Преди години синът ми Христо Иванов откри в Народната библиотека изключително ценен материал-"Списък на локомотивите на БДЖ"- съставен през 1909 година като официално служебно издание на БДЖ. данните в този списък са от "първа ръка" и са абсолютно достоверни.
Този списък дава възможност да се коригират някои грешни данни,публикувани в съвременната литература.
1.Според "Списък 1909 година" ,локомотивите Dn2V които през 1908 година получават номера 251 - 252 (доставка 1897 година) и 253 -254(доставка 1900),първоначално са имали номера 64-65 и 66-67 ,по късно 47-48 и 49-50. Номерата 47-48 и 49-50 не са споменати абсолютно никъде на друго място.
Локомотивите 255-259 (25-03 и 25-04) напълно съответстват на пруската серия G7.2 и при доставката им през 1905 година получават номера 42-44.
Локомотивите 251-252 и 253-254 са български разновидности на пруската серия G7.2 .(Различават се от G7.2 само по брой и размер на димогарните тръби и по това,че имат по един ,а не по два прозореца от всяка страна на будката.)
Очевидно през 1905 година БДЖ са решили да обединят всички G7.2 в една номерова група 42-50 и затова 64-65 и 66-67 стават 47-48 и 49-50.
2. Според съвременната литература в серия 47 са включени четири вида локомотиви :
47.01-03 ,доставени 1897-1898 година , 47.04-08 -доставени 1905 година ,47.09-18 -доставени 1909 година и 47.19-38-доставени 1925 година.
Според тази литература данните на 47.04-08(1005-1009 ,105-109) и на локомотивите 47.09-18(1010-1020) са твърде различни :повърхност на скарата 2.04 /1.6 ,нагрявна повърхнина на пещта 6.41/6.41,брой на димогарните тръби 187/184,нагрявна повърхност на тръбите 91,21/89,61,служебна маса 44,8/42.
Според" Списък 1909" обаче 1005-1009 (47.04-08) и 1010-1014(47.19-18) са напълно еднакви и съответстват на тези посочвани в съвременната литератураза локомотивите 47.09-18.(По времето когато е издаден "Списък 1909" 1015-1020 още не са били пристигнали в България)
Външно 47.09-18 (1010-1020) се различават от 47.04-08(1005-1009) само по това,че имат по едно прозорче от двете страни на будката ,което не е достатъчен признак за една разновидност или за друг вид.
Следователно 47.04-08(1005-1009) и 47.09-18(1010-1020) са индентични и като вид и като разновидност . Очевидно е,че в серия 47 са включени не четири ,а само три вида локомотиви :47.01-03 (1002-1004) ,47.04-18(1005-1020),47.19-38( 1021-1040)
В издадения през 1938 година служебен справочник "Подвижен състав на БДЖ" част 4 ,отдел "Локомотиви ",са посочени същите само три вида локомотиви и данните са им верни.
там обаче е допусната груба печатна грешка. Хоризонталната линия ,която би трябвало да раздели 47.01-03 от 47.04-08 е поставена грешно с един ред надолу и така 47.01-03 и 47.04-08 са посочени като напълно еднакви,което е абсолютно невярно.
Ако линията се издигне с един ред нагоре ,всичко се оправя напълно и 47.04-08 и 47.09-18 стават един вид,което е вярно