Автор Тема: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!  (Прочетена 14496 пъти)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 537
  • Рейтинг: 165
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Колеги!
Буквално прехвърлям увода на тази тема от блога си.

ДА СПАСИМ ТОЗИ ЛОКОМОТИВ!!!

ТОВА Е ЛОКОМОТИВ СЕРИЯ 47.31 ПОСТРОЕН 1925 ОТ ФАБРИКАТА  CESKOMORAVKA KOLBEN.

Беше обявен от Музейния съвет към Министерския съвет за запазване и реставриране.

Състоянието на локомотива е ужасно. Ако някой се качва да внимава, да не пропадне или това за което се държи, да не се откъсне!!!

С голям късмет и помощ успях да го заснема до вълнолома на пристанище Варна в района на самото пристанище.Пазят го различни фирми и организации. Пристанището де. Там има митница и акцизни стоки и военно поделение и.и.и.

МОЛЯ НЕ СЕ ОПИТВАЙТЕ ДА ВЛИЗАТЕ И ДА ТЪРСИТЕ ВРЪЗКИ ЗА ДА ГО ВИДИТЕ. ТОВА САМО ЩЕ ОЗЛОБИ ОХРАНАТА...

Достьпът да там е забранен. ЗАБРАНЕНЕНО Е И ПРАВЕНЕТО НА СНИМКИ. Аз го получих по някакъв си начин. Това не е важно. Важното е локомотива да бъде спасен.

Хубавото е, че понеже се намира в охраняема зона, е под постоянно видео наблюдение.

Тази зона не е под юрисдикцията на БДЖ. Даже и големи шефове от БДЖ не могат да се движат спокойно там.

Какво още се знае:

1.Локомотивът до сега е стоял халето на БДЖ в гара Варна.

2.Има цели три версии за този локомотив, които чух от високопоставени люде. Версиите си противоречат, може истината да е съвсем друга. Разбира се, че не мога да цитирам източниците си. Пиша това което съм чул.

Питайте търсете.

2.1.Локомотивът е там за да бъде атракция на разхождащите се по вълнолома.  Много опасно, защото там морето влияе много зле, желязото се разяжда , а самият локомотив е пред разпад, няма и помен за консервиране..Морето е на метри......

2.2.Искат да го подготвят за водене за възстановяване. Това би било разбира се най-добре. Но тогава защо ще го държат там, където БДЖ няма достъп?!? Да пътува самостоятелно, макар и теглен - надали ще издържи до София... Поне така си мисля....Без да съм специалист.

2.3.Искат да го нарежат... Това без коментар.

Моля не се занимавайте с конспиративни теории. Да сеем да на корена ряпа, "Какво би станало ако....."

 

Направил съм вчера, 15.05.2013 около 140 снимки , част от които са детайлни. Те са много големи 21 169 КБ. всяка снимка!!!. Сега ще ги обработвам, за да може да се качат в нета.

За този локомотив имам доста информация. Още преди 20 години имам цветни диапозитиви професионални 6х6 и 6х4,5. Лошото, е че нямам достъп до скенер за толкова големи диапозитиви и ленти... И някакви данни от чешките колеги. Даже в Чехия нямат такъв локомотив запазен. Поне така ми казаха колегите. Сега някъде може да са открили подобен. Но това не е важно.

ВАЖНОТО Е ДА ЗАПАЗИМ ТОЗИ ЛОКОМОТИВ!!!

Сега личните обръщения:
1.Всеки би могъл да помогне...
2.Моля хората, които винаги са показвали последователност и са предвидими, за съдействие, като Тано,Зазо,Васко,Владо,Владо 1, Бест Риппер, Стойко, Любо от Пловдив...(пропуснаните да не се сърдят...)
3.Гервасий и Смайла, чиито камбанарии, по техни думи, са доста високи...
4.Обидените, които отдавна не пишат или съвсем не по същество...(с право и без право, да преглътнем този път, щото освен готината тема на Лиро за Благодарноста, можем да изтипосаме и не по-малко истинната за Неблагодарността и Непризнанието...., и аз доста преглъщам, част от него е : височайши кръгове да ми викат зад гърба, "оня лудия от Варна..." давам пример със себе си , защото ми е неудобно да човъркам други наранени хора...)
Братя Обидени, ако можете помогнете.....
5.Митко 0888, който е тотално анонимен, но показва завидни знания и умения...
6.Всички други, които съм изпуснал в по-горните точки....

Не е важно КОЙ КОЛКО Е ДОПРИНЕСЪЛ ЗА СПАСЯВАНЕТО НА ЛОКОМОТИВА.
ВАЖНОТО Е ДА ГО СПАСИМ!!!
ЩЕ НАПИША ТОВА И ВЪВ ЛОКФОРУМА.
ЩЕ КАЧВАМ ПОСТЕПЕННО СНИМКИ И НА БЛОГА СИ .
Но моля за търпение. Снимките са във формат RАW и доста са бавни и трудни за преформатиране и обработка. Едната , както писах вече е с големина 21 169 КБ.

МОЛЯ АДМИНИТЕ ДА ЗАКАЧАТ ТАЗИ ТЕМА ОТГОРЕ, ПОНЕ ЗА ИЗВЕСТНО ВРЕМЕ!!!

За сега в блога ми има само 6 качени снимки.
Другите ще следват, пак там.


http://rocklokomotive.blogspot.com/
« Последна редакция: 18 Май 2013, 08:44:56 от Boris 2-12-4 »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #1 -: 16 Май 2013, 10:41:07 »
Не виждам как ще стане особено в сегашното време. Те не искат да отделят пари за димогарни тръби на 16.01 или за възстановяване на 36.10 - камо ли пък за 47.31. Пък и ти сам каза, че е седял в депо Варна, явно има причина да бъде преместен там и надали ще се върне обратно в депото.


П.П. формата е RAW, а не ROW.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #2 -: 16 Май 2013, 10:59:32 »
Аз по-скоро бих искал да разбера до колко е застрашен локомотива, защото от написаното по-горе не разбрах много - това всичкото предположения ли са, кое е истината, кое не. Например, може да е предвидено да бъде подготвен за стационарен екпонат, както е 47-цата в София.  Все пак нека не забравяме, че това са маневрени локомотиви и за атракционни пътувания надали ще се ползват, най-вече зарди ограничените си тракционни възможности. Тъй че нека разберем повече и тогава да решим дали, и какво да се прави!

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 537
  • Рейтинг: 165
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #3 -: 16 Май 2013, 11:03:23 »
Нали за това го пиша .....
Знам тези три версии, които се самоизключват, от високопоставени люде. Дали една от тях е истина, нямам си понятие и затова се обръщам към всички...

P.S. RAW го поправих... :swoon:

P.P.S. Навремето чехите искаха да го купят. Нашите отказаха. Искали да го правят музеен.
« Последна редакция: 16 Май 2013, 11:13:32 от Boris 2-12-4 »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #4 -: 16 Май 2013, 11:10:32 »
Оки, разбрах! Ще направя каквото мога!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #5 -: 16 Май 2013, 11:36:23 »
Според мен цялата тази кауза е обречена. Първо - не става ясно каква е целта - да се запази локомотива в някое хале и да чака по-добро бъдеще - или да бъде възстановен ?
 Второ - в момента БДЖ Товарни превози се продава, БДЖ пътнически превози е пред фалит, Холдинг БДЖ не им пука за нищо.
 Към момента има локомотиви в далеч по-завидно и добро състояние за които също не се отделят пари - такива като 15 215, 16.01, 36.10, 26.26, 613.76, 14.25, 48.04 и т.н.т - тоест трябва да се обърне внимание първо за тяхното възстановяване - с което 47-мата серия е далеч в бъдещето (ако вообще има такова).
 Ако се претендира за възстановяване като стационарен експонат - веднага ще кажат, че такъв има на гара София и няма смисъл от втори.
 Тоест - за да се иска нещо трябва да се знае какво точно се иска - а в случая не виждам някакво целенасочено искане, а просто приказки - а на такива неща от БДЖ няма да обърнат внимание (те в момента на нищо няма да обърнат внимание за жалост).

 И не ме разбирайте погрешно - искам да бъде запазен всеки един парен локомотив - въпроса е да се наредят приоритетите - а според мен приоритетни са локомотивите, които реално могат да бъдат възстановени (изброени по-горе).

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #6 -: 16 Май 2013, 12:16:52 »
Борка,

Благодаря ти за споделеното, но си мисля, че трябва още не малко.

За да се спасява нещо наистина трябва да се знае целта- дали ще е стационарен или задвижен. Второ - може ли да се даде повече информация, с какво е ценен този локомотив- има ли исторически факти покрай него, които да послужат за обосновка?

Ако се "откупи" по какъв начин ще се случи- по цени за старо желязо ли и колко би струвал...? И след това идва трудното- къде ще се съхранява, кой ще го стопанисва, кой ще го реставрира... все пак не сме в добрата стара Англия, където всеки клуб си има локомотив и изоставена второстепенна линия , по която да си го експлоатира.

Финансовата част трябва да е ясна преди да се пристъпи към всички тези стъпки. Защото ако ще се набутват едни пари за да доръждясва локомотива смисъла се губи, а за да се работи по него ще е необходима добра организация и още по- добро финансиране.

Бих подкрепил кауза, ако имаме отговори на всички тези въпроси.

Нека някой колега ако знае повече за историята на този симпатяга да я сподели

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #7 -: 16 Май 2013, 13:05:34 »
История няма! Просто този локомотив е един от късметлиите, определени за музейни и затова досега е оцелял.

turboto

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #8 -: 16 Май 2013, 14:19:25 »
В случая слагате каруцата пред коня. Изчакайте да поразмине тупордията около изборите да се види накъде ще задуха вятъра и ще се раздвижим. Нещата ги виждам така:

1. Документ за собственост към момента на локомотива.
2. Намерения на собственика какво смята да го прави.

Едва след това има смисъл да се изприказват купища възможни варианти.  До тогава всичко описано по-горе е чиста загуба на време и гледачески способности.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #9 -: 16 Май 2013, 14:29:37 »
Подкрепям турбото. Вообще не е ясно локомотива дали е на БДЖ или не.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #10 -: 16 Май 2013, 15:07:02 »
47-ма серия е съставена от 4 подсерии. Първата 47.01-03 (най-старата досавени 1897-98) от тях за музеен е бил обявен 47.03, но е унищожен. От втората подсерия 47.04-08 е запазен 47.05, всички знаем къде е. Третата подсерия 47.09-18 е много подобна на предишната, от нея доколкото знам няма запазен екземпляр. От четвъртата най-многобройна подсерия 47.19-38 две машини са били обявени за музейни 47.31 и 47.33, втория е бастисан, останал е само 47.31. За разлика от предишните, произведени в Германия последните са произведени в Чехия и са по-различни от предишните 2 доставки, която са много близки до немската серия 89.6. Та с това е интересна машината.

divo_ivo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #11 -: 16 Май 2013, 16:03:46 »
Привет. Локомотив 47-31 беше подготвен да стои като стационарен такъв пред административната сграда на локомотивно депо Варна.Още стои там подготвеното звено за позиционирането му, то така и те се осъществи това. Разбрах че пристанище Варна е изискало от БДЖ да позиционира на коловоз негова собственост, подвижен ЖП състав и вагони с музейна стойност за да не го демонтира. Така се стига до предоставяне на локомотива и вагона от страна на БДЖ на пристанище Варна. Предполагам и да го стопанисва с цел опазване като музеен експонат и си остава собственост на БДЖ.   

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #12 -: 16 Май 2013, 16:13:24 »
Ами идеята им е добра. Според мен единственото което може да се направи е да се нанесе добра антикорозионна защита и да се боядисат качествено локомотива и вагона.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #13 -: 16 Май 2013, 17:09:50 »
Според мен работата е отървана отдавна... По описанието на Борката локомотивът вече е минал разумната граница на корозия и възможност да се възстанови. Съгласете се, че ако трябва да се подменят 90% от частите и железата, то има ли смисъл да се ремонтира такава развалина? Май ще е по-добре да се направи нов. Дори всичко да се реши преди това, заслужава ли си да се прави нещо, което вече е изпуснато? Особено при сегашното положение в БДЖ, държава, финанси и пр.
За другите моменти няма защо да повтарям, предишните колеги са казали всеки по нещо, което и аз бих добавил.
« Последна редакция: 16 Май 2013, 17:12:47 от Best Ripper »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
« Отговор #14 -: 16 Май 2013, 17:16:32 »
Аз не виждам нищо по-различно от това което си беше и в депо Варна локомотива. Хич не изглежда зле.