Автор Тема: Композиране на влаковете.  (Прочетена 18871 пъти)

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #15 -: 16 Януари 2013, 17:07:12 »
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=4136.msg85745#msg85745 date=1358344682
Каква заинтересованост, какъв наплив...
Боре, знаеш че четем с огромен интерес :yes:

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #16 -: 22 Юли 2014, 20:03:29 »
Относно пътническите влакове някой може ли да понапише за композирането?Защото съм свидетел на най-разнообразни композиции.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #17 -: 23 Юли 2014, 09:38:24 »
Така е, понеже вагоните са кът. Има един ферман, който се казва "План за композиране на влаковете". Той определя всеки влак с какъв състав да бъде. Всяка година се прави ново издание. В действителност тази книжка има стойността на съновник - може да се изпълни написаното в нея, а може и да не се изпълни, като най-вероятно е второто. Или с други думи подава се каквото има в наличност по депата към момента, независимо от това влакът каква категория е и какво изисква ПКВ. Затова и системно се случва БВЗР с поразнебитени вагони, както и селски пътнически влак с рециклирани с климатик. В добавка последните са с ограничение на скоростта до 100 и основно се подвизават по линиите за Видин и Кулата, където само тук-таме е разрешена по-висока.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #18 -: 02 Февруари 2015, 09:07:17 »
За любителите на нашенските композиции:

Една актуална идея за композиране на МДТВ, преминаващ редовно през България, при това с наличен моделен подвижен състав (ДБ Шенкер и вагони):

https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=85114404&v=5IaiixZDSdk&x-yt-ts=1422579428

https://www.youtube.com/watch?v=W8HN2oIZ0Xg&x-yt-ts=1422579428&x-yt-cl=85114404

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #19 -: 03 Февруари 2015, 03:14:19 »
това за локомотив в края на пътническа композиция ми стана интересно
това не е ли някакъв абсурд има ли го изобщо.
Баща ми беше локомотивен машинист от него съм чувал че помощтни машини са му закачали само на мездра в посоко софия
на товарни влакове че там има участък с голям наклон .
Но композицията е била сигурно 30 ако не и повече вагони и зимно време ми е разказвал че два пъти му се е налагало да се върне в най близката гара забравил съм вече коя е била но пак по това направление защото той караше само горна софия и обратно че не е успял да изкачи защото машината е забуксувала и са му закачали помощтна машина.

мисълта ми е пътническа композиция от 5 вагона тай машина изобщо усеща ли че има нещо закачено на нея че да и се налага и помощтна машина  ;D

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #20 -: 03 Февруари 2015, 09:15:05 »
Втора машина на пътнически влак се прикача обикновено когат ползва трсе или ако има повреда при теглещия локомотив.Една машина шкода спокойно тегли 10 пътнически вагона!

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #21 -: 03 Февруари 2015, 22:42:05 »
Не беше толкова отдавна, когато и у нас не беше необичайно да се види бърз влак с 16 вагона.

В днешни дни два локомотива могат да се видят начело на Ориент експрес между Русе и Образцов чифлик (15 вагона, 800-850 тона).
На тръгване за Румъния през 2012г. също го хванах с два локомотива.


D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #22 -: 04 Февруари 2015, 12:07:44 »
Малко пояснение по въпроса за помощните машини. Всяка серия локомотив си има норма колко тона влак може да тегли.Тази норма се определя от най големия наклон(на височина) на дадена железопътна линия.Примерно София - Пловдив нормата за 43 серия е 540тона,за другите серии е друга,за дизелите също е друга.Лимитиращия наклон е г.Вакарел.За София - Карлово нормата за 43 серия беше 1100тона,сега може да е и по-малка,и за всички други линии си има норма за локомотивите. Ако тонажа на влака е по- голям от нормата на локомотива,тогава се дава помощна машина.На пътнически влак пом.машина се прикача на чело,на товарен влак на опашка.Когато е необходима втора пом. машина на товарен,същата се прикача отпред,а ако е необходима и трета помощна,се,прикача отзад и влака става общо с четири локомотива - два начело и два на опашка. Нормата се изчислява така,че ако влака спре по някаква причина да потегли сам в най-големия баир.                                                                                 

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #23 -: 04 Февруари 2015, 14:42:58 »
А с какви съображения за пътнишките влакове помощната е отпред, а за товарните отзад ? Нали тонажа си е тонаж.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #24 -: 04 Февруари 2015, 16:24:22 »
Помощната отзад има редица неудобства, някои от които от значение при пътнически влак, но при товарните влакове е съществено, че се намалява теглителната сила на първия вагон, а от там и опасността от скъсване.
По сега действащите правилници (в сила от 2006 г) никъде не е забранено подаване на бутащ локомотив на пътнически влак. Преди това беше, а в действащите преди 2002 г правилници е разрешено отзад да се подава локомотив за ползване на трасе (не помощен).

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #25 -: 04 Февруари 2015, 16:46:11 »
При бутане отзад, къде се прилага силата - върху буферите или върху спряга? И как се синхронизират скоростите на предната и задната машини?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #26 -: 04 Февруари 2015, 18:09:11 »
Разбира се върху буферите. Спрягът е само за дърпане.
Скоростите са си синхронизирани, двете машини са прикачени на един и същ влак, няма как да се движат с различна скорост. Задната бута по преценка на машиниста... обикновено той познава добре участъка и сам усеща кога и колко да бута.
По нагорнище аз поне се стремя да бутам така, че да е достатъчно, но да остане и за челната машина, така че нейният машинист сам да си регулира скоростта, а аз само да се возя. Трябва да се има предвид и че при внезапно или бързо прекратяване на бутането с много тежък влак, когато челната машина също опъва много, се получават условия за рязко увисване на бутаната задна част от влака и съответно опасност от скъсване. За разлика от пътническите, при товарните влакове се оставя малка хлабина между вагоните за намаляване на "заклинването" в крива, но това пък предполага внезапно опъване на спряговете и скъсване ако не се внимава.
« Последна редакция: 04 Февруари 2015, 18:16:40 от bdz43r »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #27 -: 04 Февруари 2015, 19:53:26 »
Но пък от друга страна за бутаща машина условията са по-благоприятни и може да се реализира по-голяма теглителна (в случая бутаща) сила.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #28 -: 04 Февруари 2015, 21:58:14 »
Благодаря за споделянето !
А телефоните, намиращи се в кабините само за връзка кабина-кабина ли са ? Технически предвидена ли е тел. връзка м/у два локомотива без значение един зад друг или отпред и отзад на влака ?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #29 -: 04 Февруари 2015, 22:13:55 »
Това не са телефони, а радиостанции. Имат връзка както по между локомотивите, така и със гарите и влаковият диспечер на съответната линия.