Вижи сега...изказването ти е ...ще прощаваш абсолютна неадекватна ...глупост.
Още веднъж моля да ме извиниш, но това което твърдиш е абсурдно.
Ще се опитам да запазя спокойствие и да те опровергая по реда.
"Тия станции, които показваш, не знам на кого му трябват и за какво (в жп моделизма). "
Почти на всеки който работи с месингови модели или поне се опитва да си наставя и споява Т-профилни релси.
Просто всякакви други са не любителско, не аматьорско, но направо несериозно отношение. Аз лично съм минал през тези три етапа,
и ти го гарантирам!!!
Първо - цената им е доста над 100 лв."
Дори на линковете които съм дал по-горе цената само на един е 116 лв. но останалите съм им писал ориентировачна та цена.
(трябва все пак да се чете по-внимателно, когато се взима отношение по въпроса)
Второ - от 35 години запоявам, дори съм се прехранвал с това по някое време, но да сменям вида на човката на поялника - до сега не ми е трябвало. Трябвало ми е поялник с "нормална" човка, и такъв с фина човка. Виж, сменял съм човки, и то на тези с нарисуваните електрончета (ако ще и протони да се наричат). Просто защото са български, покритието на човката е ужасно и заминава наиситна за нула време. Същото става и ако ги тръкнеш един път с пилата. Сменил съм и ДОСТА от тези български "станции", че и не само такива, и в този ценови (и качествен) клас просто не си заслужават.
Добре че още не се прехранваш със спояване. Аз го правя от 40 години (с пет повече от теб

)
и твърдя че дори в момента го правя, като на ден понякога се налага да работя с по пет различни човки. Вярно, че когато
в БГ навлезнаха SMD-компонентите съм се "изхитрявал" да слагам 5 мм плоска човка на Weller-а, но сега вече ползавм
пълния набор от различни конструктивно оформени човки. Български човки отдавна не се правят, но ментета от Китай
има и сега. Все пак е конщунство да даваш луди пари (според някой) за влакове, а да се лигавиш несериозно с парите за инструменти, включително и за качествени човки. Мойте "изкарват" от 3 до 5 месеца ежедневна поне 4-часова работа,
с регулиране на температурата и обтриване в специални стойки за целта. Ползвам повече от пет вида тинол, който освен по външен размер се различава и по процентното съдържание на флюс, олово, калай и сребро. Ах дааа..., и да, имам и за различни температури на топене (логично, щом съдържанието на горе изброените метали е различно).
Всяка употреба на тинол не по предназначение е подигравка с технологията, практиката и самата електроника.
Аман от китайски изпълнение като по джонките - с един тинол за улуцитне и за локомотивните модели!

Човките НИКОГА , дори и медните стари от поялници за улуци, не се пилят с пила - така се сваля специалното им покритие
и е съвсем логично да работят много кратко. Има си специални пасти за почистване както и методи за тяхното ползване.
Винаги съм казвал че инструмвентите не правят майстора, но майстор без инструменти си е абсолютен мазохизъм!!!Колкото до коментара за "безопасното" 220V, ще го оставя без коментар, защото по неадекватно изказване отдавна не бях чувал.
И все пак предпочитам 220 волта да влизат до станцията която пипам само при пускане, спиране и реглаж на температурата,
отколкото да ми "гърмят" 220 волта в ръката от преусукани кабели например!
И това ми се е случвало, та ходих една седмица не само с обгорена но и метализирана ръка от разпрашения метал при искрата!
Много е болезнено, но все пак съм доволен че вмога да го повтарям на неподготвени "специалисти"!
А колкото до новата публикация в блога вече я има: 4.2 Oснови, носещи конструкции и шкафове.За съжаление в момента анимацията там не работи - било сървърен проблем, който отстраняват!
