Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Някой ползва ли релсов материал от Atlas в HO?
Mixy:
Съвпада и с тази от RightTrack - софтуера на Atlas, както и с данните от каталозите. Ама пусто не ми се струва да се е объркал - на снимките ясно си личат стрелката и двете релси по 10 градуса...
И други са се оплаквали, че при изграждане на трасе с Atlas се получават разминавания между плановете и истинските релси, но досега не съм обръщал голямо внимание, защото разминавания винаги могат да се очакват. Но цели 5 градуса си е много...
pach:
Най-вероятно старите стрелки на Атлас са 20 градусови, но новите със сигурност си личи че са 15!!!
Даже на снимката, правата траверса от където бих пуснал успореден коловоз, се намира на втората
10-градусова релса. Тоест точно по средата и. Следователно допълващата крива трябва да е 15 градуса.
Хубаво е да се намерят геометричните зависимости на релсовия материал от Атлас.
Колкото до разминаването в размерите, ето един начин да се изчислят тези няколко милиметра
при равнобедрени стрелки и съответно дължината на правата изравнителна релса която се слага
до кривата правеща втория колловоз успореден на първия:
http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/04/08/geometrichni-zavisimosti-v-relsovite-sistemi.1098607
mitko0888:
Повече ми прилича цялата редица от релси да закачена под ъгъл за отклонението настрелката. Стрелката си е 20 градуса, кривата продължава до края на стрелката, а не до сърцето. Особено ако гледам външната релса все повече ми се вижда чупката от пет градуса с първата крива.
taert:
Аз имам доста стрелки на атлас на макета, лошото е, че съм ги фиксирал. имам списание с техните продукти - The atlas beginner's guide to ho model railroading. Качвам снимки да видиш дали те ти помагат. Мога да ти дам списанието да си свършиш работата. Ако това не помага ще свалим една, две стрелки от макета и ще ти ги видиш. Ако пък ще ти помогне нещо да измеря ми кажи.
pach:
Релсите са плътно сглобени. Доколкото се различава от снимката,
обаче стрелката не е равнобедрена - вижте всъщност къде е връзката
с първата 10-градусова релса?! Практически за да се "опъне" коловоз успореден
на този по правата от стрелката, трябва да се сглоби веднага след отклонението
релса в крива със същия радиус на отклонение като при стрелката, като тази релза
е с отрязък от 15 градуса за "противодействие" на отклонението. Доколкото виждам от списанието
на taert, има такива релси (15 гр.) като части от кръг (360 гр.). Ето какво се получава като сложа
снимката в програма която може да ми измери автоматично ъгъл в градуси:
Гарантирано стрелката е от 15 градуса - измерени през COREL!!!
Ето за какво говорех в предния си пост:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия