link=topic=413.msg70892#msg70892 date=1326570568
Тони 43 28 ми беше от любимите машини,ама що си и сложил реостатни кумини?
Това стана един хибрит...машината е 44 028,някога нямах представа за номерата и така си го измислих.Иначе коша , талигите и разцветката са си 44 серия.Не успях да сложа пантографи Пачи крак,държах да са от Е499,ама още нямам... :(

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Напоследък срещам някакви релета по платките на DC задвижванията. Някой има ли някаква идея или е чел някъде за причините за това "нововъведение". Най-лошото е, че тези релета изключват захранването към модела, а така и не мога да намеря причината за това.

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 468
  • Рейтинг: 57
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Дай малко повече инфо за въпросното устройство че аз поне не се сещам за нищо сходно. Снимай го въпросното задвижване или номерчето на релето (изписано обикновенно на горната му страна).

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
По миналата седмица го видях на триксова мотриса, сега го виждам на една роковска мотриса(даже са две релетата). За съжаление така са залепени, че не мога да проследя схемата на платката и не мога да схвана за чий са плеснати на тея платки. Знам че няма нищо случайно в техниката, ама в случая с последния модел при смяна на посоката на движение на мотора, някое от двете релета изщраква и прекъсва захранването между релсите и декодера. Такова чудо признавам ми е зе сефте. Лошото е че нямам никакво време за експерименти и проучвания.
Ето я и въпросната платка


След като релето превключи, и спре токоподаването към декодера, няма сила дето да промени ситуацията и модела умира. Чак като подам директно кабелите от централата на куплунга на декодера машината живва и тръгва, до момента на смяна на посоката. Декодера е ок и работи нормално, но с това прекъсване на захранването от към релето, направо ми къса нервите. Ще вървим към побългаряване май. :)
« Последна редакция: 26 Март 2012, 16:31:09 от lubomir »

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 468
  • Рейтинг: 57
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Според документацията на това реле се разбира че е "заключващо" което ще рече остава в последната позиция в която е било дори след прекъсване на захранването. Релето превключва чрез промяна в поляритета на контактите на соленоида, респективно при обръщане на посоката/поляритета при аналогово управление. До колкото разбирам идеята на великите мозъци е при аналогово каране да не се ползва електрониката и да се товари излишно и без друго функциите няма как да се управляват. Това реле шунтира цялата електроника при липса на цифров сигнал. Странно е обаче че работи и при цифрово както казваш ти. С каква централа го управляваш ? В каква ситуация спира токоподаването ? Да кажем модела върви напред в момента в който го спреш и обърнеш посоката от централата релето превключва, но след подаване на "газ" не потегля ?!

Но да си призная това е напълно ново и за мен, та перва ще се проучва защо го правят по този начин.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Слагаш първоначално модела на релсите и като го захраниш тръгва всичко нормално - увеличение, намаление, фарове всичко е наред. След това намаляваш и спираш. Моята централа позволява обръщане на посоката без тръгване и като резултат предни-задни светлини се сменят както си му е реда в спряло състояние. В момента обаче когато обърнеш посоката спрямо последното движение, и започнеш с регулатора да пускаш ток към мотора, се чува прещракването на релето и връзката между декодера и релсите прекъсва. Всички опити, модела да тръгне след този момент са без успешни. Интересното е, че като подам с кабелчетата ток направо на куплунга на декодера, и декодера и мотора и всичко останало по модела си тръгва нормално, след това като подам на релсите ток всичко си е наред, и така до следващата смяна на посоката.
Платката има джъмпери за допълнителни функции, и съм ги сетнал съгласно инструкцията, за работа с декодер. Уви не е това проблема и предназначението на тези релета.