Автор Тема: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.  (Прочетена 31517 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12144
  • Рейтинг: 1277
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #15 -: 15 Май 2013, 08:26:23 »
ПРи толкова изолирани участъци, някаква автоматизация предвиждаш ли?
Нещо от типа на маршрутна централизация или ще е по-обикновенно?
Ако да, какви ще са ти датчиците за наличие на влак в участък?
За DCC замислял ли си се? Ако да, електроните датчици за присъствие са естествената
връзка между DC и DCC!
 ;D ;D ;D

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2348
  • Рейтинг: 932
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #16 -: 15 Май 2013, 08:59:57 »
Не са чак толкова много.

Дясно долу има едно парче в депото, там може да се паркира един лок. До него още едно парче - да зарежда вода или въглища. В ляво долу - пак може да се паркира нещо, вкл. ремонтна машина, вагони и т.н. На глухите коловози горе - място за една къса мотриса в ъгъла, и една да се движи по трасето.
Белите и сивите участъци се управляват автоматично от стрелките. Тази схема е измислена - налепена и тествана на "кълбо", само не е сложена на платчици в пулта.

Остава само по едно ключе за всеки коловоз. За сега се предвижда те да са с три позиционни ключета - изключен участък (ако трябва да спра един влак някъде); вкл. към първо захранване - за каране на влакове, нормално май всички ще са вкл. в това положение; третото - вкл. към втори захранващ източник - ако едновременно ще се движи втори влак, за маневри и т.н.

По отношение на автоматизацията моето мнение е следното:
Влаковете няма да обикалят, тръгват и спират сами, а точно обратното - аз ще си ги карам, като ще гледам да минавам през подготвени и свободни трасета.

Зависимости ще има до толкова, до колкото макетът отразява едно реално гарово развитие - т.е. нищо реалистично и реално. Автоматизацията ще определя показанието на светофорите (които са за далечно бъдеще) в зависимост от положението на стрелките, заетостта на участъците и моето желание. Положението на стрелките е ясно и в момента е готово. Заетостта на участъците също е ясна, тествана и т.н., но ще се прави последна, дори и след сигналите. Първоначално сигналът само ще се връща в затворен при преминаване на влак, без да отчитам посока и т.н. Дали влакът ще върви на червено или на зелено, дали ще тръгне в правилната посока или не, ще си зависи единствено от машиниста, т.е. от каращия влака, а не от автоматизацията. Също така и "нареждането на маршрутите" ще става единствено от мен (другото ми аз, не знам дали се нарича диспечер или нещо друго).

DCC е оставен за далечно бъдеще, най-вече поради това че имам други приоритети, а и аналоговите ми локомотиви с моите захранвания имат достатъчно добри ходови характеристики. Т.е в момента ДЦЦ не ми обещава нищо ново и интересно, а и не мога да го сложа в повечето ми преустроени от мен локомотиви. Въпреки това не виждам никаква причина само с едно ключе цялата схема да се свърже към една цифрова централа. А като слагате по две и повече централи не трябват ли изолирани участъци? - според мен трябват.

Датчиците за присъствие със сигурност няма да са механични. Дали ще са електронни и каква ще е електрониката - както казах е бъдеще. Отдавна имам добре тествана схема за присъствие в участък - контакти на входа и на изхода. Работи двупосочно, контактите може да са на релсите, може да са рид контакти, може и да са оптрони (токови кръгове) или инфрачервени (на входа и на изхода на участъка). Схемата е с релета и транзистори.


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12144
  • Рейтинг: 1277
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #17 -: 15 Май 2013, 10:27:15 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=4294.msg89146#msg89146 date=1368597597
Белите и сивите участъци се управляват автоматично от стрелките.
 ...

Това е друго нещо - тогава участъците са нормален брой.

Цитат на: mitko0888 link=topic=4294.msg89146#msg89146 date=1368597597
...
Остава само по едно ключе за всеки коловоз. За сега се предвижда те да са с три позиционни ключета - изключен участък (ако трябва да спра един влак някъде); вкл. към първо захранване - за каране на влакове, нормално май всички ще са вкл. в това положение; третото - вкл. към втори захранващ източник - ако едновременно ще се движи втори влак, за маневри и т.н.
...

Идеалния вариатн при аналогово захранване - мойте "мокри" сънища при втория ми макет някога,
защото може да не е реално, но пък е перфектно за обслужване, при пределно ясно как и защо става управлението.

Цитат на: mitko0888 link=topic=4294.msg89146#msg89146 date=1368597597
...
По отношение на автоматизацията моето мнение е следното:
...
Автоматизацията ще определя показанието на светофорите (които са за далечно бъдеще) в зависимост от положението на стрелките,

Ето това е също страхотната концепция за сигнализация - така най-лесно съм реализирал такава
 (последно на дъската от Refil в ТТ) като практически чрез определяне посоката на стрелките,
практически управляваш и светофорите. Преди съм си играл дори светофорите на свой ред да управляват,
два изолирани участъка пред себе си - единия за тотал стоп, а предния спрямо него - за движение
 с намалена скорост като тяговото напрежение прекарвах през няколко диода. Ставаше перфектно за времето си.
При червен светофор - първия участък намалява скоростта на влака, а втория участък го спира. При светване в зелено,
респективно от отворената за движение стрелка пред светофора, всичко се връща в нормален вид през контакти на реле.
Те включват тягово напрежение в стоп участъка +  този за намалена скорост.

Цитат на: mitko0888 link=topic=4294.msg89146#msg89146 date=1368597597
...
DCC е оставен за далечно бъдеще, най-вече поради това че имам други приоритети, а и аналоговите ми локомотиви с моите захранвания имат достатъчно добри ходови характеристики. Т.е в момента ДЦЦ не ми обещава нищо ново и интересно, а и не мога да го сложа в повечето ми преустроени от мен локомотиви. Въпреки това не виждам никаква причина само с едно ключе цялата схема да се свърже към една цифрова централа. А като слагате по две и повече централи не трябват ли изолирани участъци? - според мен трябват.

Не подценявай DCC-то. Който е "надул" един път свирката със звуков дешифратор, вече не е достатъчно задоволен от
"безшумното" движение под DC-управление!!! Макар да знам един топ-моделсти тук, който на 15-тата минута си изключва звука
щото локомотивите му "надували" ушите като си кара в домашната тишина. :lol: :lol: :lol: :drinks:

Иначе ако изолираните участъци ги оставиш, за стоп генераторите в DCC, то останалото е готово за преминаване от DC в DCC.
Но при условие че сигнализацията ти е през релета (за управление наизолираните участъци) и самото управление на стрелките остане аналогово. Има и други тънкости, но ще стане отделна тема "Как се преминава най-лесно от аналогово в цифрово управление!?"

Благодаря че споделяш всичко по направата на макета ти!!!
 :hi: ;D :clapping:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2348
  • Рейтинг: 932
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #18 -: 27 Май 2013, 09:07:49 »
Прогресът по темата:

Макар и невидима, важна част от добрата работа на макета е свързана с електрониката и управлението му. Споменах че ще е "аналогово", т.е. не с DCC или друга готова система. Първата платка - управление на три стрелки:



Общ вид на панела за управление (за сравнение един ехТ3 в мащаб Н0). На него са монтирани и изцяло опроводени всички копчета и индикатори за тази част от макета, която е готова до момента - има я на предишните снимки.



Всяка стрелка се управлява с трипозиционен ключ - "лява", "дясно" и "средно" положение (не знам за какво ми е, но такива бяха ключетата, а и така мога да позоционирам езиците в произволно положние. За всяка стрелка има светодиод (кехлибарен/червен - над копчето) който свети по време на движение на стрелката (двата цвята при придвижване в двете посоки). СЛЕД достигане на крайно положение на езиците този светодиод изгесва и се активира един от двата зелени светодиода в схемата на трасето, показващи положението на стрелката. Освен това, независимо от положението нан механичния ключ, стрелките могат да се управляват  приоритетно от "автоматиката" (за сега е тествана, дори и направена на платка, но не е в пулта) - един сигнал "ляво", един - "дясно", както и един сигнал "превключване на стрелката". Състоянието на стрелките определя захранването на сърцето, както и на белите/светло сивите участъци от схемата. Освен това има отделни независими контакти за подаване на състоянието към евентуалната бъдеща автоматика.

Жълтите светодиоди по трасето на панела индицират включването на съответния участък към тяговото напрежение - основен или втори захранващ кръг. Опроводяването е готово и за двата захранващи кръга, въпреки че за сега тествам само с едно захранване.

Опроводяването не е толкова красиво:

но всички връзки от капака до платките са на куплунзи, които освен че са надписани са и с различни размери за по-лесно разпознаване и включване. Освен това си въобразявам че съм го изпълнил така че да ми е най-лесно и да не ми създава трудно поправими ядове, с идеята непрекъснато да добавям компоненти.

Голям кеф е да си щракаш всичко от панела, макар и само на една четвърт от макет ...

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 527
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #19 -: 27 Май 2013, 10:31:11 »
Чак сега стигнах до тази тема. 
Много професионално писано. Като за учебник. Малко го могат така, хем да са добре в ръцете, хем да могат да пишат...
И най-важното: да искаш да го споделиш...

И не само пишеш - слагам това и това, а ги сравняваш с другите неща на пазара и обясняваш защо го правиш...


Продължавай така!

Огромно благодаря!!! :hi: :hi: :hi:

Това е пример и за чираци (начинаещи) и за калфи и за майстори.
Всеки може да клъвне по нещо...

А признанието, я дойде, я не. Но да не окъквам прекрасната тема...

 &bgflag &bgflag &bgflag
« Последна редакция: 27 Май 2013, 10:39:08 от Boris 2-12-4 »

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1159
  • Рейтинг: 172
  • HO, София
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #20 -: 27 Май 2013, 11:53:52 »
Поздравявам те за напредъка!
Хареса ми основата и нестандартното задвижване на стрелките!  :good:
А пулта за управление изглежда сложен, но пък после ще стане добре.
Успех и за напред...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2348
  • Рейтинг: 932
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #21 -: 30 Май 2013, 17:01:03 »
Я да драсна още няколко реда.

Пултът работи без грешка. Вътре е едно кълбо с жици, но всяко снопче проводници си е с куплунг, надписан с етикет от хартиено тиксо. Проводниците са многожилни, 0.22 кв. мм (достатъчно здрави и достатъчно гъвкави). Капакът се откача електрически за секунди, релетата са групирани на отделни платки - по-лесно се правят и по-лесно се поправят като са няколко отделни модула.
Има си едни копчета за стрелките, други копчета (с черни пластмасови дръжки) за захранването на участъците. Само че ми се видя досадно и неудобно да ги щракам всеки път всичките. Затова една отнай-последните задачи - автоматиката - беше придвижена напред. Една нова платка с още 12 реленца се появи в бялата пластмасова кутия в рамките на един ден! С нейна помощ щракам едно копче - коловозът, който искам да използвам, и второ копче - междугарието (или участъкът към депото). Платката сама включва последователно всички необходими стрелки в нужната посока и хоп - готов нареден маршрут (макар и в момента да няма посока). Всичката тази глезотия може да се изключи само с едно копче (още не съм му измислил място на плочата).

Как изглежда това: ей тук се вижда (ако някой разбере нещо де ...

Зелени светодиоди - показват положението на стрелките. Жълтите - кои участъци от макета са захранени. Копчетата с метални дръжки (които не ги пипам) са за ръчно превключване на стрелките. Светодиодите над всяко такова копче светят (жълто или червено - в зависимост от посоката) докато стрелката се движи - нормално 0.5 до 1 секунда. След като застане в крайно положение светва един от двата зелени севтодиода. Стрелките се включват една след друга, последователността е по мой избор. Имам си и електрически изходи за добавяне на светофорите.

Така пултът стана значително по-удобно за използване. А и изцяло ръчният режим си стои. Макар и само една четвърт, по маекта вече щъкат разни локомотиви (поне за проба). Най-капризният ми екземпляр с минималната си скорост преминава безпроблемно през стрелките. От кеф скачам до тавана ... Най-после дойде време да си довърша депото. 

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2348
  • Рейтинг: 932
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #22 -: 05 Юни 2013, 19:18:48 »
Лек прогрес:
Пултът е със завършена източна гърловина, с всички функции, за които писах преди:


Естествено от вътре кълбото от жици расте, но е много удобно за разглобяване, вадене на платки, ремонт (имаше едно фалшиво реленце, но всичко си е на отделни платки и кабелите са с куплунзи, така че беше локализирано и сменено безпроблемно).


Едновременно с това и нови опити с деповсия двор. Идеята ми е повечето съоръжения да могат да се махат и слагат, затова са снабдени с подходящи основи и крепеж, с който ще се захранват и лампичките (където ще има такива):


И как изглежда всичко в х процента завършен вид:
(тук кулата изглежда крива заради сапунерката, с която снимам. Иначе си е както трябва)




Според настоящия график седва: довършване на депото и още две платки - за светофорите.
« Последна редакция: 05 Юни 2013, 19:23:51 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2348
  • Рейтинг: 932
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #23 -: 19 Юни 2013, 18:33:17 »
Развитието за последните две седмици: Пултът се напълни с още две платки - управление на светофорите.



Тъй като макетът няма да пресъздава конкретна администрация, показанията съм предвидил да могат да се използват с различни видове светофори от различни администрации, като най ми допада обикновената сигнализация в БДЖ. Предвидил съм следните сигнали:
- изходен светофор - свети червено и зелено, мисля че е ясно кой за какво е. Схемата е релейна - 5 релета за източната гърловина и три релета за западната. Транзисторно - диодна логика за управление. Всичко това е на една платка - третия ред дясно.
- входен светофор. дава следните показания:
--- забранено влизането в гарата (червено)
--- влизане с макс. скорост, в гарата - спри, изход с макс. скорост, изход с намалена скорост.
--- влизане с намалена скорост, на гарата - спри, или изход с макс. скорост, изход с намалена скорост.
Общо седем различни показания. Влизането с намалена скорост може да е само с жълта лампа, или с жълта плюс зелена.
- предупредителен светофор - показва състоянието на следващия - затворен, макс. скорост, намалена скорост.
Входните светофори се управляват от тази по-дългата платка - трети ред в средата. Оказа се че всичко това може да стане  само с 6 релета общо за двата входни светофора и двата предупредителни, с транзисторно - диодна логика (30-тина транзистора) за управление. За всеки входен светофор отиват по 9 жици - един общ + и от другите се палят отделните лампи (светодиоди). За сега светофори нямам, но с една платка с диоди си тествам цялата схема.
Светофорите се командват с бутони: вход от дясно, изход надясно, и още два за лявата гърловина. Работата стана така: първо си нареждам маршрута - или автоматично (писах по-горе, това е самотната платка на втория ред), или ръчно - като си цъкам ключетата на всяка една стрелка. След това натискам бутона Вход (или Изход) на съответната гърловина. Схемата "чете" състоянието на стрелките и на участъците (коловози, междугарие) и включва съответния сигнал. Светофорите се затварят при заемана не участъка след тях, при промяна на маршрута, при натискане на другия бутон (тогава се активира необходимото показание в другата посока).
В гърловината на пулта има само по един зелен диод за разрешен вход и един зелен за разрешен изход. Сега им правя дупките и ги слагам на панела...
Заетостта на участъците е логически сигнал - 0 или 1. Датчиците не съм ги решил, но формирането на сигнала ще е на дъното на макета, в пулта не остана място. 
Всичко работи според предвиденото, в процеса на настройката "спестих" два транзистора, всичко друго тръгна от първи опит.
Едновременно с тнова - завършена е механизацията на вратите на депото, остана "приятната" част - състаряването. Тъй като с концепцеята почти всичко ми се изясни, а и основните технологии са овладяни, започва фаза 2 - довършване на конструкцията на целия макет, имам да правя още десетина стрелки и т.н. - като му дойде времето ...
« Последна редакция: 19 Юни 2013, 18:49:02 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2348
  • Рейтинг: 932
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #24 -: 19 Юни 2013, 19:47:23 »
И една схемичка - входните и ПС от двете страни на гарата (не знам коя ще е четна и коя нечетна, затова са А и В) управлявани със седемте си показания само с въпросните 6 релета.



Светодиодите са с общ + - не е показан на схемата. Управлява се с подаване на "-" (нула, земя, общ ...), съпротивленията също не са показани но с евтините 3мм светодиоди са: червено - 10 кОма, жълто - 5.6 кОма, зелено - 1.3 кОма. Това е при около 6.5 волта захранване ми изглежда да светят еднакво. При светофори от друга администрация промените са в разположението на лампите, като управлението остава същото. Точките от 1 до 8 са осемте проводника към всеки светофор от пулта към макета. Деветият проводник е общият плюс. От входния до ПС има 5 жици (с плюса).

Релетата от рисунката:

ВА и ВВ - включено при разрешен вход в гарата от страна А, респ. В. Блокировката и самозадържането е само за тях.
ИА и ИВ - включено, ако коловозът, за който са включени стрелките за вход в гарата, има зелен изход от другата страна на гарата.
БА и БВ - ако този коловоз позволява да се минава без намаление на скоростта. Съответно от страна А и страна В.

(Може и да има някоя грешка като съм прерисувал схемата на чисто, но иначе на живо работи и ме кефи страхотно).

ПП: Схемичката си е "гениално мое решение" но всеки може да си я ползва на корем, а ако някой изкара някой лев от нея, ще е добре да сподели част от изкараното.
« Последна редакция: 19 Юни 2013, 19:59:10 от mitko0888 »

petevsk

  • Trade Count: (2)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 45
  • Рейтинг: 1
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #25 -: 19 Юни 2013, 21:15:17 »
Здравей, може ли да покажеш и схемата по която управляваш стрелките.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2348
  • Рейтинг: 932
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #26 -: 20 Юни 2013, 08:11:36 »
Стрелките са с моторно задвижване. Моторчето е за постоянен ток и посоката му се сменя с промяна на полярността. По същия начин се задвижват и механизмите на Тилиг, само че при тях "%фабрично" се препоръчва задвижване с променливо напрежение, като с един диод се подава само едната полувълна за едната посока на движение и с друг диод - другата посока. Схемата на задвижването на Тилиг (както и други подобни) се намират лесно в интернетА.

Доста бързо се отказах от тази схема, от самото начало не ми харесваше. В моите задвижвания моторчето е свързано по следния начин:



Моторчетата се движат достатъчно стабилно при около и под 1.5 волта. С двата диода му трябват около 2.5 волта за стабилно задвижване на механиката. По тази схема е напарвено депото - отваряне и затваряне на вратите, което бях показал на клипчето педи време.

Задължителни са крайните изключватели, защото предавката е 1:150 и ако моторът не се изключи механиката се напъва доста. От механизма стрелката се задвижва с еластична тел, така че точното крайно положение не е толкова критично. Достатъчно е езиците да са допрени до раменните релси, а ако механизмът се придвижи още 2 мм не е проблем - телчето поема тези разлики. Крайните изключватели са обикновени пластинки (не знам откъде ги изрязах) и до сега не съм имал проблем с тях. (освен една лоша спойка, както и един контакт полят с Ц200 от баластрата, но това не го броя).

Първоначално стрелките имаха и по още два превключващи контакта - за захранване на сърцето и за подаване на сигнали към автоматиката. В темата за стрелките съм ги снимал. С тези контакти обаче имаше ядове  - затрудняваха движението на механиката и се случваше при леко допиране контактът да не прави сигурен контакт. За това бързо ги премахнах и в момента управленито е със следната схема:



Последователно на мотора има едно реленце - М. Всички релета, които използвам, са за 5 волта, най-евтините в магазина, с по два превключващи контакта. Преди време съм използвал хиляди бр. годишно и са достатъчно надеждни и качествени, а и цената им е около 1.50 лв. Моторът задвижва с 30 - 60 мА  - в различните спрейове моторчетата са различни, но работят достатъчно еднакво. Релето включва гарантирано при 30 мА и не е необходимо да правя никакви индивидуални настройки за различните задвижвания. Севтодиодът М свети по време на движението на стрелката - малко под 1 секунда. На схемата съм го нарисувал с грец, при мен използвах двуцветен диод с два диода, така че свети с резличен цмят (червено / жълто) при движение в двете посоки. Платката и релетата съм ги снимал по-горе.
При достигане на крайно положение реленцето изключва и остава задействано едно от двете релета L или R, в зависимост от посоката на движение. По един техен контакт отива в автоматиката. Вторите им контакти използвам за захранване на сърцето на стрелката и на съответния участък (бяло / сиво) на схемата. За индикацията (светодиодите) от дъното до капака на пулта имам по четири жици, диодите и резисторите са на капака. Куплункът с четирите извода за индикацията се вижда на снимката. До него е куплунгът с две крачета за ключето за посока (или за автоматиката).
Между ключето горе и схемата за задвижването ми е платката за нареждане на маршрутите. Цялата платка се изключва със спиране на захранването и, така че остава само това от картинката. Първата стрелка откъм коловоза се включва с диодна логика - в зависимост от задействането на копчетата за включване на коловозите от панела (а не на стрелките) и на съответния изход - междугарието или депото. След като тя се превключи в правилното положение подава ток на следващата и т.н. Ако автоматиката е изключена, стрелките се управляват с ключетата от рисунката. Независимо в какво състояние са ключетата, стрелките се нареждат една по една от автоматиката.  Ако оставя ключетата напр. в плюсовото положение на стрелките, при нареждане на маршрут те се превключват както трябва, а при освобождаване на маршрута се връщат в положението от ключетата. Така могат да се разиграват разни сценарии.
Всичко това работи прекрасно даже и ако няма стрелки. Т.е. ако пултът е изключен от макета всичко това работи чудесно, само че не се вижда закъснението от 1 секунда за всяка стрелка, а реленцата си цъкат едно след друго. Така че целият пулт и светофорите и маршрутите и т.н. си работят прекрасно и без макета...
« Последна редакция: 20 Юни 2013, 10:33:06 от mitko0888 »

petevsk

  • Trade Count: (2)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 45
  • Рейтинг: 1
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #27 -: 20 Юни 2013, 13:31:31 »
Благодаря много!  :hi:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2348
  • Рейтинг: 932
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #28 -: 30 Юни 2013, 15:58:22 »
В чест на утрешния ден: пултът за управление е готов. Поне за основнта гара.


petevsk

  • Trade Count: (2)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 45
  • Рейтинг: 1
Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Отговор #29 -: 30 Юни 2013, 22:10:37 »
Страхотен е!  :clapping: