Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
"Куфара" на Пико
IKAR:
Въпроса го зададох съвсем не случайно. Всъщност така и не ми стана ясно дали заради финансови проблеми, дали по-скоро от "лакомия" всички "мастити" фирми, без изключение, като се почне от масовото производство, та се стигне до месинговите, чиито модели са за витрината, но за каране не стават, изнесоха производството си в Китай. Но това определено може да се смята за "таралеж в гащите" по няколко причини.
1. Сглобяването на модели изисква умения за прецизна пипкава ръчна работа, граничеща с часовникарски умения, а нискоквалифицираните китайци в това въобще не ги бива, особено що се отнася до дребномащабните или по-масовите модели. Или като преди казваше Дани - все едно да хванеш шимпанзета, горили или орангутанги от джунглата и да ги накараш да ти свършат работа.
2. Китай определено вече не е дестинация, в която може да се произвежда евтино - първо отмина времето, когато китайските хлебарки работеха като волове за по 100 лева месечно, в добавка се научиха, че оризът е за гарнитура, а и никой не ги спира да ходят да си търсят работа в чужбина, второ китайците имат официално дефинирани 16 или 18, не мога да се сетя сега точно, стандарта за качество и съответно работят според този, в съответствие с който клиентът си плати съответната сума и трето нито имат необходимата квалификация, нито пък са дисциплинирани. Но, както се казва, има "китайски" и "китайски" стоки.
В резултат на всичкото това видимо моделите, произведени през последните години, са по-недоизпипани и окепазени от тези от преди 10-тина-15. Конкретно за Брава вече няма място в Германия, където тази фирма да не е посочена за пример за стремглаво падане надолу при достигнато преди това високо ниво с известни забележки. Цените няма да ги коментирам, само ще попитам отгоре на какво вървят нагоре. Модел Х, който през 1999-та година, произведен в Германия или в Австрия, струваше към 250-270 лева, сега същият, но Made in China струва към 400 и нагоре.Яд ме е, че тогава бях студент и нямаше възможност да си взема, а сега, като е къде-къде по-лесно, в масовия случай много от моделите не си струват. Може би ще ме опровергаете, но поредната фрапантна простотия е изискването ако си купиш скъп стартов комплект на Роко с новата централа Z21, дори само за да започнеш, за първоначалното му привеждане в движение да е необходим Ай-Фон или Таблет. Може би в Германия и в Австрия вече всички, дори и децата, имат такива, не знам......И за какво? Като че ли няма да гледаш движещото се влакче върху коловозите/макета, а постоянно ще зяпаш в дисплея от "седалката в кабината" и ще гледаш пулта за управление на локомотива....Те, между другото, и другите централи имат немалко трески за дялане - аз например първо буквално щях да изперкам от мъките, на които бях подложен при работата с Флайшман Лок-бос - пълна неуправляемост на локомотивите в съчетание с постоянно натискане на внезапната спирачка, защото декодерите постоянно изпускаха цифровия сигнал, решаваха че са върху аналогови релси и отпушваха кондензаторите на "паралел",а като отидох в Унгария да пробвам реално Мерклин Сентрал Стейшън, установих колко е неудобна за работа поради необходимостта да се държи с две ръце, като по-старите електронни игри, оставете това, ами също се случваше да се изгуби управлението, пак поради гореописаната причина. Така и аз стигнах до мишката на Роко с известни уговорки, като например невъзможността за четене на реалните стойности на CV-тата. Но общо взето всичко си работи, а и не си струва за 10-тина-15 локомотива максимум да се взема скъпа централа за над 1000 лева......
pach:
ЧНГ!!!
(на всички които съм пропуснал да поздравя)
Съдейки по описанието на Икар, "Куфара на Пико" е имал два локомотива и т.н.(за описанието виж първия пост)
Тези дни попаднах на тези снимки, които може би са въпросния куфар на Пико, но след толкова години,
явно разкоплектован и сега обратно "комплектован", но с наличните у човека модели. Все пак са минали
толкова години (>50г) и това е един възможен вариант. Другия възможен вариант за видимото от снимките
е просто такива куфари да са били няколко различни комплектации със съответно различни каталожни номера.
Ето и снимките:
Впрочем ландшафт няма, но се вижда пълен план с електровръзките (май) дори,
на фигурата която е можело да се сглоби с този "куфар".
ПРи добро желание и увеличение може би ще се види и каталожния номер...
На кутията парния локомотив е означен като 50-та серия,
но вътре собственика е намерил да сложи 23-та - какъвто локомотив е нарисуван под тази 50-та....
Може би именно, освен горе описания сет е имало и други - например с тази 50-та серия.!?
Състоянието на моделите не е добро, но все пак дава някаква представа за онези години.
