Автор Тема: Поставяне на декодер на PIKO ICE3 в ТТ (1:120)  (Прочетена 4058 пъти)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Поставяне на декодер на PIKO ICE3 в ТТ (1:120)

         Моделът е от новото производство на PIKO от 2011 г. с кат. № 47005. Подобно на другите модели на този влак и на други производители, токоснемането, задвижването и осветлението е по специална схема, която налага всички проби да се извършват на изцяло сглобен влак /4-те вагона/. Токоснемането и осветлението са в крайните секции, задвижването е във вагон-ресторанта /бистро/, а последният вагон е паразитен – само прехвърля ток. Куплунзите са механични със специални електрически връзки в тях, осигуряващи прехвърлянето на тока и командите открай докрай на целия влак.
   Реално цифровизирането се извършва в моторния вагон – ресторанта/бистро, където е централно разположен правотоков мотор, който чрез кардани задвижва двете талиги на вагона. Разглобяването на вагона е лесно. С отвертка първо се сваля декоративната капачка от долната страна на вагона, след което се отвиват два диагонално разположени рапидни винта и горната част на вагона се сваля.



Под нея е метален корпус от две части – долна и горна хоризонтална, които обхващат моторната и трансмисионна част. Върху горната част минават надлъжно жиците от електрическата част, като в двата края на вагона са поставени 2 електрически компонента – вляво куплунг NEM652, вдясно – LC филтъра на мотора. Куплунгът по NEM652 заводски е с монтирана аналогова „тапа” – заглушка. Тоест, моделът е DCC Ready.







Поради тази причина цифровизацията му е съвсем лесно.
       За цифровизирането на модела използвах декодер на ESU LokPilot 4.0 /без звук/ с куплунг NEM652 – кат. № 54610. С помощта на отвертка заглушката се изважда внимателно и на нейно място се поставя куплунгът на декодера. При поставянето трябва да се внимава да не се обърне последният, тъй като по него няма никакви означения. „Тъпаците” от PIKO са се постарали да отбележат първо краче на заглушката и куплунга 652, обаче „умниците” от ESU – не са! Наложи се да се ориентирам по цветовете на кабелчетата – добре че поне те бяха съответстващи. Принципно кабелите на декодера са доста по-дълги от необходимото, специално място за него няма, но успях да го закрепя с две скоч лепенки. Мястото под корубата на вагона излезе точно колкото е необходимо, за да помести излишния сноп кабели на декодера и да не се наложи тяхното скъсяване и преправяне.



LC филтърът на мотора не се сваля и не се променя – така е и при други модели на фирмата. Наличието му не пречи на работата на декодера.

Поради временни проблеми с моето трасе тестването беше извършено върху клубните модули на КЖМБ в ТТ, за което благодаря на членовете на клуба за оказаното съдействие. Използвана бе централа Роко Мултимаус.



Клип : http://vbox7.com/play:094ac5cb44
« Последна редакция: 10 Май 2016, 14:02:56 от Best Ripper »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Поставяне на декодер на PIKO ICE3 в ТТ (1:120)
« Отговор #1 -: 22 Юли 2013, 08:38:49 »
Много добре изпълнено! Лепенката след време ще остарее и отлепи, но не виждам смисъл от нея.
Сега разбрах защо е толкова евтина тази "ракета на колела". Така както са затъмнили прозорците (като в оригинала),
не се вижда и съответно не е направен никакъв интериор. Жалко, че на става за вътрешно осветление и хора по седалките.
Още една причина да не харесвам "ракетите", но теб щом те кефи - със здраве да го въртиш по макета!!!
 :drinks:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Поставяне на декодер на PIKO ICE3 в ТТ (1:120)
« Отговор #2 -: 22 Юли 2013, 22:07:11 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=4348.msg90124#msg90124 date=1374352381

     LC филтърът на мотора не се сваля и не се променя – така е и при други модели на фирмата. Наличието му не пречи на работата на декодера.



Не знам как е при ТТ моделите, но в Н0 на новото Пико има един кондензатор, на който единият край не е запоен на платката. Виж на снимката:


Някое китайче си е сложило ръчичките в ....? - Да ама НЕ! Това краче е нарочно оставено незапоено, а контактува механически - или навито на винтчето, или просто притиснато към рамата на локомотива. Идеята е, при поставяне на декодер вместо заглушката, този край на този кондензатор да се ОТКАЧИ от рамата, като това да се прави бързо и лесно без поялник.

При цифровизацията премахването на филтровия кондензатор, който е между единия извод на двигателя и корпуса е задължително, независимо че при проби и експерименти не се вижда разлика!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Поставяне на декодер на PIKO ICE3 в ТТ (1:120)
« Отговор #3 -: 22 Юли 2013, 22:23:01 »
.....
« Последна редакция: 09 Август 2015, 00:14:57 от Best Ripper »