Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

БДЖ Пощенски Вагони

<< < (3/7) > >>

KRAKOMOBILA:
Мисля, че на гарата във Варна останаха няколко пощи. Има и една зелена (явно не е влизала в експлоатация) на гарата срещу депо София.

 Иначе вагоните ги спряха от експлоатация след инцидента на Владо Тричков през 2006-та година.

bdz43r:
Мисля, че просто онзи вагон от Владо Тричков беше последният такъв. Другите си стояха наредени в Надежда и преди това, а този изпадналия го заредиха най-отзад.

gzo:
Ех ако можеше да се включи колегата, който работеше в пощите за да разясни технологията и обема на работа с тези вагони, че в поста на Pach само общи приказки за "подрастващи".
По отношение на сортирането, от край време в пощите сортировъчната работа е концентрирана в РСЦ (разменно-сортировъчни центрове). Към момента такива центрове има в София, Горна, Ст.Загора, Бургас, Варна и Мездра. Тези РСЦ-та са част от специализираното поделение СММТ (Сортировъчна мрежа и магистрален транспорт) с голяма автобаза. Какво е оставало за сортиране във движение по влаковете при положение, че си е имало специализирани пунктове за това ? И в такъв голям обем ли е било, че да е нагало прикачване на отделен вагон ?
Относно разноса, физически как е възможно с 10-ина такива вагона де се е обслужвала "цялата периодична преса, която се разпространяваше в България" ? Струва ми се, че предназначението на тези вагони не е било с нищо по-различно от това на обикновенните фургони. В последните 10-15 г. колкото и пъти да съм пътувал с влак с фургон, нямам спомен да съм виждал повече от 5 колета и 1 -2 кореспонденски чувала. Даже напоследък обикновенно са абсолютно празни и си мисля, че въобще се търкалят такива вагони, единствено заради традицията в БДЖ да си има едно служебно местенце за къркане и скатавка.
Според мене пощенските вагони са си били чиста екзотика и не добре напаравени сметки (правя аналогия с ресторантите и бюфетите). За краткото време в което са ползвани едва ли са се и изплатили. Това, което подсилва моите впечатления е, че макар и да са ползвани до 2006 г. (кокато вече имаше достатъчно спотъри с цифрови апарати) така и не се срещат снимки на масова употреба !?

rumensoft:
Ето една снимка, която може би сте виждали, защото е разпространена из Интернет, но да я сложа и нея, за да има всякаква информация тук  :clapping:

Международен влак за Белград

urko:
Сортировъчните пунктове вършеха голям обем от работа-всичко за Пловдив или Варна(същото и Бургас,Русе-крайни гари), се товареше на пощенския вагон и служителите го разпределяха до съответния град да е готово за стоварване.С очите си съм виждал в пощенския вагон до Петрич как става, защото като мл.сержант ме качиха там по нареждане на щаба в София, за да пренеса секретна поща до поделението в Симитли.Товареха на него цялата поща за деня в чували с електрокарни платформи дошла от централна поща по линията до Петрич,не и знам номера.Служителите подпукваха до Перник,да са готови да свалят всичко за Станкето,после Благоевград,Симитли,Кресна и така до долу. Интересно а Перник кога си получаваше пощата?! Може би там с камион е било от сортировъчната зала...По обратния път пък сортираха всичко което щеше да продължи извън София,а софийската поща я стоварваха на куп да отиде в централна за разпределение по раиони.Вестниците по морето за това пристигаха на другия ден...а често и чак следобед.Не съм забравил как се редях за вестници (опашката  100 човека щото не стигаха за всички) в Черноморец,който идваха в 15 часа от Бургас а в Созопол и по-късно и се оказваха от изминалия вчера ден!Първия път псувах на глас насред площадчето,добре че беше 1989г и перестройката в дейстие,иначе щях да ги чета на друго място...Когато пристигаха от София нови курартисти,всички носеха на плажа по-пресни списания и вестници от РЕП-а. :lol:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия