Автор Тема: Книги за жп моделизъм и железници.  (Прочетена 182715 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5583
  • Рейтинг: 649
  • Красотата е в детайла!
Re: Книги за жп моделизъм и железници.
« Отговор #75 -: 01 Декември 2015, 12:23:55 »
С интересна книга, за която даже и не предполагах, че съществува, се сдобих днес. Нарича се "Магистрален електрически локомотив за променлив ток серия 87" от инж. Тома Йовов. Издадена е през 2008 г., след като, по думите на автора, в България са доставени първите два от общо произведените в Англия 36 бр. от тези локомотиви. Книгата е малък формат, 304 стр. и е наречена може би неслучайно помагало, което "служи да подготви локомотивните машинисти, помощник машинисти и екипировъчния ремонтен персонал на БЖК АД София за поддържане и експлоатация на локомотивите серия 87". Помагалото се състои от три разделa: "Механична част, пневматични системи и АБС", "Електро оборудване и електрически схеми" и "Повреди и начини за отстраняването им".
След като я прочета, ще споделя и още впечатления...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12333
  • Рейтинг: 1322
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Книги за железници. БДЖ и НКЖИ
« Отговор #76 -: 09 Януари 2018, 14:49:28 »
Като начални редове това може да се окаже доста интересна
и актуална ( от 2016г) книга. Особено като се вземе предвид,
че автора е работил в системата от 1989 до 2007г. а понастоящем
май все още е в ..."остатъка" и - НКЖИ:


Книгата е достъпна онлайн за четене тук:
https://doichev2.blogspot.bg/p/blog-page.html?m=1

Може и да я коментираме тук, ако някой я прочете!
 :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12333
  • Рейтинг: 1322
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Книги за жп моделизъм и железници.
« Отговор #77 -: 11 Януари 2018, 19:14:02 »
Ако само 10% от написаното в тези 35 страници е вярно!!!
Пак е твърде много откраднато!!! Да не говорим за качеството
на строителството, "професионализма" на изпълнители и надзорници , както и нещата(нещастията) до които
 може да доведе подобна алчност и малоумщина!!!
 При това всичко е за наша сметка като данъкоплатци и дано не стане за сметка на живота... макар май вече на два пъти да е станало - Калояновец и Хитрино...и това
са две възможни версии за катастрофите, споделени от автора,
от неговата МУ гледна точка за извършеното по релсовия път на двете гари и състоянието преди да се случат...а може би наистина
този път машинистите не са виновни!?

Някой направи ли си труда да прочете тези 35 страници?
Като улеснение съм направил обикновен текстови файл,
с разширение .doc който се чете от всеки смартфон, таблет и
лектронен четец с програма за четене на книги. За четене пред компа ви е достатъчно текстова програма от '97 година до сега...
дори да е notepad.

Тук никога не съм прикачвали файл - някой може ли да ми
каже как се прави това в постта?
Или ако иска файла, мога да му го пратя по-друг начин.
 ;D ;D ;D


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 948
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Книги за жп моделизъм и железници.
« Отговор #78 -: 16 Май 2023, 19:58:13 »
https://www.motorbuch.de/index.php?Reisezugwagen%20der%20DDR%20-%20seit%201949&aktion=ausgabe&saktion=detail&darst=d&az=&mp=&ump=&sa=SSA&saktion_begin=&lk=&bestnr=0&autornr=&sustr=reisezugwagen&grp=&datsatz=0&detail=71679&sort=&saktion1=&id=xw99900Z08WGrWXMoqF9cA6k5D20230516183546&navid=

Много хубава нова и евтина книжка за вагоните в бившата ГДР. На пръв поглед е малка, но има всичко - чертежи, описания, история, снимки отвън и отвътре. Огромната част от нашите вагони са абсолютно същите. Има дори снимка на най-хубавите купета у нас преди да излезе 74та серия. Мисля си, че ако книгите на дядо ви Стефан ги бяха направили в този формат, по-малко главоболия щеше да има и досега да бяхме видели и втората част.

https://www.motorbuch.de/index.php?sustr=reisezugwagen&I1.x=14&I1.y=8&aktion=ausgabe&saktion=suche&datsatz=0&bestnr=0&rubrik=0&sa=SSA&id=xw99900Z0pW5qIl99ilLLgq8CD20230516185058&lk=
Препечатили са без никаква промяна и Deutsche Reisezugwagen Archiv. Последното издание от преди 30 години, на всичкото отгоре с меки корици. Чертежите и описанията са хубави, но снимките - ужас, черно - бели с вестникарско качество..И са скъпи само за препечатка без никаква актуализация.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12333
  • Рейтинг: 1322
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Книги за жп моделизъм и железници.
« Отговор #79 -: 17 Май 2023, 21:48:11 »
Интересно!
Ето и други, с добри цени и съдържание, на още по-достъпно място:
https://www.amazon.de/Reisezugwagen-DDR-Seit-Thomas-Estler/dp/3613714736#detailBullets_feature_div
Вижте отдолу под конкретната книга.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1016
  • Рейтинг: 265
    • bgrail.info
Re: Книги за жп моделизъм и железници.
« Отговор #80 -: 18 Май 2023, 00:03:17 »
Цитат на: pach link=topic=4392.msg110254#msg110254 date=1515690842
Ако само 10% от написаното в тези 35 страници е вярно!!!
Чак сега виждам това и съм щастлив, че не е изчезнало. Аз съм убеден, че поне 90% от написаното е вярно и резултатите могат да се видят и на живо.

Когато през 2016 г отидохме да правим проби с електрически локомотив по новата линия за Свиленград, трасето през гара Харманли беше с ограничение 25 км/ч, понеже гарата не беше приета още. Разбира се, ние това не го спазвахме и при първия опит да минем с проектната скорост 80 км/ч, която беше подадена и от пътното оборудване на ETCS (т. е. така си е била заложена), паднахме от столовете на първата крива. Оказа се, че първите три криви по този участък са проектирани и изпълнени в равното поле с абсолютно минималния радиус за тази скорост и без преходни криви. В резултат, чисто новата линия беше пусната в тази част от обходното трасе през гарата с ограничение 65 км/ч.

Много по-късно, при строежа на друга част от новата линия - между Септември и Пловдив, в междугарието Септември - Пазарджик и по двата пътя, контактната мрежа в кривите беше изпълнена с редуващи се прав и обратен фиксатор, като в права. Тази очевАдна грешка, чиято корекция не би променила цената и с 1 стотинка, не само така е била проектирана, но и проверена, одобрена, надзиравана и накрая изпълнена, което значи, че абсолютно никой по цялата верига не е погледнал какво е проектирано и как е изпълнено. Сбърканата контактна мрежа си е така и в момента.

При реконструкцията на гара Владая, на главния коловоз беше направена една къса крива с много малък радиус и без преходни криви (реално проектираща отклонение на стрелка, но без самата стрелка), където скоростта беше, поне на книга, 80 км/ч. Лично началникът на ЖП секция София ме убеждаваше, че кривата е за тази скорост и след като му демонстрирах минаване с 80 км/ч и щеше да си счупи главата, там се появи ограничение 60 км/ч.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 948
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Книги за жп моделизъм и железници.
« Отговор #81 -: 02 Септември 2023, 21:47:57 »
https://bahnbuch.de/db-reisezug-und-gueterwagen-reisezugwagen-/-nahverkehrswagen

Много хубава книжка 90 страници голяма тетрадка за крайградските вагони в DB. Описания, история, много хубави снимки отвън и отвътре, чертежи с висока резолюция, точно във формата на дядо ви Стефан. 18 евро, лошото е, че я има само на това място и не приемат нито карти, нито Пейпал.