Преди три години направих грешка с избора на материал за направата на спиралата. Не ми беше под ръка шперплат и сметнах, че с OSB ще свърша работа. Да, ама НЕ! Хем знаех, че бъркам, но... трябвало да се случи.
Материалът се оказа "рехав" и за три години започна да измята и провисва, което започна да ми прави проблеми с подвижния състав. Веднъж я ремонтирах, като премахнах виража в завоите, но измятането ... И така, до една вечер преди празниците, когато изпробвах една новопристигнала SBB мотриса и ... спиралата отиде за отопление - все пак е зима, студено е

.
Започнах наново да я изграждам, като смятах да я изградя с шперплат. Трябваше да избера между буков, брезов и тополов шперплат. Направих справка с уважаван от мен хобист и стигнахме до избор на материала да бъде... Симона.

Симоната няма измятане, като смятам с нея да реша проблема си. Отделно направих и по-големи радиуси - външен 545мм., вътрешен 485 мм. Увеличих от 6 на 8 захващането на шпилките, след което сложих и предпазна лента от външната страна. След като нивелирах с гайките височините, сложих и допълнителни ограничители против измятане и провисване. В една спирала се убедих, че и една милимунда е от значение.
Стара:

Нова:


С увеличаването на радиуса, се увеличи и релсовия път на 10,5 метра, съответно и наклона се намали. Сега съм много доволен. Влаците катерът без проблем.
