Автор Тема: Проблем: късо съединение при преминаване над изолиращ съединител  (Прочетена 5220 пъти)

zong

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Колеги,
имам следният проблем:
Имам два паралелно свързани усливателя на Roko 10764, свързани през booster out. Трасето е разделено с изолиращи съединители на две половини и всеки усилвател е свързан към съответната половина. Двата усливателя са във фаза "in phase" но много често, но не винаги, когато локомотив преминава бавно над изолиращия участък се получава късо съединение, което не мога да разбера откъде идва. Забелязах, че се случва особено често при мотрисата ми, защото при нея задвижващ е средният вагон, разстоянието между колоосите е доста голямо, токоснемането й е на всички колооси и късото съединение се случва, когато едната половина е в половината от трасето. Късото съединение също така се случва и при двата вагона (1-и и 3-и) на мотрисата, които също имат токоснемане за осветлението и са без декодер, само средният вагон има декодер. Всъщност мотрисата е аналогова с DCC ready интерфейс и аз просто й сложих декодер. На вагоните function декодер не съм слагал, защото нямат интерфейс и затова светят постоянно. Също така забелязах, че когато единият локомотив преминава от едната половина към другата, сякаш му пада мощността. Не съм правил замерване на тока на отделните половини, защото двата усилвателя са напълно еднакви и са нови.

Някакви идеи? Помагайте, моля ...
« Последна редакция: 20 Февруари 2014, 17:17:58 от zong »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Провери си колелетата, да ли са правилно подредени за да токоснимат или са разменени. Ако вагоните ти са с крушки, махай ги веднага, защото ще ги стопиш - извади крушките, да са без осветление на цифровото когато караш.

zong

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Проверявал съм колелата- всичко изглежда ок. Все пак говорим за фабрични роковски локомотиви с декодери без да съм пипал нищо по тях. Колкото до крушките, разсъждавам по същия начин. Все пак Роко щяха да предупредят в упътването да се махнат, когато се кара на цифрово. Не съм разглабял вагоните, но доколкото видях от схемата за резервни части, че имат платки на тях и освен диоди да пренасочват за бяла/червена светлина предполагам, че имат и още нещо, я някой кондензатор да изправи тока, може би  :unsure:. Също така крушките са 14 волтови. Всъщност ако имаше проблем с крушките, би трябвало да жужат от променливия ток и да примигват, а те си светят постоянно. Аз си мисля, че проблемът е в единия усилвател или в половината на трасето към въпросния усилвател, но не знам как точно да го трасирам, защото всичко в самата половина изглежда нормално, само при преминаването от едната в другата се случва и то невинаги.

gts.best

  • Trade Count: (56)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 702
  • Рейтинг: 8
  • N(1:160)
Колега, ти си свързал две еднакви централи на РОКО 10764 ( заедно с двете мишки ), през booster out.

Когато се използува BOOSTER (10765) , той се връзва през BOOSTER OUT   с  РОКО 10764. (Централа +боостер +мишка+траф(2бр))

Прочети си упътването на централата и виж схемите на свързване.................

Две централи не се свързват заедно.............купи си истински БУСТЕР.

На това трасе което имаш, най-вероятно бустер не ти трябва........ :drinks:

spas_tf

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 303
  • Рейтинг: 42
  • HO Епоха V -VI София
    • www.smilenov.eu
Ето малко по темата: http://germanrail.fr.yuku.com/topic/4598/Roco-Digital-amplifiers-amp-Boosters#.UwY0woXPwSt

А ето как да промениш усилвателя  в booster като добавиш една букса и пипнеш малко с поялника:
http://www.schulze-modellbau.de/modellbau/tipstricks/rocozentrale/rocobooster.htm

 :hi:
« Последна редакция: 20 Февруари 2014, 19:08:08 от spas_tf »

zong

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Няма нужда да правя нищо по усилвателя, за да стане на бустер. Платките на двете 10764 усилвателя и 10765 бустера са абсолютно еднакви. Точките за запояване на крачетата на booster in и booster out са свързани паралелно с писти, така че няма нужда да се прави нищо, ако искате само два усилвателя да свържете. За повече трябва да се запои още един RJ11 куплунг. Другото важно нещо е да не се включва управление,т.е. маус във вторият усилвател, защото ще изгори. Кабелът също трябва да се преправи, т.е. да стане паралелен. Аз преправих един телефонен 4-ка, защото те иначе са кръстосани. Някъде другаде е проблемът. Сега ще го снимам да видите.

zong

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Ето снмки



Двата изхода на втория за мултимауса съм ги залепил с изолирбанд да не става облъчване, иначе работи всичко, просто ставя късо в точката на изолиране и то не винаги, а при бавно преминаващ влак или като го спра так че едните колела да са в едната половина

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Между 1-во и 4-то краче има резистор 1.2к. Във втората централа, тази която ще е бустер, този резистор трябва да го отпоиш. Иначе двата стават в паралел и чувстнвителността за късото е по-голяма.

(Това не съм го правил и не съм го проверявал - на твоя отговорност)

zong

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Мерси колега,
има логика в това, което казваш. Обаче в крайна сметка започвам да се двоумя дали да съсипвам усилвателя, понеже след малко размишления стигнах до извода, че повече от 3 влака едновременно едва ли ще могат да се карат на моята скромна маса от 1.20 х 2.10, но наистина има резон, защото при преминаването на влака там става нещо,. Възможно е да го гаси, защото сигналът между различните изолирани участъци се разминава с малко... Ще реша какво да го правя, но благодаря още веднъж :drinks:
« Последна редакция: 21 Февруари 2014, 07:24:31 от zong »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Виж и си разглоби вагоните без декодер, за да погледнеш каква им е схемата.
Крушките няма да примигват защото са много над 50 Нz каквато е чувствителността на човешкото око.
DCC честота грубо казано е над 8 кНz!!! Резистора 1,2 кОм е сложен подобно на тези които понякога се слагат
на колоосите на вагоните за да сработват датчиците за присъствие (обратните връзки ...например към S88).
При наличието на такива резистори датчииците отчитат не само локомотива но и вагоните с като консуматори.
Не е задължително да са осветени, но  с резисторите на колоосите се "виждат" и товарните вагони.
Често обаче се влиза в конфликт с настройката на защитата.

