Поставяне на декодер на PIKO ICE3 в ТТ (1:120)
Моделът е от новото производство на PIKO от 2011 г. с кат. № 47005. Подобно на другите модели на този влак и на други производители, токоснемането, задвижването и осветлението е по специална схема, която налага всички проби да се извършват на изцяло сглобен влак /4-те вагона/. Токоснемането и осветлението са в крайните секции, задвижването е във вагон-ресторанта /бистро/, а последният вагон е паразитен – само прехвърля ток. Куплунзите са механични със специални електрически връзки в тях, осигуряващи прехвърлянето на тока и командите открай докрай на целия влак.
Реално цифровизирането се извършва в моторния вагон – ресторанта/бистро, където е централно разположен правотоков мотор, който чрез кардани задвижва двете талиги на вагона. Разглобяването на вагона е лесно. С отвертка първо се сваля декоративната капачка от долната страна на вагона, след което се отвиват два диагонално разположени рапидни винта и горната част на вагона се сваля.

Под нея е метален корпус от две части – долна и горна хоризонтална, които обхващат моторната и трансмисионна част. Върху горната част минават надлъжно жиците от електрическата част, като в двата края на вагона са поставени 2 електрически компонента – вляво куплунг NEM652, вдясно – LC филтъра на мотора. Куплунгът по NEM652 заводски е с монтирана аналогова „тапа” – заглушка. Тоест, моделът е DCC Ready.





Поради тази причина цифровизацията му е съвсем лесно.
За цифровизирането на модела използвах декодер на ESU LokPilot 4.0 /без звук/ с куплунг NEM652 – кат. № 54610. С помощта на отвертка заглушката се изважда внимателно и на нейно място се поставя куплунгът на декодера. При поставянето трябва да се внимава да не се обърне последният, тъй като по него няма никакви означения. „Тъпаците” от PIKO са се постарали да отбележат първо краче на заглушката и куплунга 652, обаче „умниците” от ESU – не са! Наложи се да се ориентирам по цветовете на кабелчетата – добре че поне те бяха съответстващи. Принципно кабелите на декодера са доста по-дълги от необходимото, специално място за него няма, но успях да го закрепя с две скоч лепенки. Мястото под корубата на вагона излезе точно колкото е необходимо, за да помести излишния сноп кабели на декодера и да не се наложи тяхното скъсяване и преправяне.

LC филтърът на мотора не се сваля и не се променя – така е и при други модели на фирмата. Наличието му не пречи на работата на декодера.
Поради временни проблеми с моето трасе тестването беше извършено върху клубните модули на КЖМБ в ТТ, за което благодаря на членовете на клуба за оказаното съдействие. Използвана бе централа Роко Мултимаус.

Клип :
http://vbox7.com/play:094ac5cb44