Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
БДЖ Пощенски Вагони
IKAR:
Този от схемата не. Той е западногермански, а техните вагони по начало са малко по-дълги и са откровено дългички за нашите условия. Стандартът е, ако не се лъжа, по UIC тип X - същата дължина вагони в обикновено второкласно изпълнение имат по 12 купета. Нашите, докарани настаро от Германия, са от източногерманските, 24.5 метра, на базата на тип Y/YB70.
След доставката им чат-пат се появяваха и по влаковете за Кулата, но много рядко. В това направление пътуваха почти винаги от обикновените български, с по две четирикрилни големи врати тип хармоника, изключително рядко от полските. Последните ги ползваха основно по влаковете за чужбина, понеже дряновските модели не можеха да излизат, а между другото и тези, дето ги нищим сега, също излизаха, както се вижда и от снимката.....
gzo:
Понеже темата се пообърка доста, благодарение на Pach за който така и не стана ясно, че това е тема само за пощенски вагони серия 43, то нека да обобщя това, което се знае благодарение на колегите и личните ми наблюдения до момента:
Нашенската серия 43 е купена на старо от Германия (бивши вагони на ГДР) и доставена у нас през 1993 г. Според едни източници са 7, според други 8 вагона ! Дори се споменава за една бройка така и невъведена в реална експлоатация и стояща си до последно небоядисана по нашенски (червено-бяло), а в зелената си германска ливрея и означения с каквито са дошли и останалите. Това което е неясно, е дали последно споменатият влиза в цифрите 7 или 8 (аз за това и грубо пиша за 10-ина бройки).
Според вътрешното си разпределение, серия 43 е разделена на 2 основни половини с преход- сортировъчно и карго отделение. Вагоните са ползвани в годините, когато сортировъчната работа на БГ пощи се е извършвала в стационарни разненно-сортировъчни центрове - РСЦ и тук лично на мене не ми е ясно, какво точно е оставало за досортиране, щом пратките излизат от РСЦ вече сортирани ? Най-малкото щом нещо се товари на влак се предполага, че се знае за къде ще пътува !? Прави впечатление, че на всяки борд има по една пощенска кутия (процеп за писма), която се е ползвала при престой по гарите и вероятно това е тази поща, която се е налагало да се сортира в движение ?! Тук отговора е в компетенцията само на служител на БГ пощи, който е наясно с технологията на работа с тези вагони. Със сигурност обаче е ползван карго отсека и е ясно, че от неговите плъзгащи врати (по една на борд) са разтоваряли колети и торби с писма. Т.е. тук вече имаме дублиране във функцоналност (товарене, разтоварване и превоз на поща) с обикновенните товарни фургони. Интересното е, че при една от малкото известни снимки на серия 43 в движение, се вижда, че зад нея се е случвало да се прикачва и обикновен товарен фургон. Това е особено ценно за моделистите, стремящи се към достоверност.
Според колеги, реално до последно в движение е бил само 1 вагон, а останалите са били вече гарирани в депо Надежда. Това "до последно" е 2006 г., когато при инцидента с талигата на вагона, случил се на г. В.Тричков, излиза заповед за спиране на серия 43 от движение. Авариралия вагон също е гариран в Надежда при редицата с останалите му събратя. Там са направени и повечето от малкото известни снимки на тази серия вагони.
През окт. 2011 г. пожар обхваща 5 от вагоните, които видно от репортажите в медиите, изгарят напълно.
Това, което остава след пожара е окончателно нарязано за скрап, но така и не става ясно какво се е случило с останалите няколко бройки ?! Дали вече са били нарязани или просто са се намирали във Варна, каквато друга информация се появи ?
Преди няколко години Тилиг пуснаха в продажба модели на серия 43 в ТТ и 1:100. За сравнение ще ползвам модела 1:100, който носи номерацията на 5152 00 43 018-6
За съжаление моделчето има куп разлики от реалния вагон, по-значими от които веднага се набиват на очи:
-липса на генератор при талигата;
-липсата на цял прозорец от страната на 4-те врати;
-границата м/у червеното и бялото при модела е дръпната по-нагоре и разделя странците на 2 еднакви половини. При реалнния вагон (а и при останалите) червеното поле е повече от бялото и минава по-долу.
-неправилно разположение на червените светлини при челните страни, ниво на ламарините над буферите, отразяващо се дори на страничните бордове, като характерно скосяване;
-през 2004 г, каквато ревизионна дата е нанесена на модела, оригинала вече е разполагал със жълти емблема и надпис БЪЛГАРСКИ ПОЩИ;
-разминавки има и при разположението на съндъците и бутилките в долната част;
-несъотетствия при прозорците, които в модела до един са неотваряеми и т.н. да не издребнявам.
Схемите, които са побликувани тук далеч не са на серия 43, а снимките на зеление германски вагони и модели също се отличават по куп неща от нашите 43-ки.
pach:
Искам да попитам колегата rumensoft, след като темата е "БДЖ Пощенски Вагони Post"
може ли да пишем, коментираме и качваме снимки на други вагони, освен за 43-та серия?
rumensoft:
--- Цитат на: pach link=topic=4488.msg93871#msg93871 date=1393395788 ---Искам да попитам колегата rumensoft, след като темата е "БДЖ Пощенски Вагони Post"
може ли да пишем, коментираме и качваме снимки на други вагони, освен за 43-та серия?
--- Край на цитат ---
Ами да, разбира се, аз даже дори щях да кача и един фургон Dlm, който има надписи Пощенски Вагон. По принцип идеята на темата е да помогна и аз с каквото мога (снимки, чертежи-този които прерисувах и този който предстои да направя за истинската серия) и да се коментира като цяло :) както има за Двуетажните вагони тема и разбрах доста интересни неща, така реших да започна темата и за Пощенските вагони и много се радвам, че споделиха всички полезна информация.
П.С. Ако трябва, ще промена заглавието на темата и ще махна Post серията, за да не е строго индивидуално за Post :)
:drinks:
pach:
Благодаря, значи съвсем правилно съм разбрал заглавието на темата. :hi:
Очаквай още материали постепенно тук тогава за пощенските вагони на БДЖ! :good:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия