Автор Тема: БДЖ Пощенски Вагони  (Прочетена 19723 пъти)

rumensoft

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 37
    • RUMENSOFT
БДЖ Пощенски Вагони
« -: 21 Февруари 2014, 23:31:07 »
БДЖ Пощенски Вагони Post

Схема, която пречертах и долната информация за вагона са от книгата: ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ВАГОНИ И ВЛАКОВИ СПИРАЧКИ, Автор: Ст. Гайдаров, С. Тасев, Година: 1984


Забележка: Схемата не отговаря точно на снимките по долу, не съм виждал тази серия на живо, но явно е съществувала, щом я има в книгата.

Оригинал:


Информация за вагона на схемата:
Пощенските вагони са притежание на Министерството на съобщението и се използват за превоз на писма, пощенски пратки, вестници и др. Те се прикачват непосредствено след локомотива, защото нямат челни врати, за да може да преминава персоналът, обслужващ влака. Пощенските вагони биват двуосни, триосни и четириосни. Вагоните с четири и повече оси се включват към бързите влакове, а останалите към пътническите и някои товарни влакове.
Съвременните четириосни пощенски вагони се състоят от две самостоятелни помещения - колетно и пощенско. Колетното отделение служи за обработка и превозване на колетни пратки. Пощенското отделение е предназначено за сортиране на писмата за различните гари. В него са обзаведени четири работни места с маси, луминесцентно осветление от 80 до 100 lx , вентилационна прахозасмукваща уредба, тоалетна и др. Тези вагони имат товароносимост 200 kN , собствено тегло 410 kN, междуосие 19,33 m., дължина между буферите 26,4 m. и др.

********************************

Информация за вагона на долните снимки:
У нас са доставени четириосни пощенски вагони от Полша. Те имат товароносимост 120 kN при скорост 140 km/h и 200 kN при скорост 130 km/h , собствено тегло 390 kN, междуосие 17,2 m., дължина между буферите 24,5 m., парно и електрическо отопление.

Снимки на Серия Вагони "BDZ 43 Post", снимани пред депо Надежда.


24.03.2011 г.








27.09.2011 г.




Табелка:




Талига: 27.09.2011 г.




Интериор: 24.03.2011 г.










Интериор (видео): 24.03.2011 г.
http://www.youtube.com/watch?v=OA8KNN4D7ew


Допълнително:
Още снимки (не мои), можете да намерите в http://www.railfaneurope.net, раздел  "car -> mail"


Това е от мен, ще се радвам да се продължи темата и да се покажат нови снимки и информация
 :drinks: &bgflag
« Последна редакция: 26 Февруари 2014, 10:27:14 от rumensoft »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #1 -: 21 Февруари 2014, 23:43:31 »
Нови снимки няма щото ги нарязаха вече.

rumensoft

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 37
    • RUMENSOFT
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #2 -: 21 Февруари 2014, 23:54:03 »
Дам, знам, заради пожара.

Ще допълня темата:
Пет бракувани вагона избухнаха в пламъци в неделя към 15 ч на глух коловоз в столичния квартал “Триъгълника”. От БДЖ уточниха, че вагоните са собственост на “Български пощи”, които са ги дали на фирми за рязане на скрап и искрите са тръгнали от флексовете на работниците. Около 17,15 ч пожарът бе угасен.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1078413



KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #3 -: 22 Февруари 2014, 00:06:54 »
Незнам дали ги нарязаха заради пожара или ги запалиха за да ги нарежат.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #4 -: 22 Февруари 2014, 00:10:41 »


