Предварително уточнявам, че тая хитрина се отнася и предпазва само Т профил релси, не и за стария П профил тип.
И така взимате една стара П профил релса и отделяте релсите от траверсите. Това става лесно, защото релсата е захваната с ушички за траверса. Когато махнете релсата и я обърнете откъм долната й страна ще видите,че тя е куха. Ето я и хитрината - махате ушичките като ненужни, изрязвате едно достатъчно дълго парче от П профила, а после спокойно полагате тази релса върху Т профила, който е много по тесен от П и се скрива в него. Тъй като старите релси на "Пико" са правени от доста здрав материал, върху него спокойно може да натискате с дрелки и кой знае още какво без това да се отрази на релсата отдолу. Същото може да се направи и с крива релса.
Инструменти нужни за манипулцията (въпросната релса е най-долу):

Готовата за използване релса:

Поставяте я върху профилната релса:

И вече може спокойно да я използвате като "щит" на профилната при работа по махането на стария баласт:
