Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection
Ето и моята, повече от скромна колекцийка
martinis:
Адмирации за колекцията ти... Накрая този зеления ... направо ме срази - страхотен е! Какви са му размерите точно? На модела де... Има да снимаш детайли по него... :yes: :drinks:
С поздрави
Мартин
IKAR:
Размерите на автобуса са: дължина 35 см, ширина 11.5 см, височина 18 см. Наистина не може да се сравнява с нищо. Направо беше тръгнал да "продъни" рафта на витрината на секцията вкъщи. Каросерията е метална - от месинг, също шасито, кормилната уредба, джантите и всички дръжки и багажници.
Ето тук има малко по-хубави снимки на "наследника" му, единствената разлика е, че е боядисан в червено:
http://www.sunstarmodelcars.com/2915/2915.htm
Аз, когато го снимах, пропуснах да му сложа огледалата и мигачите.
Всъщност "доставката" на този автобус беше провокирана от получилото се преди известно време тръбене из форума от някои видни специалисти, че т.нар. месингови H0 и N модели за по 4-5 бона са "уникални", "велики", "с превъзходна, ненадмината детайлност" и т.н. В крайна сметка всичко това се оказаха празни приказки, понеже лично имах възможността да съзерцавам на живо такива модели по магазини и изложения в чужбина, та видях за какво става дума. На всичкото отгоре когато стане въпрос за реално движение по релси, излагацията е тотална, а в добавка нямат и осветление. Практически единственото им достойнство е, че са скъпи и че не всеки може да си ги купи - в действителност стават само за гледане на витрината и за "фукня".
Иначе автобусът се намира за 120-130 евро включително доставката, аз моя го взех за 120, но явно бройките са доста лимитирани, понеже търговецът, от който го купих, чакаше на него три месеца да му го доставят, а после, нали на тъпанарите от ДиЕйчЕл политиката им е такава, че пратките от Германия за България минават през Гърция, си чаках и още три месеца, за да го получа, за което време беше отишъл от Гърция в Босна и Херцеговина, после обратно в Гърция, та най-накрая пристигна - поръчах си го за Коледа, а дойде юни. Но наистина чакането си заслужаваше - аз лично по-детайлен модел на каквото и да е не съм виждал. По едно време се шегувах, че сигурно ако го бях поръчал да го доставят в Петрово, на 35 километра югоизточно от Сандански, а не в София, по-бърже щеше да дойде.......
IKAR:
Гроздето е извънредно, извънредно кисело........най-сетне успях да си взема първата придобивка в мащаб единица, не ми се сърдете, пак ще повторя, но дребните мащаби са.....порнография в сравнение с това. Команден вагон Kiss, месингов:
Намерих го в и-бей, на да кажем много добра цена....чисто нов. За какво живея в Канада, я.....Сега зорът е да му се намери подобаващ дизелов локомотив със звук, който ще го тегли, но търпение му е майката. Ще се случи постепенно - за съжаление и в и-бея са го ударили на търгашлък, и на такива наглед масови локомотиви, като BR218, им искат повече от и без това обявените астрономически цени на сайта на фирмите като нови, при това за използван локомотив, втора употреба. Та ще чака засега Ферари на цената на Москвич, както казва Венци, понеже пет бона за локомотив абсурд да дам...Колеги ми предложиха мерклинския BR218, не че не мога да го взема, но ми се вижда много постен, няма да пасва на този вагон, може и да не съм прав де....
Колебаех се между този вагон и ето този:
Двоумих се бая време, но Мерклинският хем е "пластмасария", въпреки че много са се постарали по отношение на интериора, хем е почти двойно по-скъп.....
Надявам се като дойде вагонът, да не ме разочарова....
IKAR:
https://www.youtube.com/watch?v=34iLzoQA6bw&list=PLoQSMw6pkgiFh0dQ106_1BU70LMGX27oh&index=10
https://www.youtube.com/watch?v=LWCS4NVM2W8
Така..... След неимоверни усилия, скоро станах горд притежател на локомотива от първия клип - BR216 в машаб единица на KM-1, с тази разлика, че моят е в червено. Авторът на клипа достатъчно добре е представил модела, аз нямам какво да добавя. Локомотивът наистина е уникален, от месинг, въобще човек като види мащаб единица, не иска и да чуе за H0. Уверих се в това за не знам кой път и по трудния начин, дребният мащаб изглежда просто детска градина, както и ширпотреб моделите на Мерклин, Роко, Флайшман, Брава, Тилиг, Пико, Трикс, Микро-Метакит, Лемако, Фулгурекс и т.н. И наистина много по-добре е един локомотив в единица, отколкото 100 и повече в H0.
За да не е самичък, му добавих и смесения пътническо-багажен вагон от втория клип (нямам възможност да купя и двата), на фирмата Вундер, пак от месинг, отново уникален, има ги дори и надписите вътре.
Ако ме питате дали моделите са произведени в Германия - за съжаление не са, и двата са направени в Китай. За да има все пак къде да се движат, взех мобилна станция и един кръг от най-евтините релси на Мерклин....
Цените в клиповете не ги гледайте, просто в Канада не могат да продават на цени като в Германия, локомотива го взех за 1200 канадски долара (в Канада иначе тези пари отиват за секунди за наеми и разходи за храна, всичко е толкова скъпо), за вагона платих 250.
Най-неприятното нещо на този мащаб е, че иска място колкото физкултурен салон или половин футболно игрище....Иначе има евтини модели втора употреба за по стотина евро, в действителност въобще не използвани, чисто нови, неотваряни, в кутии.....
И поначало трябва много да се внимава при управление на модели в единица, понеже локомотивите и вагоните са тежки и тази ускорена маса може като нищо да ти отреже пръстите. И не могат да стоят на витрина, понеже ще съборят стената....
Малък, за съжаление негативен, ъпдейт по отношение на вагона Wunder или как просто трябва някои колеги да спрат да пишат, че видиш ли месинговите модели са перфектни, идеални и си заслужавали цената. Та след изваждането на вагона от кутията се оказа, че едната от вратите (тези на платформите, за пътници) просто я няма на мястото и - леглата на пантите бяха тотално изядени, а самата врата се мандахерцаше из кутията. Със сигурност не е станало при транспорта, понеже моделът беше перфектно опакован от търговеца, с дебели меки "легла" от дунапрен и двойна кутия. Както и да е, не ми се разправяше да връщам модела като дефектен, след три часа зор с пинсети и малка отвертка успях да монтирам вратата и да я застопоря на мястото и. Видът е перфектен, но няма да може да се отваря, ще стои постоянно затворена. Имайте предвид, че Wunder се води фирма от най-високия сегмент. Иначе моделът е перфектен откъм детайли, има ги дори надписите вътре....Просто сглобяването на такива работи от нискоквалифицирани китайци е абсолютно невъзможно. Другото, което е абсолютно недопустимо е липсата на подробно упътване за използване на модела - всичко е една листовчица само на немски, в която пише за историята и експлоатационната съдба на тези вагони (всичко това го има в книгите) и с кои копчета от мишката или централата се включват лампите в салона, багажното, кенефа и платформите. Нищо повече, нито дума как се монтират онези дребошлъци в пликчетата (кнорови ръкави, спирачни маркучи), както и дали моделът може да се движи с тях или е само за витрина. Досега най-добрите и подробни упътвания, които съм виждал, са тези на Роко.
IKAR:
Локомотивът пък се оказа, че е с FineScale колела. Това означава, че ако искам стрелки по-нататък, трябва да ги купувам от KM-1 или от една друга скъпа "немска" фирма, чието име не запомних. С регулярните Мерклин не ставало, локомотивът щял да изпада и дерайлира по тях.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия