Автор Тема: Композиране на влаковете.  (Прочетена 18859 пъти)

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Композиране на влаковете.
« -: 13 Януари 2013, 18:00:34 »
В тази тема може да споделим и онагледим как се композират различни видове влакове ,затова първия ми въпрос е,съчетаването на два различни локомотива в един влак-за и против ,недостатъси и предимства за моделите?

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #2 -: 13 Януари 2013, 18:58:27 »
На мен винаги ми е било чудно при композиране на товарни влакове взима ли се предвид вида вагони и как се редят? Например имаме 10 цистерни, следвани от 3 празни платформи и след тях 5 Конски вагона. В този случай челното съпротивлението на конските вагони не би ли могло да се избегне като се сложат след цистерните или това няма значение, а се взима предвид единствено реда на обработка в следващата гара или дестинациите н а групите вагони?

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #3 -: 13 Януари 2013, 19:20:08 »
според мен товарните вагони се композират според дестинасията им.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #4 -: 13 Януари 2013, 19:57:59 »
Влади,от значение е видът на влака(товарните се делят на подкатегории както и пътническите и за всеки има специфика),сезона(предимно е от значение за смесените влакове),участъка през който ще премине(дали има тунели примерно)-основно е това и важи за БГ.По света всяка администрация си има различни правила.
  В БГ например е забранено локомотив на опашката на пътнически влак без значение от категорията ,докато сам си се убедил от снимки поне ,че по света не е така.

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #5 -: 13 Януари 2013, 22:05:23 »
Мире,мерси за страхотния отговор  :)

mntop

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 31
  • Рейтинг: 5
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #6 -: 14 Януари 2013, 00:14:51 »
Товарните влакове в БДЖ според плана на композирането им се разделят на следните категории: международни товарни влакове/МДТВ/,директни товарни влакове/ДТВ/,локални товарни влакове/ЛТВ/,маневрени товарни влакове/МВ/ и работни влакове/РВ/.
ДТВ возят вагони от една до друга или няколко влакообразуващи гари. Могат да бъдат с или без преработка във влакообразуващите гари.Тези които са без преработка се наричат "вертушки" или блок-влакове и се композират от еднотипни по серия товарни вагони. Движат се от гарата на натоварването до гарата на разтоварването на вагоните ,без да им се променя състава във влакообразуващите гари.Например влаковете с цистерни от гара Дружба до Илиеници и Благоевград и т.н. ДТВ с преработка се композират в групи от различни по серии товарни вагони,като групите са подредени по реда  на влакообразуващите гари по маршрута на влака. Напримерно ДТВ от Бургас до Пловдив,вози група вагони за влакообразуващите гари Карнобат,Стара Загора,Димитровград,Пловдив-разпределителна.
Локалните товарни влакове се композират от разнородни по серия вагони и  развозват местния товар за малките/посредните/ гари,пристигнал във влакообразуващите гари с директните товарни влакове.
Маневрените влакове се композират от различни серии вагони и обслужват гарите в даден железопътен възел.
Работните влакове се композират със специализиран подвижен жп състав за поддръжка и ремонт на железопътната инфраструктура.
За всички категории пътнически и товарни влакове ежегодно с влизането в сила на новото разписание за движение на влаковете се изготвя книжка " План за композирането на влаковете".

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #7 -: 14 Януари 2013, 12:18:50 »
Страхотно,но Миро ме заинтригува със това,че нетрябва да има локомотив в края на пътническите влакове,моля за разяснение.Иако трябва да си композирам такъв влак например:
BR-142:вагони:BR-41,с какво да се съобразя?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #8 -: 14 Януари 2013, 12:36:21 »
От 2006 г забраната за локомотив на края на пътнически влак отпадна от правилниците, но вероятно ще минат много години преди да видим такова нещо.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #9 -: 14 Януари 2013, 15:23:29 »
Привет!

