Магазини / Поръчки / Оказион | Shops / Orders / Bargains > Зона на търговеца | Retailer's zone

Проблем с поръчка към BULTRAINS

(1/8) > >>

daddy_g:
Здравейте колеги.
Искам да уточня някои детайли относто поръчките за да няма недоразумения.
 1. В сайта на Bultrains изрично съм написал че при поръчка се оставя 50% капаро. Това е гаранцията че Клиента ще спази неговата част от уговорката и моята като      Изпълнител, че ще сглобя локомотива.
2. В сайта на Bultrains изрично съм написал време за изработка 70 дни. Този период започва да тече в деня на получаване на капарото. Причините за този срок са, че за някой от частите се налага да чакам 1 месец за изработка и доставка.

А сега искам да се обърна към колегата martochkata, който си поръча серия 04 в мащаб N.

Марто, когато ме попита дали може да се направи ти споменах, че дори за локомотивите в НО понякога трудно се намира шаси, а и дори да се намери, без преработка няма как да пасне.
С 300 зора успях да намеря шаси в N подходящо за 04, и то чак в Япония.
Ти ми даде на 15.01.2014г капаро (и то доста под 50%) колкото за да го поръчам, тъй като бяха ограничени бройки, и още същата вечер поръчах последното.
Всеки поръчвал от този район ще ти каже че времето за доставка от там е между 15 и 25 работни дни.
А ти още две седмици след това даде зор

--- Цитат на: martochkata link=topic=4442.msg93392#msg93392 date=1391372116 ---Хайде Слав чакам моя модел на 04 в N.Нямам търпение мина месец вече. :resent:

--- Край на цитат ---
Е извинявай ама не знам Конкорд да лети между София и Токио...
Още повече че крайния срок да съм готов с локомотива е 25.03.2014г.
Откакто остави капарото съм седнал да преправям чертежи заради промяната на мащаба, както аз така и колегата ми с който ги правиме заедно.
Снощи ти ми звънна и каза че се отказваш и че искаш само да ти дам шасито като пристигне.
В същото време обаче искаш да ти бъде изрязан корпус за 04.
Изрично съм споменал на няколко места във форума и ще го спомена и тук пак:
ЛОКОМОТИВИТЕ НЕ СЕ ПРЕДЛАГАТ КАТО БАУЗАЦ КИТ.
Заради тези действия който предпире зад гърба ми, мисля че имам пълното право да откажа да върна капарото(в случая закупеното шаси).
Още повече че вече си ме ангажирал и съм се захванал да преправям чертежи и т.н.
След като не си спази твоята част от уговорката и сам се отказваш, избора си е твой.
Но капарото, в случая шасито, го губиш.


Нека и други колеги споделят своето виждане, но мисля че съм в пълното си право.
Благодаря и успешен ден на всички :drinks:


Adrian:


а/ доплаща си до 50% и оттам му тече 70 дена срок за готов модел
б/ отказва се = губи капарото .

Нещата са прости и ясни . Тук сме интелигентни хора и договорките помежду ни са въпрос на чест !
Щом си загубил време , средства и си задвижил механиозми в изпълнение на поръчката , ти си 'овеществил' капарото .
Съветвам колегата да не играе двойни игри - гледам че си играят с Тонката ?

daddy_g:

--- Цитат на: Adrian link=topic=4442.msg93469#msg93469 date=1391773216 ---
а/ доплаща си до 50% и оттам му тече 70 дена срок за готов модел
б/ отказва се = губи капарото .

Нещата са прости и ясни . Тук сме интелигентни хора и договорките помежду ни са въпрос на чест !
Щом си загубил време , средства и си задвижил механиозми в изпълнение на поръчката , ти си 'овеществил' капарото .
Съветвам колегата да не играе двойни игри - гледам че си играят с Тонката ?

--- Край на цитат ---

Адри няма лошо че е помолил Тони да му направи 46 серия.
Той и мене ме попита, но аз категорично отказах.
Възможен "донор" за шаси за 46 е от порядъка на 140-150 евро, а с локомотив за толкова пари експерименти няма да си правя.

gzo:
От чиста душа и сърце си позволявам да дам приятелски съвет от човек с опит в тая сфера ! А и ти самия каза, че искаш да научиш за нашите виждания.

В случая явно разковничето на проблема е липсата на търпение у поръчителя. За такива неща не може да се сърдиш на клиента, във всеки малко или много е заложено консуматорскито желание да получи сега и веднага това за което си плаща. За съжаление е така ! Не казвам, че работата е малко, но 70 дни са прекалено дълъг срок. Виждаш какви вълчи времена са и да планираш финанси за след 70 дни (датата на доплащането до 100%) е още един препъни камък пред поръчителя. Сумите все пак са в стотици левове ! Иначе се получава така, че клиентите бягат при конкуренцията (сиреч Тонката).
Ако си решил сериозно да се занимаваш с тоя бизнес е добре да разполагаш със стоката си в наличност. Това е повече в твоя полза. Изработваш по един от серия, снимаш го и го продаваш и веднага започваш работа по друг за да попълниш наличността. Още повече, че става дума за само 6 локомотива. Тези инвестиции са си задължителни и първоначални и са за сметка на "фирмата" пък после си е ваша отговорност дали ще се избият.
Прави силно впечатление, че няма реални снимки на моделите ! Снимките на 44, 61 и МДД не са на това което реално си работил, а са снимки взети от нета. Така не правилно, всеки иска снимки на това, което ще получи за да знае най-малкото какво да очаква. Тук не помагат дори и снимки на подобни модели, говорим за снимки на точно същото моделче, което ще получи клиента. Качеството на снимките ти също е много ниско, в размазаността не се виждат детайлите и така всеки може да се подлъже за качеството на работата. Ами ако клиента вижда на снимката едно, а после в ръцете си държи нещо по-различно, какво следва, никъде не е уредено ? Така си създаваш предпоставки за проблеми. Говориш и за гаранции, но не уточняваш какви са неустойките ако се забавиш повече от 70 дни или недоизпипаш модела, така както се вижда в снимката от офертата. Тези положения са си задължителни и би трябвало да са черно на бяло написани още в началото на сайта. Направи си общи условия там където сега пише, че "страницата е в процес на разработка". Нека ясно се знае кой с какво точно се ангажира (отговорностите на страните по сделката) за да е издържана уговорката и чак тогава с чиста съвест може да задържаш капаро в случай на отказ.
Дано възприемиш това мнение като приятелско и помислиш върху тези неща. Ако всичко е направено по световен еталон тогава дори и аз бих си поръчал от теб. Предпочитам да оставя парите си тук, а не да храня разни шваби и румънци както сега правя. Ще ми се да подкрепя развитието на подобен бизнас у нас, но при положение, че всичко е точно, а не "по български" ако разбираш какво имам предвид.
С уважение !

daddy_g:

--- Цитат на: gzo link=topic=4442.msg93473#msg93473 date=1391782951 ---От чиста душа и сърце си позволявам да дам приятелски съвет от човек с опит в тая сфера ! А и ти самия каза, че искаш да научиш за нашите виждания.

В случая явно разковничето на проблема е липсата на търпение у поръчителя. За такива неща не може да се сърдиш на клиента, във всеки малко или много е заложено консуматорскито желание да получи сега и веднага това за което си плаща. За съжаление е така ! Не казвам, че работата е малко, но 70 дни са прекалено дълъг срок. Виждаш какви вълчи времена са и да планираш финанси за след 70 дни (датата на доплащането до 100%) е още един препъни камък пред поръчителя. Сумите все пак са в стотици левове ! Иначе се получава така, че клиентите бягат при конкуренцията (сиреч Тонката).
Ако си решил сериозно да се занимаваш с тоя бизнес е добре да разполагаш със стоката си в наличност. Това е повече в твоя полза. Изработваш по един от серия, снимаш го и го продаваш и веднага започваш работа по друг за да попълниш наличността. Още повече, че става дума за само 6 локомотива. Тези инвестиции са си задължителни и първоначални и са за сметка на "фирмата" пък после си е ваша отговорност дали ще се избият.
Прави силно впечатление, че няма реални снимки на моделите ! Снимките на 44, 61 и МДД не са на това което реално си работил, а са снимки взети от нета. Така не правилно, всеки иска снимки на това, което ще получи за да знае най-малкото какво да очаква. Тук не помагат дори и снимки на подобни модели, говорим за снимки на точно същото моделче, което ще получи клиента. Качеството на снимките ти също е много ниско, в размазаността не се виждат детайлите и така всеки може да се подлъже за качеството на работата. Ами ако клиента вижда на снимката едно, а после в ръцете си държи нещо по-различно, какво следва, никъде не е уредено ? Така си създаваш предпоставки за проблеми. Говориш и за гаранции, но не уточняваш какви са неустойките ако се забавиш повече от 70 дни или недоизпипаш модела, така както се вижда в снимката от офертата. Тези положения са си задължителни и би трябвало да са черно на бяло написани още в началото на сайта. Направи си общи условия там където сега пише, че "страницата е в процес на разработка". Нека ясно се знае кой с какво точно се ангажира (отговорностите на страните по сделката) за да е издържана уговорката и чак тогава с чиста съвест може да задържаш капаро в случай на отказ.
Дано възприемиш това мнение като приятелско и помислиш върху тези неща. Ако всичко е направено по световен еталон тогава дори и аз бих си поръчал от теб. Предпочитам да оставя парите си тук, а не да храня разни шваби и румънци както сега правя. Ще ми се да подкрепя развитието на подобен бизнас у нас, но при положение, че всичко е точно, а не "по български" ако разбираш какво имам предвид.
С уважение !

--- Край на цитат ---

Умишлено съм задал като време за изработка 70 дни: първо защото отливките за Шкодите ги изработват в Чехия само по поръчка и отнема месец, и второ заради сумата.
Снимките на 44, 61 и МДД наистина не са на готовите локомотиви, но все пак съм написал (в процес на разработка).
А за стоката в наличност няма да коментирам, всички знаят историята с 46 серия и други подобни.
Именно затова работя с поръчка. Никого не карам насила.
Колкото до качеството - старая се максимално, само за пример конкуренцията на 04 от MSE

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия