като "атрактивното" на т.нар. "атракцион" е било, че някъде между вагоните и локомотива от съвсем редовния влак е имало закачен и бездействащ парен локомотив.
Не. Парният локомотив караше влака сам в най-атрактивната част от пътя.
Не знам парния дали има електрогенератор, но от снимката не си личи нито дим, нито пара...
Има - 25V / 1,25kW, а вагоните имат нужда от 1500V / 200kW. Има и дим, и пара, но 03.12 е много по-изпипана и не тече отвсякъде. Парните локомотиви не пушат постоянно като комина на ТЕЦ Бобовдол, дори обратното - липсата на дим е знак, че изгарянето е най-ефективно и горивото е добро.
Ние нямаме достатъчен брой подходящи за такова пътуване вагони. Нормално е, поне в началото, докато се организира някакъв по-удачен подвижен състав, почвата да се опипва с каквито вагони има налични. Нямаме и организация за зареждане на локомотивите с вода и гориво по пътя, затова се налага да си карат цистерна с вода и да им се помага в част от пътя с друг локомотив.
Алтернативата е да няма изобщо такива обществено достъпни пътувания с парна тяга и само да гледаме отстрани чуждестранните групи, както предимно се случва.