Ще понапиша нещо за епохи І,ІІ,ІІІ. БДЖ и германските администрации.
1.0.Пътнически композици.
1.1.БДЖ пътнически
"След машината се поставя пощенско купе, след него фургона, за да се запази непрекъснатото съобщение с пътническите вагони, след него третокласни каруци, след тях І и ІІ класни, а след тях - пак третокласни.
..........................................
В пътнишките влакове фургона служи за предпазителен   вагон и за това винаги трябва да се поставя  между машината и
и пътнишките каруци....а пощенският може да се постави и най-накрая...
..........................................
Спалните и вагон ресторантите се поставят също в средата на композицията -  /там се е считало за най-безопасно . бел.моя/....
........................................................................................
По същите съобръжения виждаме, че в Симплон-Ориент Експреса има два предпазители вагони - фургони - един преди и един след пътнишките каруци.
...........................................
На пътнишките композиции не се прикачват товарни вагони, освен в случайте по графа 8 на ІV приложение към книгата.../за това после/.(извор 1)
1.2. В германските администрации е същото, а разликите:
1.2.1.фургон, ІІІ класа,ІІ,І,ІІ и пак ІІІ класа, накрая ІV класа.
1.2.2. спалните вагони се поставят в края на композицията, за да не се смущават спящите.
1.2.3. При наличие на вагони с талиги същите са непосредствено след локомотива, а двуосните и триосните след тях. Това важи и при жп моделите. Направете си експеримент и ще се убедите сами...

Общо за двете администрации са, че са съществували и (подсилващи)допълнителни вагони(Verstärkungswagen), които се слагат в края на композицията само за част от трасето, където пътникопотокът е по-голям.
Примерно пътнически влак Горна-София, в Плевен се закача един С (след 1956 В вагон) вагон, защото от там броят на работниците работещи на смени силно се увеличава.
На някои гари се прикачат и курсови вагони(Kurswagen),
идващи от други влакове и направления. В горния съвсем произволно измислен пример ще добавим и един С, респ.В вагон на гара Мездра идващ от посока Видин.
2.0. Смесени влакове
2.1.БДЖ и германски администрации
Машина-фургон- пътнишки каруци(най-вече двуосни и триосни С вагони,а в пруските и четвъртокласни)- товарни вагони. "С този начин на композиране на смесените влакове се цели да се осигури движението им посредством автоматичната спирачка, а зимно време - да се отоплюват пътнишките вагони от машината.
В смесените композиции не се допускат вагони с избухвателни и запалителни вещества."(извор 1)
3.0.Товарни влакове
3.1.БДЖ
"В товарните влакове нареждането на вагоните трябва да става с оглед, щото пълните вагони да са в първата половина на влака, а праздните - във втората.............................................................
Освен това, при нареждането на вагоните в товарните влакове,
трябва да се внимава, щото вагоните за една и съща станция да се поставят един до друг, а тия от последнята станция и транзитиращи последнята да бъдат на едно място, за да се избегнат излишните маневри....
Последния вагон на всеки влак от всички категории се нарича сигнален вагон, защото върху него се поставят сигналите.(извор 1)
3.2.Германски администрации.
За германските администрации в епоха ІІІ имаме 12 вида товарни влакове, а в епоха І поне 6 вида.
Епоха ІІ и ІІІ : Локомотив - фургон - вагони за гара А - вагони за гара Б - вагони за гара В - вагони за гара Г.

Примери за БДЖ:
1938/39 година:
№влак 21 , от Гара Варна до гара София, бърз, степен 5, локомотив серия 17.00 за Ва-Го и 01.00 от Го-Сф, взема помощна локомотива Пм-Зл над 300т, състав Ва-Го: 1Df, 1 AB4, 2C4; Го-Сф: 1Df, 1AB4, 2C4+ 1AB3,1 C3, 1 WR от Р.Максимален товар Ва-Го 180т, Го-Сф 340 тона.Взема вода и чисти огън: К, Тг, Ас, Чб, Б.

№влак 203, Варна-София,пътнишки, степен7,локомотив серия Ва-Го: 17.00, Го-Пл 19.00, Пл-Сф: 01.00.; взема помощна локомотива Чб-Хм и Пл-Зл над 300 тона, Ас-Бв над 180 тона, състав: Сф-Го: 1 P,1 Df,1 AB4, 3 C3 Го-Сф:+ 1 WL, 1 AB3, 1 C3 от Р
взема вода и чисти огън: К,Тг, Ас, Л, Чб, М, Б.Максимален товар Ва-К 300т, К-Го 250т, Го-Пл 300, Пл-Сф 350; В събота вози допълнително 1 С2 от Ва до К и в неделя вози допълнително 2 С2 от Чб до Сф(оставени от влак 206).

Влак 221 Горна Оряховица - София: Бърз товарен; Степен 9; локомотива тип Го-Пл 19.00, Пл-Сф 10.00,19.00; взема помощна локомотива Пл-Хм 500ти М-Рб( ако е серия 19.00 взема помощна локомотива над 400т); Вози големи бързини, лесно разваляеми стоки и стоки за износ, съгласно наредбата;максимален товар Го-Пл 400, Пл-Сф 800т( серия 19 600т); Взема вода и чисти огън Л, Чб, М, Б

Влак 223 Г.Оряховица- София ;Директен товарен; Степен 13; локомотива тип: Го-Пл 28.00; Пл-Сф. 10.00. Не е посочено да взима помощна локомотива, товар за износ и директен товар; максимален товар: според нормите, Взема вода и чисти огън: Л,Чб,М,Б

Влак241/244; София-Плевен,София; товарни,степен 14/15; серия локомотива 19.00, не взема помощна машина, товар и омнибуси от и за всички гари;максимален товар според нормите; Взема вода и чисти отън Б,М,Чб.

РАЗЯСНЕНИЯ:
1.Това е малка част от всичките норми и правилници. Постепенно ще се постарая да ги качвам и тук и в блога си.
Имам точни разписания и от епоха 4 и 5 със състава на влаковете.
Това могат да направят и още доста хора от форума, които имат такива материали.
За да се композира един влак трябва да се изпълнят разпорежданията за техническата експлоатациа на железниците - БДЖ епохи 3,4,5, За епохи 1,2 качвам "Правилниците за службата по движението" Вече съм качил такъв, от епоха І, но кой да чете?!?, следват нормите за движение по линиите. И такива съм качил, най-новите ги нямам, но мога да покрия епохи 1-3 във времето. Освен това всяка година, както е посочил колегата преди мен излизат различни СЛУЖЕБНИ РАЗПИСАНИЯ. Там са описани и състава на влаковете. Друг въпрос е, че в епохи 5 и 6 той е безкрайно безинтересен, защото е много еднообразен....
(Това последното е въпрос на вкус, но и за това сегашните деца
не им е интересно, щото няма маневри и влаковете са съвсем постни на външен вид, а в предните епохи, е бъкало от различни видове вагони и мноооооооооого маневри на почти всяка гара...)
2.Апелирам, към тези които имат служебни разписания, да ги сканират и качат.
3.Сега към АДМИНИТЕимаше подобна тема от widowmaker миналата година. Нека има две теми по въпроса, поне две. Едната общо теоритична, като тази и една друга за отделни въпроси , ако има само една ще се получи излишно напомпване и става тежко за четене.
4.Освен изброените в точка 1 има и специални предписания за товарене на вагони...,така че не може да се изчерпи тази тема само с няколко страници...
5.Моля, тези които могат и искат да четат, да не отговарят на въпросите на ленивите, които чакат не само да им се сервира храната, но и да им се сложи в устата и даже да им се сдъвчи.... :diablo:
6.Пример за краен вагон можете да видите при TANO , който е фризирал,тюнинговал, прекрасно такива вагони.
7.Извор 1 е "Ръководство по ж.п. движение" 1926 година от Нестор Юруков. В правилника за движението от 1923 година нещата са написани също по този начин. Старал съм се да запазя тогавашния начин на изразяване. В блога ми има и още много неща по тази тема.Примерно сигналите по края на вагоните и.т.н.
8.Обръшам внимание, че нещата от първите три епохи, могат ДОСТА да се различават като предписания от тези от по-ново време...
9.Означенията в България и Германия по различно време, могат да породят много въпросителни. Примерно
9.1. В България D вагон значи фургон, а в Германия   пътнически 4 класа.
9.2. Четвъртата класа е премахната в повечето държави след Първата световна война, в Германия в 1928 година, а третата в цяла Европа през 1956 година, с лятното разписание.
Тези неща за означенията са писани от много хора и много пъти в този форум, пък и в блога ми и на безкрайно много други места. И пак има , които да питат "Кво' значи тоз вагон?" и най-интересното е, че има хора които им отговарят за 768 път?!????? :diablo: :agree:
10.С времето можем да качим и снимки с готови композиции.
Тук можем да качим и общи снимки, ако на някого не достига един или два вагона за примера.
11.Композирайте момчета, композирайте :hi: :good: :drinks: :give_rose:



« Последна редакция: 16 Януари 2013, 09:08:05 от Boris 2-12-4 »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #10 -: 14 Януари 2013, 15:29:38 »
аз лично непрекъснато композирам   :pioneer:

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #11 -: 16 Януари 2013, 14:14:32 »
ПривеД!

Въодушевен от невероятния интерес по тази тема, стотиците постове , поздравления и окуражавания, както и изхождайки от това, че БОЛШИНСТВОТО ОТ ФОРУМЦИТЕ СА ПИСАЛИ, ЧЕ СЕ ИНТЕРЕСУВАТ ОТ БДЖ??? :lol:(за чий...), продължение 1:

Годината е вече 1988 т.е. епоха ІV.
Следват влаковите композиции 50 години по-късно от  предния ми пост...
Всичките влакове са от Варна до София.

Категория на влака: ПВ, № на влака 2102. състав: 1 поща, 1Д, 5 Б, 1F поща.  

Категория на влака: БВ, № 222, състав: 1 поща, 1Д, 4Б, 1А, 1 ВР,

Категория на влака: ЕВ, № 208, състав: 1Д, 5Б, 1А, 1ВР,

В 202 влак даже е имало киносалон вагон...
« Последна редакция: 16 Януари 2013, 14:16:47 от Boris 2-12-4 »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #12 -: 16 Януари 2013, 14:44:12 »
Не можейки да избягам от хилядите възгласи "Дай още!!! Още Дай!!!"  продължавам със скромните си писания за композирането на БДЖ влакове.

Този път товарни влакове 1988 година, 50 след разписанието от 1938.

Категория: ЕТВ, № на влака: 20404 . Дестинация: Ва-Го; Ва20.17 - Гор. 6.00; С товар, омнибуси, вагони с контейнери, и вагони голяма бързина и групи:
І група - Каспичан и транзит (К-Р, Смл-СИ)
ІІ група - Шумен и транзит
ІІІ група - Търговище и транзит
ІV група - Г. Оряховица и транзит всички направления
Маневрата се извършва и с влаковия локомотив

Категория: ДТВ, № на влака: 20504; Ва 4.06 - Гор. 21.45
С товар за Гор и транзит 2200т

Категория: ДТВ, № на влака 70450 ; Ваф 2.05 - Г.о. 8.36 - Вц 17.00; с фериботни СДЖ вагони - габарит 0-Т и 01-Т в две групи:
І група - Мездра и транзит
ІІ група - Червен бряг и транзит

Категория: ДГВ, № на влака: 20734; К 7.30 - Гор 13.40;
С товар в трупи както следва:
І група - Попово  за гарите Кар, Пв, Ся
ІІ група - Стражица за гарите Стц, Дц, Ке, Чес
ІІІ група - Г. Оряховица и транзит
От гарите Пв и Стц взема товар за Гор и трз.
Вози и фериботни СЖД вагони габарит 0-Т

Маневрен влак:
20888 ; Ва 14.43 - Слр. 15.47
С товар за гарите в уч. Сл -Срв; Ю-Во.


 

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #13 -: 16 Януари 2013, 15:18:15 »
Каква жега, каква жега... :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Продължавам с 1988 година.
Полезна дължина на най-дългия приемно-отправен коловоз на жп гарите в метри:
Варна -                                         496
Варна - Разп.                                752
Белослав                                     745
Повеляново -                                847
Синдел - Разп.                              800
Синдел                                         683
Провадия                                      830
Каспичан                                      683
Шумен                                          662
Търговище                                    667
Попово                                          890
Асеново                                        530
Стражица                                      784
Г.Оряховица                                  526
Г.Оряховица Разпр.                        795

Допустими максимални скорости при преминаване на влаковете през стрелките в км/час
1. Гари с английски стрелки - К-Сп , входни и изходни стрелки според разписанието, но не повече от 90 км , а в отклонителен коловоз 40 км.
2.Всички останали Според разписанието, но не повече от 100 км и в отклонителните коловози 40 км.
3.Спирачни разстояния и необходимите спирачни проценти:
Спирачен път 1000м, категории влакове: ПВ 84%, ЕМВ 84%, ТВ режим "Т", 80км/час - 45%, 70 км/час - 30 %, 60 км/ час - 40%.
Спирачният процент 30 се отнася само за товарни влакове композирани само с товарни вагони СЖД.
Допустими максимални скорости - Ва-Го.
Почти всички са между 100 и 120 км 130 има само Шн-Клг, а 65- Г.Ца -Ся, 80- Клг-К, Ся-Кар, Стц.Го.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #14 -: 16 Януари 2013, 15:58:02 »
Каква заинтересованост, какъв наплив... Даже децата ме спират на улицата - " Чичо, ще ми композираш ли и на мен влакче?..." :angel: :diablo: :sarcastic: :sarcastic:

Продължавам с теснолинейки.
Едни изгубени във времето линии като Червен бряг - Оряхово.
Годината е 1938.

Допустим товар в тона:

Смесен влак:                                  Товарен влак:
Чб-Койнаре    250                           300
Койнаре - Кнежа  120                     145
Кнежа - Бърд.Кладенец 200            250
Бл.Сл -Бл.Слатина сп. 120               170
Бл.Сл. Оряхово            300              350

Машината е № 1-10, тип 1-3-0.

Смесен влак 102, степен 10,  тр.4.05 пр. 8.30
Товарен влак 122, степен 10р тр. 4.40 пр. 10.00

Състава на влаковете, го има някъде из моите публикации в началото на миналата година в този форум, кога още ручах доматите с колците в този сайт...

50 години по-късно. 1988 година.

Категория на влака: СВ, № на влака: 21201; Чб. 3,15 -Ох 7.42 ; състав 3Б+ товар до 300 т бруто, бруто за гара Бсл, Миз, Ох.

Категория на влака: МВ, № на влака 21801, Ч.Б. 7.30- Ох 13,56.
2Б до Бсл + товар до 300 тона бруто за и от гара Кж,Бсл, Ат. Крушовица, Миз, Ох.

Категория на влака: ПВ, № на влака: 21101; Ч.Б. 8.47-Ох 12.07;
състав: 1Д, 4Б.

Таблица за полезната дължина на най-дългия приемно-отправен коловоз в метри:
Червен бряг          442
Койнаре                442
Кнежа                   385
Бяла Слатина        351
Мизия                   518
Оряхово                405

Максимални скорости: ЧБ- Миз 40 км/ч, Миз- Ох 30 км/ч, за пътнически влакове 45 км/ч по първото тракционно рамо, 40 км/ч по второто.

Тук ще добавя, че нашите максимални скорости за 760 мм, са по-високи от тези в двете Германии по това време!!!

Хайде,чао, че досадих ... :boredom: :boredom: :boredom: