Автор Тема: Несъобразности при локомотивните серии от 1936г.и по късно-инж. К.Иванов  (Прочетена 3080 пъти)

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
 1.Въвеждат се следните групи серии:01-09 бързоходни локомотиви  с отделен тендер-Б ,10-19 пътнически локомотиви с отделен тендер-П,20-29 товарни локомотиви с отделен тендер -Т,30-39 -пътнически тендерни локомотиви-Пт,40-50- товарни тендерни локомотиви Тт.


40-50 не е логично и не е необходимо. би трябвало да е 40-49,както 10-19,20-29 и 30-39.

2. Прието е модерните (след 1930 г.) локомотиви да  имат първите ,по малки числа във всяка група. ,а по старите -последните,по големи числа.
През 1936 година ,това правило е спазено  при локомотивите Б(01 и 02 модерни локомотиви,08 и 09 стари локомотиви), П(10 модерни локомотиви ,16,17,18 и 19 -стари локомотиви) и Т(модерни локомотиви няма -стари 25,26,27,28,29)

При локомотивите Пт и Тт още в началото се допускат груби необясними грешки-

а. Единствените Пт са стари и би трябвало да са серия 39,а получават серия 35-по средата на групата.

б. Всички локомотиви Тт  и модерни и стари получават  последните номера  в групата 45-50,които са предназначени само за стари локомотиви.(45 -стари,46 01-12- модерни ,47,48,49 и 50 -стари)

Би трябвало 46.01-12  да бъдат начело на групата  като серия 40 ,аналогично на 01 и 10 , с които те са "уеднаквени".

3. През 1936 г. грешно е допуснато в една и съща серия да са включени локомотиви  с една и съща колоосна формула,но със съвсем различни данни и конструкция:

а.08.01-08 би трябвало да бъдат 07.01-08
б. 08.09-20  би трябвало да бъдат 08.01-12
в. 25.01 (Dn2) би трябвало да е 24.01
г. 25.02 -04 да бъдат 25.01-03(Dn2V)-това са разновидности на пруските G7.2

д. 47.01-03  би трябвало да бъдат 44.01-03

е. 47.04-18  би трябвало да бъдат 45.01-45.15
ж. 47.19-38 би трябвало да бъдат 46.01-20
з. 48,49 и 50 би трябвало да бъдат 47,48 и 49.

4. След 1940 г. също са допуснати много груби грешки при сериите.

а. За серия 05  първоначално е предвидена серия 07 (така е на заводските снимки),т.е  най модерната бързоходна машина е поставена начело на старите!

Логично е било,те да получат серия 04,за да не се получи празнина след 03.  Възможно е  обаче  серия 04 да е била предвидена за югославските 06(1D1h2),а серия 06 -за югославските 05(2C1h3),каквито по принцип е било възможно БДЖ да получат след временното предоставяне на Македония през 1941г.
б. Модерните  локомотиви серия 36 (първоначално Пт,а не Бт) получават серия ,предназначена за стари локомотиви -по голямо число от серията на старите 35.

Би трябвало 36  да бъдат 30 .

в. Модерните 46.13-20(1F2h3) по данни и конструктивно силно се отличават от 46.01-12 (1F2h2)

Би трябвало да бъдат 41.01-08

Забележка: По тези въпроси  със сина ми Петко сме публикували статия във вестник "Железничар"



« Последна редакция: 16 Юни 2013, 18:34:22 от misan »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Подобни "несъобразности" има и в серийното означение на немските локомотиви от 1925 година.
Аз също многократно съм си задавал въпроса защо е така и къде е логиката.
Все пак създаването на система за локомотивно серийно означение не е просто подреждане на наличните локомотиви, а по-скоро гледане в перспектива какви бъдещи серии ще попълнят локомотивния парк. Забелязва се и нещо като "градация" на колоосната формула при сериите във всяка група! Разбира се, разсъжденията ми са само в сферата на предположенията. Групата 30-39 събира бързоходни и пътнически тендерки, т.е. две подгрупи. Серия 35 е най-старата Пт, а серия 36 е най-новата Бт. В групата 40-49 вероятно малките серии са свободни за бъдещи серии с четири, или пет двигателни колооси (БДЖ е имала намерение да достави тендерки тип 1-5-1). Колкото до старите локомотиви, може би е считано, че им остава твърде кратък живот, за да се подреждат в различни серии, и така са се образували сериите 08 и 25, обединяващи машини с еднаква колоосна формула. По-странно е, защо в групата на товарните локомотиви 20-29 няма нови попълнения?

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Той Деянов отдавна го е обясни защо е точно така.
Като прочетете по внимателно стандартната програма от 1939,
почти всичко си идва на мястото. вижте чертежите - замалко да сме имали нещо като БР 62 на немците
 
(сменете заглавието - главни букви са ВИКАНЕ с нуоважение според правилата на форумите)

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Заглавията са сменени с малки букви.

Доколкото до нелогичността ,тя действително съществува и никъде не е обяснена и не може да се обясни. Дори да е била предвидена  немската 62,тя също трябваше да е в началото на групата 30-39.

Много е интересно ,как са я мислели тази работа с 62,при условие,че тя е по 20 тона на ос ,а по това време най голямото осно натоварване е 17 тона на ос.
« Последна редакция: 16 Юни 2013, 20:28:07 от misan »

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Стандартната програма както се знае е завършена като проект през 1939г.
като е предвиждала напред 10 годишен период. Може би логиката идва от следните
тогавашни означения взети от стр19-25 на "Филипов-главния инженер на машинна служба"
от Д.Деянов изд.през 2006г:

2-C-1 бъдеща серия бдж 05
2-D-1 бъдеща серия бдж 03
2-E-0 бъдеща серия бдж 11
1-F-2 бъдеща серия бдж 46

или при колосната схема има логика, но не и при бъдещите означения.
Програмата не е предвиждала след десетата година да има стари локомотиви.
Но не е предвидила войната и резултата е ...бъдеща каша.
Колкото до осното натоварване, не знам дали и не са се гласили да подобрят носимоста на пътя!?
Може би...
« Последна редакция: 16 Юни 2013, 20:53:18 от urko »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
 Прегледах проекта за  машината 2-3-2,която мислим за 62 серия. Проекта е за 17 тона на ос,така,че това не 62 серия.

Но и аз винаги съм си мислил,че е 62.