Best Ripper:
Pach, описаният сет от теб сет е по-скоро "дипломатическо куфарче", отколкото "куфара на Пико". Такива дребни сетове изобщо нямат общо с наистина описания сет от IKAR - единственото общо е, че е на два етажа. Пуснал съм запитване към приятели от Русия, ако успеят да намерят поне някакви оцелели снимки, проспекти или книжки. Защото и моят първи сет дойде от СССР, а там влакчетата бяха към графата "репарации от фашистка Германия" и караха влакчета от ГДР в огромни количества... Та да видим...
Относно рисунките по кутиите. Изобщо нямаше никакво съответствие между нарисуваното върху кутията и това какво има вътре. Първият ми сет беше с подобна рисунка - парен локомотив, обвит с пара и пушек, теглещ зелени пътнически вагони, нарисуван от обратен ъгъл, а вътре в кутията - френски електровоз и 3 сребърни пътнически вагона! По мои си спомени твърдя, че съм виждал и други сетове с подобно разминаване между съдържание и рисунка...
В момента няма производител, който да прави "куфар" с декорации, ландшафт и пр... Единствено Мерклин произвежда и продава т.нар. Мегасетове /виж/вижте темата "Новости от Мерклин"/ - 1 разширен овал с 4-5 стрелки, 1-2 мобилни /или една централна/ станции, 2 локомотива и десетина вагона, но без други допълнения. На другите явно не им стиска да се пробват с големи и скъпи сетове...
pach:
--- Цитат на: IKAR link=topic=4398.msg91722#msg91722 date=1381129293 ---Къде се прави Пико сега? В Германия или както Роко, Флайшман и Брава - в Румъния и в Китай? Питам, понеже вече почти абсолютно никой не произвежда модели в Германия. Дори "върхът" в мащаб единица, като Kiss и KM1 се произвежда в Китай, скоро даже гледахме филмче във форума по тоя повод.
--- Край на цитат ---
Наскоро BoROCO показа линк към документален филм за Пико,
от който може да се извади заключение, че фирмата е запазила производството си на
германска територия. Филма е качен през 2013г та сигурно е заснет година по-рано.
Всъщност в него се виждат и модели в размер "G", а това производство е сравнително ново
за старата фирма. Пък като гледам какви са цеховете с машините
(не защото ги обикаля с велосипед, шефа им) явно имат много добра производствена база,
която се обслужва от индоевропейски тип лица (не са им дръпнати очите):
http://www.youtube.com/watch?v=QJCJdVznBeI
За съжаление филма е само с немски субтитри ...но може би ще има и други...
Вече има потвръждение за големи старт-сетове, подобни на описания и от теб.
По непотвръдени данни са били обща пет модела, като горе този надписан с 50-та серия наистина е бил с 23-та,
каквато е нарисувана в долната част на капака му. Съдържал е четири стрелки, две откачвачки,
два сфетофора с контактните релси за управление, два овала на 380 и 440 мм, някакъв брой прави релси
показания парен локомотив БР-23 и също така Е-69, 4 товарни вагона от неизвестен вид,
но със сигурност е имало и две двуосни цистерни. Както и въпросните вагони правилно
описани от Икар, но грешно наименовани като "Дрезден" - вагоните
от този тип са "Виндбергбаан" по едноименна железопътна линия .
Best Ripper:
От всички производители само ТРИМА правят "дни на отворените врати", когато всеки може да влезе и цял ден да разглежда производствените цехове "от и до" - от 3Д графики на разработваните модели, през отливки, шприцване, боядисване, сглобяване, пакетиране до експедицията. На въпросните три производителя съответно има в тубата клипове - било фирмени, било любителски от тези дни, могат да се намерят. Всички други "реномирани" производители не смеят да покажат производствените си бази, защото явно ги е срам, че са на майната си... Или че в най-добрият случай поръчват някъде си частите и само си сглобяват /и то не всичко/...
За да не се мъчите излишно, трите производителя са:
1. Мерклин - заводи в Германия и Унгария /Гьопинген и Гьор съответно/
2. Роко - Австрия и Румъния /точно в кои градове са не знам, вероятно в Залцбург, а румънският завод е някъде из североизточната част близо до Молдова/.
3. Пико - старият, но съвсем модерен завод в Зонеберг, Тюрингия - Германия...
И не виждам нищо лошо такъв производител да дойде и в България и да отвори нови работни места... :hi: Все пак сме съвсем в Европа, а не някъде из джунглите...
Относно "куфара" - единият от руснаците ми отговори, че лично той е имал такъв. Една Коледа-Нова година баща му и чичо му са му подарили такъв "мегакуфар". Наистина каза, че е бил огромен - двамата мъже да го носили. За съжаление обаче нищо не е останало от него - баща му е бил военен и през 2-3 години са го пращали на хиляди километри от предишното домуване. А се знае, че едно местене на жилище е равно на половин пожар... И сетът се е потрошил и в един момент се е затрил. А въпросното щастливо момче тогава е било съвсем малко, за да може да го опази. А и спомените му вече са откъслечни и съвсем детски...
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия