Анкета

Кое трасе ви по харесва- с един коловоз или предпочитате да е двупътно?

Разбира се, че трасе с един коловоз, защото така е по красиво и радва окото!
13 (59.1%)
Предпочитам двупътни трасета, защото е по- практично и позволява разминаване на два влака.
9 (40.9%)

Общ брой гласове: 16

Автор Тема: Кое трасе ви по харесва- двупътното или предпочитате да е с един коловоз??  (Прочетена 2415 пъти)

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Здравейте!  :)
От няколко месеца се чудя след време като правя нов макет трасето еднопътно ли да го направя или двупътно. Според мен трасе само с една линия е по- красиво от двупътното, но двупътното е по удобно за каране на два влака, иначе трябва винаги единия влак да изчаква другия да пристигне, за да тръгне (ако ще тръгва към гарата от която идва пристигащия влак).
 Разбира се, всеки си има предпочитания и това е въпрос на личен вкус, но реших да направя анкета, гласувайте- да видим кой какво харесва!  ;) Не само на макета, но и в реалността!  :)
 bg&flag

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Да, но за малък макет еднопътното омръзва прекалено бързо....

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Еднопътно.
Двупътно само на голями площи бих сложил. Там има възможност и за повече гари,  междугарови пространства, завои и т.н.
В противен случай дали ще е овал еднопътен или двупътен, страшно бързо ми омръзва.
Дори при двупътния ставам разноглед като при тениса от разминаването до втръсване
на два влака в противоположни посоки. При еднопътното, особено на малък макет,
хубаво би било, да се предвиди възможността за още една разменна гара (два коловоза - често скрити в тунел).
Така бих управлявал до три композиции, като всеки път на предната (често само тя видима) гара,
 ще имам изчакващ един от трите влака в движение.
 Става перфектно за съзнателно управление в малък макет до толкова, щото зает с разминаването на влаковете,
някакси "не забелязваш" безкрайното им въртене в овала (или кръг). Това също е компромисно решение де...
Щото еднопътно  трасе предвижда къси влакове от началните епохи. На двупътно трасе такива влакова да разминаваш
си е пълна изгъзица. Тоест въпроса "еднопътно или двупътно трасе?" е пряко свързан с останалите неща в един макет.
Епоха, ланшафт, видове подвижен състав , мотив на макета, като много добра статия по това има тук и е все още актуална - http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3505.msg69898.html#msg69898)
Гласувам за еднопътно трасе! ;) Все пак домовете ни не са замъци...
 :hi:

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат
Щото еднопътно  трасе предвижда къси влакове от началните епохи.
На мен ми харесва и еднопътно трасе със съвременни влакове, някак си по- уютно ми е. Въпреки, че понякога като се замисля се много раздвоявам между парните локомотиви и съвременните дизелови и електрически. На сегашният ми макет трасето е двупътно, въпреки че сега като се замисля е излишно, но тогава още бях неопитен и не разбирах много и реших така да го направя... Бъдещият ми макет в момента си го представям с една главна гара, и две- три по- малки, с еднопътно трасе и най- вероятно отново 5- та епоха, като пускам 2- 3 атракционни влака отвреме навреме. И разбира се вече администрацията ще е БДЖ. Надявам се дотогава да са излезнали повече- БДЖ локомотиви и вагони. :)
« Последна редакция: 25 Юли 2013, 17:33:12 от Rizar »

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
На мен двупътното трасе ми допада.
Харесва ми как влаковете се разминават.
Ето кратко видео от моя макет:
http://www.youtube.com/watch?v=hzV1tITjZ-c&feature=c4-overview&list=UUCi3SUy5prfjqkuet34PHBA