Междудругото това е същия вагон на който Тилиг пусна модела в 1:100


rumensoft

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 37
    • RUMENSOFT
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #5 -: 22 Февруари 2014, 00:21:21 »
Да, виждал съм го.
Ако са го правили по схема, ще е страхотно да я споделят.  :yahoo:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #6 -: 24 Февруари 2014, 09:22:14 »
Още преди две години бяха бракувани и пусната заповед да се нарежат. Информация от първа ръка. Пожара е станал при рязането.
Още тогава бях предупредил в локфорума да ги наснимат (нали са спотъри) щото отиват в небитието.  Там питай за последни снимки.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #7 -: 24 Февруари 2014, 09:57:37 »
Интересно ще е някой да споделни обективно, каква част са били от нашата ЖП история. С какъв друг моделен състав може да се комбинира за да се получи реално съществувала композиция ? Доколко активно са ползвани по предназначение ? Ако реално не се е ползвала частта за сортиране на пратки, то не са ли дублирали предназначението си с обикновенните фургони ? Аз нямам спомени да съм засичал такъв вагон и ми се струва, че са ползвани за много кратък период от време. Яко намирисва на ненаправени сметки на чужд гръб.
Информацията, която се знае навсякъде е, че са втора въка (зелени пребоядисани) бивши DR и че са спрени окончателно от движение след инцидент (с талига) и нищо друго !

П.С. талигата на модела не отговаря на реалната, която е различна с това...
« Последна редакция: 24 Февруари 2014, 10:01:35 от gzo »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #8 -: 24 Февруари 2014, 10:11:39 »
Цитат на: pach link=topic=4488.msg93818#msg93818 date=1393226534
Още преди две години бяха бракувани и пусната заповед да се нарежат. Информация от първа ръка. Пожара е станал при рязането.
Още тогава бях предупредил в локфорума да ги наснимат (нали са спотъри) щото отиват в небитието.  Там питай за последни снимки.
Пожара не е бил при рязането - по време на пожара бяха непокътнати. Нарязаха ги месеци след пожара.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #9 -: 24 Февруари 2014, 10:20:17 »
Още няколко години интернет и ще трябва да разказваме на подрастващите какво е това "поща"-та като институция,
подобно на това - какво е телефон с телефонна шайба отпред!!!!!!!!!
Вагоните се ползваха доста добре в годините когато хората все още нямаха понятие от компютри.
Бяха и са все още (ако  не всички са нарязани) не на БДЖ, а на Български Пощи.
ПРикачваха се към редовните бързи и пътнически влакове (тук професионалстити ще си кажат) и
си вършеха много добре работата. Освен сортиране на пратките по гарите, разнасяха и цялата периодична
преса която се разпространяваше в България, преди тиражите да станат такива, че регинолните печатници да
печатата едновременно с тази в София.  Да пратиш колет по пощата направо на гарата си беше класика.
Лично аз съм го правил до 2006 година - всеки ден поне по 150 кг. материали за клоновете на една частна фирма.
Беше най-бързия и евтин начин по жп линийте да доставиш пратка в значителен обем без проблем.
Нямаше толкова развит шосеен транспорт, частни спедитори (спиди, еконт и т.н.) и още куп новосформирани
бизнеси, които сега копаят гроба на БДЖ и Български пощи не без подкупи и въобще всякакви незаконн приоми,
в съзвучие с властимащите които докара България до просешката тояга.
Това са двете останали в наследство държавни фирми с огромни активи и съответно огромни пасиви...пасиви които са създадени
от разни некадърни лакеи и гъзолизци в изпълнение на един основен план, който предстои  да се изпълни!
Рано или късно, те ще  бъдат раздробени, разпродадени и унищожени на  90%, без даже след 10 години да си спомнят за тях.
Нима някои си спомня как и кога закриха Кремиковци - комбинат в който работеха 18 000 работници!?!?!!???
Не знам дали са получили някакви обещетения, но тези 18 000 дори една стачка не можаха да спретнат.
Това си бяха 18 000 безработни на улицата, които дагже не разбрахме че са били там. Те също!!!
Просто комбината си замина в небитието за скраб и печалба на определени кръгове.
Предстои същото за БДЖ и Български пощи - единствените държавни фирми, които сами по себе си
са едни малки държавици по броя  на заетите в тях служители (струва ми се и двете фирми някога да бяха по 40 000 човека)

Та пощенските вагони си свършиха работа и почнаха да тежат някому - те вече и за нищо не стават,
така че поне един в музея да бяха пратили...
« Последна редакция: 24 Февруари 2014, 10:23:34 от pach »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #10 -: 24 Февруари 2014, 10:34:17 »
Мисля, че на гарата във Варна останаха няколко пощи. Има и една зелена (явно не е влизала в експлоатация) на гарата срещу депо София.

 Иначе вагоните ги спряха от експлоатация след инцидента на Владо Тричков през 2006-та година.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #11 -: 24 Февруари 2014, 13:42:37 »
Мисля, че просто онзи вагон от Владо Тричков беше последният такъв. Другите си стояха наредени в Надежда и преди това, а този изпадналия го заредиха най-отзад.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #12 -: 24 Февруари 2014, 17:48:18 »
Ех ако можеше да се включи колегата, който работеше в пощите за да разясни технологията и обема на работа с тези вагони, че в поста на Pach само общи приказки за "подрастващи".
По отношение на сортирането, от край време в пощите сортировъчната работа е концентрирана в РСЦ (разменно-сортировъчни центрове). Към момента такива центрове има в София, Горна, Ст.Загора, Бургас, Варна и Мездра. Тези РСЦ-та са част от специализираното поделение СММТ (Сортировъчна мрежа и магистрален транспорт) с голяма автобаза. Какво е оставало за сортиране във движение по влаковете при положение, че си е имало специализирани пунктове за това ? И в такъв голям обем ли е било, че да е нагало прикачване на отделен вагон ?
Относно разноса, физически как е възможно с 10-ина такива вагона де се е обслужвала "цялата периодична преса, която се разпространяваше в България" ? Струва ми се, че предназначението на тези вагони не е било с нищо по-различно от това на обикновенните фургони. В последните 10-15 г. колкото и пъти да съм пътувал с влак с фургон, нямам спомен да съм виждал повече от 5 колета и 1 -2 кореспонденски чувала. Даже напоследък обикновенно са абсолютно празни и си мисля, че въобще се търкалят такива вагони, единствено заради традицията в БДЖ да си има едно служебно местенце за къркане и скатавка.
Според мене пощенските вагони са си били чиста екзотика и не добре напаравени сметки (правя аналогия с ресторантите и бюфетите). За краткото време в което са ползвани едва ли са се и изплатили. Това, което подсилва моите впечатления е, че макар и да са ползвани до 2006 г. (кокато вече имаше достатъчно спотъри с цифрови апарати) така и не се срещат снимки на масова употреба !?

rumensoft

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 37
    • RUMENSOFT
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #13 -: 24 Февруари 2014, 19:20:27 »
Ето една снимка, която може би сте виждали, защото е разпространена из Интернет, но да я сложа и нея, за да има всякаква информация тук  :clapping:

Международен влак за Белград

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: БДЖ Пощенски Вагони Post
« Отговор #14 -: 24 Февруари 2014, 19:48:29 »
Сортировъчните пунктове вършеха голям обем от работа-всичко за Пловдив или Варна(същото и Бургас,Русе-крайни гари), се товареше на пощенския вагон и служителите го разпределяха до съответния град да е готово за стоварване.С очите си съм виждал в пощенския вагон до Петрич как става, защото като мл.сержант ме качиха там по нареждане на щаба в София, за да пренеса секретна поща до поделението в Симитли.Товареха на него цялата поща за деня в чували с електрокарни платформи дошла от централна поща по линията до Петрич,не и знам номера.Служителите подпукваха до Перник,да са готови да свалят всичко за Станкето,после Благоевград,Симитли,Кресна и така до долу. Интересно а Перник кога си получаваше пощата?! Може би там с камион е било от сортировъчната зала...По обратния път пък сортираха всичко което щеше да продължи извън София,а софийската поща я стоварваха на куп да отиде в централна за разпределение по раиони.Вестниците по морето за това пристигаха на другия ден...а често и чак следобед.Не съм забравил как се редях за вестници (опашката  100 човека щото не стигаха за всички) в Черноморец,който идваха в 15 часа от Бургас а в Созопол и по-късно и се оказваха от изминалия вчера ден!Първия път псувах на глас насред площадчето,добре че беше 1989г и перестройката в дейстие,иначе щях да ги чета на друго място...Когато пристигаха от София нови курартисти,всички носеха на плажа по-пресни списания и вестници от РЕП-а. :lol:
« Последна редакция: 24 Февруари 2014, 19:52:38 от urko »