Автор Тема: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!  (Прочетена 11541 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5548
  • Рейтинг: 637
  • Красотата е в детайла!
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #15 -: 16 Май 2013, 17:30:44 »
До колкото си спомням в депото беше на закрито, тъй че не е баш същото като сега...

п.п. Сетих се, че някъде го имаше сниман. Ето го:

« Последна редакция: 16 Май 2013, 17:32:26 от Vlado »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #16 -: 16 Май 2013, 17:45:48 »
Като кача,снимките, дано да е скоро, ще видите състоянието...

Ако другата седмица успея да го докарам да долетя до столицата за Отворените врати, ще донеса и качествени черно- бели негативи, цветни диапозитиви и филми от преди 20 и повече години за този локомотив, който си стоеше добре на постамента и беше поддържан от началник гарата Тошо Граматиков. &bgflag
За чий, го свалиха?!? Локомотива де....
Приготвайте големите филмови скенери 6х6. Лентите само ще ги донеса за сканиране. Няма да ги оставям. Преял съм на обещания за "отговорно" пазане...

Идването ми не зависи от мен, а от ятаците. Дали ще са в София...

« Последна редакция: 16 Май 2013, 17:54:56 от Boris 2-12-4 »

turboto

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #17 -: 16 Май 2013, 21:40:28 »
Така... : :dirol: както казах и по-горе, по-леко с импровизациите и не слагайте каруцата пред коня. Разговарях днес с председателя на борда на директорите на порт Варана. Понеже го познавам не от вчера бях сигурен че има нещо общо. Той е фен на железницата (меко казано и винаги е драскал да се случват положителни неща свързани с нея). Локомотива е там за да не бъде изваден въпросния коловоз който общината драска да разкара и както той се изрази железницата в исторически план винаги е била свързана със пристанището. В най-лошия случай локомотива ще бъде с антикорозионна защита и боя. Другата седмица ако успея ще се видя и с него за да поговорим по-подробно какво можем още да направим за него и колко ще струва. Има заделени средства вече за него така че спокойно със страстите.

 &bgflag

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #18 -: 17 Май 2013, 11:00:01 »
Само на мене ли ми се губи логиката  :unsure:
С какво онази линия е толкова важна, че трябва задължително да стои нещо за постоянно върху нея за да се запази от премахване ? Явно не е необходимоста, а по-скоро да се запази нещо от историята на порта (като старите, изгнили халки за привързване на корабите в миналото). Греша ли ? Не можах обаче да разбера каква е обвързаността в триъгълника: Община-Пристанище-БДЖ. Едната институция се мъчи да опази собствената си ЖП линия от друга институция и за целта се обръща към 3-та институция да си даде музейния състав, предвиден за съвсем друго място ? Може ли общината въобще да се меси зад оградата на порта за една линия ? От друга страна, ако там се обособи музеен участък, как ще стане обект на посещения, като е зад оградата ?

turboto

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #19 -: 17 Май 2013, 14:18:44 »
Търсиш някакво логично обяснение. Ако все още живееш в БГ трябва отдавна да си разбрал че тук логика няма - като гледам скоро няма и да има.

Цитат
Едната институция се мъчи да опази собствената си ЖП линия от друга институция
- не виждам нищо нелогично тук. Честа практика една институция да си противоречи на друга и да имат "задни" мисли едни спрямо други. Примери - бол.

Цитат
3-та институция да си даде музейния състав, предвиден за съвсем друго място
3-тата въпросна институция тия които отговарят за въпросното "мавзолейно" дело - са не за уво а ми за директен разстрел. Иди огледай предвиденото "друго място" и побратимите му и ще си отговориш и на този въпрос.

Цитат
Може ли общината въобще да се меси зад оградата на порта за една линия ? От друга страна, ако там се обособи музеен участък, как ще стане обект на посещения, като е зад оградата ?
В тази държава няма невъзможни неща - стига да познаваш правилните хора и да ги убедиш колко голяма полза ще имат от теб!

Имайте малко търпение, да успея да се видя с човека (все пак е станал татко миналата седмица) и ще ви снабдя с повече подробности.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #20 -: 17 Май 2013, 18:08:44 »
Качих на блога си още около 140 детайлни снимки.
Цитирам буквално що съм писал там:
"Качвам тези детайлни снимки.Около 140 са. Поне още толкова цветни диапозитива на този локомотив , но в много по-здрав , поддържан вид на 47.31, имам от около преди 20 години. Допълнително и черно бели негативи....Само дето голям фотоскенер нямам (още). Чертежи има в Чехословашко... Ха да видим, ще има смелчага да го прави на модел...

Es sind hier ca 140 Deteilaufnahmen. Zusätzlich habe ich auch so viel Farbdias 6x6 vor ca 20 Jahren zurück. Damals war die Lok viel mehr gepflegt... Auch viele schwarzweiße Negativen nenne ich mein eigen . Ein Fotoscanner für 6x6 Negative habe ich noch nicht... Zeichnungen sind in der Tschechei zu finden. Mal sehen, ob einer wagt  ein Modell zu bauen...  "

http://rocklokomotive.blogspot.com/
« Последна редакция: 17 Май 2013, 18:22:13 от Boris 2-12-4 »

turboto

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #21 -: 27 Май 2013, 13:24:48 »
Не успях да се видя с човека, заради всички тупордии покрай съставянето на новия кабинет, но препредавам дословно думите му: "... вие най-добре знаете какво му е състоянието, излезте с предложение и аз ще го подкрепя. Каквото е нужно ще го направим!..." Като преди да получа този отговор, попитах за финансовата рамка.

В четвъртък сутринта съм в дирекцията (ако не ми мине котка път) :) Тогава ще има и още новини.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #22 -: 27 Май 2013, 19:09:54 »
Абе  :scratch_ones_head: този товек да не би да е Данаил Папазов - от денс новия министър на транспорта ?

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #23 -: 31 Май 2013, 05:00:47 »
имам снимка те подобни снимки в един от албумите си от края на 68-ма в Англия интересното е че много от локомотивите за който говорите са били реално оставени на произвола на съдбата на открито на открити коловози ограбвани 20-30 години до средата на 80-те това което искам да кажа е че корозията която а виждам по 47.31 е поносима те локомотивчето си подлежи на реставрация да ще е малко трудоемка задача но не и невъзможна а относно не помня вече на кой на думите за атракционните пътувания
английските 0-4-0 който се водят маневрени се ползват за атракционни пътувания и са били в далеч по окаяно състояние но хората за 5 години планини повдигат да не мислите че по чужбина всичко се случва еи така от нищо то като са стартирали такива инициативи те тия неща са логични ама хората са ги започнали преди 30 тина и повече години и вместо да се учим от тях трябва на 100% да ги игнорираме това че няма къде да се кара е просто поредното оправдание  и прът в колелата има ли желание винаги се намира начин тук в форума има доста rivets counters както ги наричат по на запад точно тези хора са основателите на тия групи от ентусиасти които реставрират по чуждо подвижен състав и те са били моделисти ама са си направили сметката че що нали да си дават парите за HO Spure 1 и тн като на цената на няколко такива може да си купи 1:1 старо желязо и тн и тн



vati Борис  мерси за изчерпателния walkaround за пръв път да видя някои които наистина знае какво значи термина а не просто безцелно снима наляво надясно  :good:

turboto

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #24 -: 03 Юни 2013, 13:12:55 »
Малко новини от четвъртък. Обсъдена беше възможността, парите които ще бъдат дадени за 47-цата да се пренасочат към 36.10 и евентуалното и пребазиране в района на Варна, като се търси схемата всички да са доволни. А в последствие 47.31 да се възстанови за стационарен експонат (като до тогава се прибере обратно в депо Варна или в Го, където ще се ремонтират).

