Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

БДЖ Пощенски Вагони

<< < (4/7) > >>

pach:
Да бе, пощенските вагони били екзотика, като вагон-ресторантите и бюфетите.
То старите железопътни администрации в цял свят са си падали по екзотичните допълнителни служби, ей така за идеята!!!
 Пощенските вагони са се появили едва ли не преди пътническите, но у нас са бесмислени били...
Вагон-ресторантите и бюфетите пък са били на чиста загуба !!! За справка когато бира "светло" (означение на капачката)
в София струваше 39 ст (0,39лв) барабар с  шишето (което бе на стойност 0,07лв) във вагон ресторанта за морето струваше
космическите за онова време 1,20 лв! Пържолата на скара в ресторанта на влака с заедно с гарнитура от
 свежи домати и краставици струваше невероятните 4,70 лв (при средна работна заплата за страната от 220 лв). торта "гараш" - 1,60лв като в центъра на София! Само в "японеца" както тогава казвахме на хотел "Кемпински-Зографски", цените бяха
по-високи от тези във вагон-ресторантите. И тук някои си ще казва, че са били на загуба. Може щото и крадяха "
А социалния ефект и рекламата на туризма у нас да оставим настрани. Подобно беше положението и с бюфетите. Освен в самият вагон, правеха разносна търговия с количики. Кафето което в центъра на София стигаше от 21ст. до 0,80 лв (а в"Червено знаме" или "Хавана" 1,20лв) на количка до купето излизаше кръгло левче. Ако искаш и ти се пие, или искаш да минеш по-тънко - само с един сандвич, не ходиш в бюфета, а се примиряваш с "ниските" цени на количката.
Подобно беше и с пощенските вагони - пращал съм постоянно пратки и средно до 100 кг и със средна дестинация за България
филиала ни в Стара Загора ми излизаше 17,53 лв (по цени от 2005г), като при това ги товарехме на гара Горна Баня, като най-близка гара до централата ни. Ако ги качехме на влака от Перник за София в 10.00 часа (по памет), на другия ден в 11.00 бяха в Стара Загора и ми се обаждаха, че са в перфектно състояние (пратките).

та така ...пощите ни на загуба, вагоните ни на скраб ...БДЖ-то пред закриване.........старите хора казват "Дрън, дрън-ярина!".
Впрочем продава се солунското пристанище заедно с лелеяната от 100 године българска мечта - митницата!!!!!
Нищо не работиш, само облагаш с данък минаващото през нея от тези дето са го изработили, пък тръгнали и да печелят с него на вън!!!
 :sarcastic:

gzo:

--- Цитат на: pach link=topic=4488.msg93838#msg93838 date=1393315699 ---Да бе, пощенските вагони били екзотика, като вагон-ресторантите и бюфетите.

--- Край на цитат ---

Поредната порция спам !
За вечно неразбралите, аналогията с ресторантите и бистрата се отнасяше към днешна дата, когато ползването им си е чиста екзотика. "Дрън-дрън" е твърдиш, че спорадичното пускане на вагони, като новите ARmz е довело до тяхното изплащане, камо ли до печалба. Повечето от живота им до момента е преминал на стоянка в ремиза. И тук се връщам отново на темата с вагон пощата, за който ми се струва, че по-голямата част от живота си е стоял на стоянка или когато е ползван е бил в качеството си на разнос фургон, а не на специализиран подвижен пункт за сортировка с което е характерен и заради което вероятно е закупен от Български пощи. Приемам, че може и да се заблуждавам, но пак ще се позова на логиката, че няма как масово ползвана серия вагони да не се среща често сред снимките на спотърите или конвенционалните ЖП любители ! Тези снимки, които се намират в нета са или от последните им дни сред буреняците или онази с международния състав. Освен тях до момента са известни само още 2 на които се вижда, че са в съставите на разни влакове. Като цяло от тоя ограничен кръг снимки, най-ценната информация, (която виждам само на едната снимка е,) че след пощата се е прикачвал и обикновен фургон !

pach:
За тебе може и да е спам...като не си разбрал същественото на темата.
Ще пиша бавно, за да може всеки да го схване:
1. Колегата търси снимки, чертежи (по-точни) и история на тези вагони.
2. Напълно логично след като вече има заповед да се нарежат, не са в движение от 2006г.- тоест те вече СА история.
3. Логично спотърите да нямат много снимки на тях, най-малкото че до 2006г. нямаше такива...не снимки,
 а спотъри...или поне не знаеха, че се казват така...Пък и никой не е предполагал,
че именно тези вагони ще излезнат от употреба по този начин. То на кое ли имаме снимки като хората.
Все едно да се каже, че понеже нямаме много снимки на двуетажните ни вагони - логично и те да са работили на загуба и да са стояли в депо Надежда...
4. След като са спряни от движение през 2006г. не би трябвало да са били на пълна загуба и екзотика през останалите ...не знам ...може би 30 години служба. Особено по социалистическо време от когато са тези конструкции. Все пак някой, някъде в Български пощи е намерил принципно за нужно да бъдат закупени, най-малкото щото такива служби да са действали в почти всички континентални железопътни администрации. Типично българско мислене, че ние сме по-умните от всички останали..."тия тъпанари са били на загуба с пощенските си вагони", ама ние що сме ги купили тогава (!?)...
В Швейцария не само, че пощите са ползвали пощенски вагони, но са си направили и цял автобусен парк
 (автобусите са били в жълт цвят дори), който да обслужва тъй наречените "пощенски автобусни линии",
 които са "събирали" пътниците от околните селища в непосредствена близост до някоя железопътна гара.
Те също явно са били на загуба....заедно с целите им пощенски служби.
5. До 89г. нямаше експрес без вагон-ресторант в състава си, както и с поне един първокласен вагон,
 така че е съмнително да са стояли в ремиза
(всъщност и там не им е мястото - ремиза е правителствен и до сега, а РСВ си беше
 допълнителна организация съответно със свойте си вагони). Тогава и влаковете си бяха по 14 вагона и
тъй като сега са едва по 4-5 (в някои случай и по един) значи ли това, че сега са на печалба, а тогава са били на загуба.
От РСВ също не са знаели, че са на загуба, та и те са се "набутали" да се оборудват освен с туристическите ресторанти
по гарите (култови сред някои кръгове) и с допълнителни разходи за вагон-ресторанти.
6. Извън всякаква логика сигурно съм пътовал в единственият работещ пощенски вагон пред 1981г. - явно е било
гнусна инсинуация на "врага", който ми е спретнал цялатга акция за да се добере до секретната чанта.
...Но явно нещо се е объркало, щото чантата си стигна запечатана и без липси където трябваше с всичко в нея.
Явно и от вражеските сили с арешили че тази акзция с пощенският работещ вагони им е излезнала на загуба! ;)

...Всъщност  :scratch_ones_head:....отказвам се ...пред "логиката" и фактите са безсилни...
Да, вагоните на пощите още с купуването си, са били на загуба и
по тази причина не са се движили, та съответно ги няма запечатани на снимки...
Логиката е ...неоспорима!!!
 :sarcastic:

gzo:
Ей, цар си на спама и на говоренето на странични неща ! Човек да не даде аналогия с нещо подобно по съдба, че се хващаш и за едната дума, при това гледаш все да си отгоре и твоя пост да "затапва" поста на който и да е от останалите форумчани. Каква връзка имат новите ARmz и тяхната спорадична експлоатация със славните времена на РСВ преди 89' та ми пишеш цяла т.5 ? Кой говори за аналогии между специализиран вагон и чисто пътнишки, та пишеш това" Все едно да се каже, че понеже нямаме много снимки на двуетажните ни вагони - логично и те да са работили на загуба". Не е "все едно да се каже", защото пътнишкия двуетажен се е изплащал с билетите на пасажерите, а има спомени, че са били и претъпкани в определен период.   
Нали темата е за серията пощенски вагони от снмките ? Не ми говори за друго. Дай данни отпреди 30 години, с каква разцветка са били, в какъв състав са включвани, каква дейност е кипяла около експлоатацията им ? Какво е това многословие за други обекти и събития ? Спам !
Преди 30 г. може и да не е имало от днешните спотъри, но със сигурност е имало много професинални фотографи, работили за разлнични редакции, като сп. "Железопътен транспот" да речем. В кой от всички броеве на списанието има и една сминка на вагон пощите от темата ?  Нали твърдиш, че "цялата периодична преса, която се разпространяваше в България" се е изнасяла на гърба на тази серия вагони ! Къде са снимките подкрепящи данните за такъв огромен обем работа ? Въобще тези пощенски вагони в които и ти и Urko сте пътуали, сигурно ли е, че са въпросната серия от тази тема ?
Как вагон отреди 30 години ще носи само ливреята, въведена през 90-те ? Къде е соц.боята ? На тази снимка, се вижда, че отдолу излиза само немската ливрея. Нека говорим само по темата, че иначе е безмислено ! Приказките от сорта, кой колко клуба е създал и кой е подрастващ са втръснали на всички !

 

pach:
Къде видя приказка за "кой колко клуба е спретнал"?????????????
Май нещо звучиш подковано и предубедено????????
Ти за подрастващ ли се имаш та се "засягаш"????????
 :angry: :fool: :wacko:

Съжалявам, но не ти знам годините, ама явно са недостатъчни, щом ми говориш за снимки
от онова време. Тогава в България беше забранено да се снима каквото и да е...,
 особено и също така - железопътна инфраструктура и подвижен състав.
Нещо което и сега е валидно за "транспортна полиция" на определени гари.
В туристическите ни справочници за западняците ("враговете-туристи") изрично пишеше какво може да се снима и какво не!
ПРактически всичко което не ти разрешаваше екскурзовода или не дай си боже да снимаш без него...
 Даже хората (социалистически работници и селяни) трябваше да се питат, може ли да ги снимат западняците..такъв беше закона.

Може да ти звучи като Северна Корея в наши дни, но повярвай беше почти същото.
Какви снимки очакваш от тогава, пък били те направени и от професионалстти.
Те тогава се вряха да снимат партийни конференции и мероприятия н а"развитото соц. общество"!!!

Лично съм се крил, по буреняците за да снимам - даже фотоапарата ми беше конфускуван от охраната на ЖП-завода един път.
Да съм знаел, че някакъв предубеден "пич" ще "риве" за снимк,и когато с колегата като набори сме пренасяли секретната поща
от щаба до комендатурата, е трябвало да носим фотоапарат  а не автомати с патрони в нас. Пък и някое друго интервю да бяхме взели за "Транспортен глас" например от хорат във пощенския вагон, които си бяха глътнали буквално езиците от това, че им качиха две сержантчета с автомати във вагона.  :fool: :fool: :fool: :fool: :fool:
Вагона тогава си беше в зелено като обикновен пощенски вагон. За съжаление не само не си спомням номера му,
но и не съм сигурен дали точно този модел е бил - все пак тогава през 1981г. ми беше друго на главата, а моделизма си го бях
оставил у дома за две години (и кусур).

Аз съм бил спамел с общи приказки. А твоята логика е "изпълнена" с факти, дати, разцветки и ...да не забравяме икономическите обосновки, колко на загуба са били тези "измислени" пощенски вагони". Гениално, но ако искаш да не изтрият темата, спри да ги редиш тези глупости и в личен (по мой адрес) и в тематичен (на темата) план тук!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия