1.Въвеждат се следните групи серии:01-09 бързоходни локомотиви с отделен тендер-Б ,10-19 пътнически локомотиви с отделен тендер-П,20-29 товарни локомотиви с отделен тендер -Т,30-39 -пътнически тендерни локомотиви-Пт,40-50- товарни тендерни локомотиви Тт.
40-50 не е логично и не е необходимо. би трябвало да е 40-49,както 10-19,20-29 и 30-39.
2. Прието е модерните (след 1930 г.) локомотиви да имат първите ,по малки числа във всяка група. ,а по старите -последните,по големи числа.
През 1936 година ,това правило е спазено при локомотивите Б(01 и 02 модерни локомотиви,08 и 09 стари локомотиви), П(10 модерни локомотиви ,16,17,18 и 19 -стари локомотиви) и Т(модерни локомотиви няма -стари 25,26,27,28,29)
При локомотивите Пт и Тт още в началото се допускат груби необясними грешки-
а. Единствените Пт са стари и би трябвало да са серия 39,а получават серия 35-по средата на групата.
б. Всички локомотиви Тт и модерни и стари получават последните номера в групата 45-50,които са предназначени само за стари локомотиви.(45 -стари,46 01-12- модерни ,47,48,49 и 50 -стари)
Би трябвало 46.01-12 да бъдат начело на групата като серия 40 ,аналогично на 01 и 10 , с които те са "уеднаквени".
3. През 1936 г. грешно е допуснато в една и съща серия да са включени локомотиви с една и съща колоосна формула,но със съвсем различни данни и конструкция:
а.08.01-08 би трябвало да бъдат 07.01-08
б. 08.09-20 би трябвало да бъдат 08.01-12
в. 25.01 (Dn2) би трябвало да е 24.01
г. 25.02 -04 да бъдат 25.01-03(Dn2V)-това са разновидности на пруските G7.2
д. 47.01-03 би трябвало да бъдат 44.01-03
е. 47.04-18 би трябвало да бъдат 45.01-45.15
ж. 47.19-38 би трябвало да бъдат 46.01-20
з. 48,49 и 50 би трябвало да бъдат 47,48 и 49.
4. След 1940 г. също са допуснати много груби грешки при сериите.
а. За серия 05 първоначално е предвидена серия 07 (така е на заводските снимки),т.е най модерната бързоходна машина е поставена начело на старите!
Логично е било,те да получат серия 04,за да не се получи празнина след 03. Възможно е обаче серия 04 да е била предвидена за югославските 06(1D1h2),а серия 06 -за югославските 05(2C1h3),каквито по принцип е било възможно БДЖ да получат след временното предоставяне на Македония през 1941г.
б. Модерните локомотиви серия 36 (първоначално Пт,а не Бт) получават серия ,предназначена за стари локомотиви -по голямо число от серията на старите 35.
Би трябвало 36 да бъдат 30 .
в. Модерните 46.13-20(1F2h3) по данни и конструктивно силно се отличават от 46.01-12 (1F2h2)
Би трябвало да бъдат 41.01-08
Забележка: По тези въпроси със сина ми Петко сме публикували статия във вестник "Железничар"