Преди известно време, при опита ми да пусна пиковски електровоз Таурус - Hupac кат. № 57214 под управление на цифрова централа Marklin 60652, се установи, че въпросният локомотив не тръгва. При използването на аналогово захранване, локомотивът върви нормално, с обръщане на светлините. Но на цифрово трасе не тръгваше, въпреки въвеждането му по адрес в централата /локомотивът е заводски с вграден декодер по Мерклин/Моторола/. При проучване на евентуални причини се установи следната особеност:
Както е известно, локомотивите на Пико използват Uhlenbrock цифрови декодери. Установи се обаче, че фирмата използва два различни модела декодери, които имат разлика. Сериите "Класик" и "Експерт" на Пико имат мултипротоколни декодери за прав и променлив ток тип 76520 /кат. номер 56121/. А от 2003 г. локомотивите серия "Хоби" са с декодери тип 75394 /кат. номер 56122/. Според описанията в сайта на Пико се изясни, че вторите трябва ръчно да бъдат превключвани между двата режима. Докато при първите няма нужда.
Превключване на декодер Пико/Уленброк тип 75394 от аналогов в цифров режим и обратно.
А. Превключване с аналогово управление на Мерклин.
1. Локомотивът се поставя върху релси
2. Пуска се малко, за да се види посоката на движение и се спира.
3. Трансформаторът се задържа около 8 сек. в положение "обръщане на посоката", докато започнат да мигат светлините отзад.
4. Врътката на трансформатора се отпуска до положение "нула".
5. Подава се единичен импулс за обръщане на посоката.
6. Режимът е обърнат.
Б. Превключване с цифрова централа Мерклин Мобил Стейшън 60652-60653 /Marklin’s “mobile-station”/
1. Локомотивът се поставя върху цифрово трасе.
2. Централата се рестартира.
3. Избира се от менюто "Нов локомотив", задава му се заводския адрес /в моя случай беше 78/ и картинка с тип локомотив.
4. Включват се светлините на локомотива със съответния бутон на централата /задължително, защото после няма да работят!/.
5. Бутонът на централата за обръщане на посоката се натиска и задържа 5-10 сек., докато започнат да мигат задните светлини на локомотива.
6. Бутонът се отпуска и светлините угасват.
7. Бутонът се натиска веднъж /подаване на единичен импулс за обръщане на посоката/.
8. Локомотивът е готов.
В. Смяна на адрес с Marklin “mobile-station”
1. Локомотивът се поставя върху цифрово трасе
2. Избира се локомотивът /адресът/
3. Включват се светлините
4. Бутонът за обръщане на посоката се натиска 5-10 пъти /или се задържа натиснат около 8 сек./, докато задните светлини започнат да мигат.
5. Избира се картинката на локомотива и новия адрес в централата
6. Натиска се еднократно бутонът за светлините.
7. Натиска се еднократно бутонът за обръщане на посоката.
8. Задните светлини трябва да премигнат отново като индикация, че новият адрес е приет.
При мен обаче превключването с централата /вариант Б/ не пожела да стане и се наложи да го направя по вариант А. Така че за такива галимации е необходимо да имате под ръка един класически мерклински траф.

Искам да уточня, че става въпрос за частен случай. Фирмата Пико е доста известна у нас, но не и в комбинация с променливотоковата трирелсова система на Мерклин. Не знам дали същото се налага да се прави и с уленброкските декодери за прав ток/DCC. Ако някой има опит, сведения и наблюдения, може да ги сподели.
