Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Променлив ток, три релси, Мерклин...
evrokoma:
Единственото предимство на променливия ток е лесното му преобразуване със сравнително прости устройства (трансформатори).Преноса на дълги разстояния се осъществява пак с променлив ток но с високо напрежение и нисък ток, ако за подобно нещо се ползваше право напрежение представете си какви огромни преобразуватели ще се ползват. Правия ток има предимствата е ел.задвижването поради простотата с която се реверсират правотокови ел.мотори :drinks:
bdz43r:
--- Цитат на: evrokoma link=topic=4135.msg85652#msg85652 date=1358139095 ---ако за подобно нещо се ползваше право напрежение представете си какви огромни преобразуватели ще се ползват.
--- Край на цитат ---
Такива например: http://www04.abb.com/global/seitp/seitp202.nsf/0/f0e19ce2a6d73c43c1257857005da5cc/$file/sapei_large.jpg
Повечето подводни и трансконтинентални електропроводи са на постоянен ток с IGBT и тиристорни преобразувателни станции в краищата и напрежения от 100 kV до 1 MV и повече. Преобразувателите се изплащат от липсата на капацитивни и индуктивни загуби и по-малко проводници, които могат да бъдат и с по-малко сечение (липсват реактивни токове). При 200 км дълъг подводен кабел капацитетът става огромен, съответно загубите от зареждане и разреждане на кабелите са значителни при променлив ток. Има дори варианти без обратен проводник, като за такъв се ползва земята (морето) и се полага само един проводник вместо три за трифазен променлив ток.
Vlado:
Би било добре лека-полека да се върнете към темата: "Променлив ток, три релси, Мерклин..."
Владо - админ
Mixy:
Предполагам, че и цената е правопропорционална на заеманото място.
-
~
Между другото, има слухове (някои дори твърдят, че е реалност) за Тесла, че е можел да пренася електричество и без проводници... Потърсете в kolibka.com за "Никола Тесла - Властелин мира" - може да ви е интересно да го гледате (сори за офтопика).
---
А сега по темата. Живо ме интересува как става преминаването на плъзгача на лока през езиците на стрелките по 3-релсовата система на Мерклин? Изолирани ли са или има друга врътка?
bdz43r:
Третата релса при стрелките е по-високо от езиците, така че плъзгачът минава над тях. Същото се отнася и за контактните пъпки, които заместват релсата.
Сравняваш магистрален електропровод с квартален трафопост. Цената на преобразувателите е голяма, но цената на целия електропровод е по-малка и с по-малки загуби.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия