Автор Тема: Изтъргване на баласт от релсите без да пострада самата релса  (Прочетена 3616 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Може да ви се стори екзотично, но на няколко пъти ми се наложи да махам залепен баласт от готов релсов път, за да извърша ремонт или друга манипулация. Всеки път трябваше да изхвърлям старите релси, защото от натиска на дрелката се унищожаваше глава релса безвъзвратно. Е, намерих начин това да не се случва! :)
« Последна редакция: 15 Септември 2007, 17:19:38 от Vlado »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Предварително уточнявам, че тая хитрина се отнася и предпазва само Т профил релси, не и за стария П профил тип.
И така взимате една стара П профил релса и отделяте релсите от траверсите. Това става лесно, защото релсата е захваната с ушички за траверса. Когато махнете релсата и я обърнете откъм долната й страна ще видите,че тя е куха. Ето я и хитрината - махате ушичките като ненужни, изрязвате едно достатъчно дълго парче от П профила, а после спокойно полагате тази релса върху Т профила, който е много по тесен от П и се скрива в него. Тъй като старите релси на "Пико" са правени от доста здрав материал, върху него спокойно може да натискате с дрелки и кой знае още какво без това да се отрази на релсата отдолу. Същото може да се направи и с крива релса.
Инструменти нужни за манипулцията (въпросната релса е най-долу):

Готовата за използване релса:

Поставяте я върху профилната релса:

И вече може спокойно да я използвате като "щит" на профилната при работа по махането на стария баласт:

« Последна редакция: 18 Септември 2007, 08:30:37 от Vlado »

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Владо, идеята ти е наистина добра, обаче се чудя за какво ползваш дрелка като си махнал релсата от пътя. Освен това виждам че имаш баластра на траверсите, а би трябвало да са чисти и баластрата да е само между траверсите когато е на пътя. Да не си правил път с баластрова призма върху траверсите, както беше за безнаставовия път?