това е за момента

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5548
  • Рейтинг: 637
  • Красотата е в детайла!
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #25 -: 03 Юни 2013, 13:23:52 »
За 36.10:
Отказаха ли се вече от възстановяване в депо София? То, разбира се, важното е да видим в движение 36.10, но с това лангъркане между депата си е чисто безумие - само преди една година някъде я докараха от депо Варна, сега пак наобратно - те на това му викам аз глупотевица. Но все пак ако това ще е цената, за да я възстановят - нека е!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #26 -: 03 Юни 2013, 18:10:40 »
За 36.10:
 Моментното състояние на БДЖ е такова, че нови локомотиви не се предвиждат за възстановяне. Към момента 16.01 - която е възстановен локомотив чака димогарни тръби - за, които пари няма и тя също е извън експлоатация. След няколко години ще изтече и котелната проба на 01.23 - което също може да я изведе от експлоатация.
 Абсолютно безумие е да ходи 36.10 във Варна - там нито имат персонала, нито възможностите да я възстановят - такова възстановяване може да се извърши в Сф или Го - но към момента по-належащо е запазването на вече възстановените машини в експлоатация.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12291
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #27 -: 04 Юни 2013, 08:41:28 »
Тази машина преди да я докарат в София не беше ли именно във Варна на съхранение?
Вярно че я докараха, за да я възстановяват, но тогава май БДЖ-05 беше по-евтиния и удобен вариант.
Иначе изключая лангъркането напред-назад, има логика да я оправят във Варна.
Все пак транспортния министър е тамошен кадър (бившия шеф на пристанище Варна) и
е съвсем логично да се опита да я върне там. Колкото до персонал, не е сигурно дали нямат,
щото май никой не им е дал шанса да го правят. Имат ли някакъв парен локомотив възстановен във Варна?
Може пък и това да им е шанс да покажат, че могат! А и макар минимални средства да се отделят за това,
явно ще се дадат в този регион от където е "тръгнал" министъра. Това си е логически точно и ...по български!!!
Дано наистина да стане нещо добро и да имаме още един (много красив) парен локомотив, особено в светлината
на изтичащите срокове за които говори кракомобила!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5548
  • Рейтинг: 637
  • Красотата е в детайла!
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #28 -: 04 Юни 2013, 10:41:02 »
1. Машината я докараха именно от депо Варна преди време.

2. Между възстановяването на петицата и 36-та мисля няма нищо общо или поне не е било въпрос на избор. По-скоро 36-та серия трябваше да е следващият възстановен локомотив, но драстичната промяна в ситуацията за БДЖ сторнира това намерение.

2. Нямат възстановен парен локомотив в депо Варна или поне аз не зная да имат такъв. Не съм сигурен само навремето, във връзка с честването на някаква годишнина, свързана с БДЖ или по-скоро с линията Русе-Варна, когато палят 36.10 за атракционно от Русе до Варна, кой е извършил подготовката, та може и депо Варна да са били...

4. Важното е наистина в крайна сметка машината да бъде възстановена и пусната под пара. Всичко останало са подробности... ;)

п.п. Ето снимка на 36.10 от споменатото в т. 2 пътуване. В railwaymodeling в описанието на снимката пише: "Юбилейното пътуване на 5 декември 1991 година по случай 125-годишнината на линията Русе-Варна - пр. Fr. KRUPP"


« Последна редакция: 04 Юни 2013, 10:56:01 от Vlado »

turboto

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #29 -: 04 Юни 2013, 12:42:31 »
за сега 16.01 има вариант да се смени с 16.27 ако не се лъжа беше номера.
Именно защото БДЖ няма пари ще направим всичко възможно да убедим порт Варна да се пренасочат парите към 36.10. +сът е че и двете ръководства освен мен са в прекрасни приятелски (лични) отношения. Остава да стискаме палци.

Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=4299.msg89554#msg89554 date=1370272240
...... Абсолютно безумие е да ходи 36.10 във Варна - там нито имат персонала, нито възможностите да я възстановят - такова възстановяване може да се извърши в Сф или Го - но към момента по-належащо е запазването на вече възстановените машини в експлоатация.

Там ще се експлоатира а не ремонтира :) Ремонта се обсъжда да е в Го.
« Последна редакция: 04 Юни 2013, 16:00:01 от turboto »