Тоест може би си най-близо до истината  - за такъв макет не ти трябват два усилвателя.
Поздравления обаче - ти си втория (или може би третия) който си ги включва така, без да се набутва 180 евро
за "разпределителя". Някъде тук бях постнал снимки и начин на скачване до четири такива усилвателя,
независимо от кой модел са. Аз така си ги включвам и на модулите, защото там има предвидена такава система,
но досега не съм имал някакъв проблем. Преработката се прави за да може да се включат повече от два - тогава немонтирания
от РОКО съединител става нужен. Няма значение къде се включват и колко мишки - само една обаче трябва да
е водеща (master) а всички останали се включват само като подчинени (slave). Ако все пак някоя от тях не сработи
се променя адреса и в XpressNet - обикновенно мишката индицира съобщение за грешка - тоест адреса който тя "заявява"
вече е зает. Съдържанието на съобщението може да се види в съответното ръководство (май беше ERR13 - но не помня на изуст).
Като адресите може да са от 01 до 31 (или 27 бяха) като адрес 00 е запазен от РОКО за служебно ползване.
 Тоест толкова мишки  може да се навържат, но само една е мастера или съответно за мастер е РС-то ако е с компютърно управление).

zong

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Наистина трябва да разглобя вагоните да видя какво става. Обаче имам още едни роковски вагони с осветление и то е вързано директно към токоснемането. Имат само два диода преди крушките да свети бяло или червено в зависимост от поляритета. Тях като ги сложа на трасето започват да жужат доста яко, т.е. при тях без function decoder и крушки с по-голям волтаж няма да се размина или трябва да го изключа тотално. Така че продължавам да си мисля, че щом са го направили DCC ready, значи са се съобразили с този факт. От друга страна гледах едни снимки на 10765 бустера в един френски форум (поне така твърдяха) и там тоя резистор си го има, т.е. 10764 и 10765 са си едно и също нещо и всичко друго е бла-бла заигравки за кинти.
На още едно място четох, че при преминаването на влака над изолираната дупка наистина се получава късо съединение (то иначе нямаше да има изискване за изолиране), но защитата така е настроена, че да сработва с няколко милисекунди по-късно, т.е. докато мине влака. Обаче при мен с вагоните е друго, т.е. разстоянието е голямо и ако има вътре връзка между задните и предните колооси, явно това ще му е проблемът. Трето, днес забелязах, че по една колооса на всяка двойка са като, че ли с изолирани колела, но това трябва ли да играе някакво значение, при положение, че другата колооса е нормална  :unsure: Също така късото се случва и с нормален дигитален локомотив с нормални колооси, но мнооооого рядко. Най-често го прави при въпросната мотриса.
Както и да е, стига съм пуйчил :). Махам изолацията и минавам на един услвател. С тоя ще си направя programming track. Той и без това ми дойде като бонус. Наддавах за един влак в ebay и си мислех, че е само влакът, нямаше други снимки, а аз от немски нищо не отбирам и като дойде кашона вътре си имаше и чисто нови локмаус 2, усилвател и най-важното: 50VA траф, който ще ползвам за стрелките :).

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
пуйчил....... :lol: :lol: :lol:
Хареса ми. Така по ред.
За изолираните колооси - по-горе колегата ти е намекнал да не са обърнати.
Понякога правят вагоните да токоснемат с една колоос в ляво от предна талига и една колоос в дясно от задна талига.
Ако са вадени колоосите може да са сглобени грешно. Най-бърза проверка - на аналогово захланване имаш ли проблем!?
За немски език - пускай транслатора от гугъл - за няколко думи в моделизма помага!!!
(особено ако свикнеш че на коловозите превежда ...песен  :haha: ...трак--->.... плей--->....песен  :yes:)
Иначе може да си купиш нещо дето не е обявено (дефект и на немски си е дефект де), като трафа сега ти е бонус,
но много често тарикатите снимат 3 до 5 вагона, а в описанието пишат, че продават само един от тях!
Този траф и аз го предпочитам за захранване, пред новите импулсни "адаптери" дет осега комплактоват мултимаусите.
Ето ти един френски блог със страхотен макет и човека сам си прави осветлението на вагоните.
 Не е нужен език - качва по много снимки от всеки етап. Само си намери темата за осветлението:
http://www.biscatrain.fr/
 ;D

В "съвети и трикове" последно си е правил осветлението и цифровизацията на това:

 :prankster:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Ако мислиш да ползваш отделен траф за стрелките, изобщо нямаш нужда от "тухла" 50 или 100 VA. За тяхното управление е достатъчен и 10 VA траф! Причината е елементарна - стрелките са импулсни консуматори, тоест гълтат ток само в момента на превключването. При малък макет и особено ръчно управление ще е цяло чудо, ако успяваш да натискаш едновременно обръщане на повече от две стрелки! А тяхната консумация при електромагнитни механизми /стандартни аналогови/ няма да е повече от 0,5 А, конрадските сервомоторчета и електрониката консумират още по-малко...