Още няколко години интернет и ще трябва да разказваме на подрастващите какво е това "поща"-та като институция,
подобно на това - какво е телефон с телефонна шайба отпред!!!!!!!!!
Вагоните се ползваха доста добре в годините когато хората все още нямаха понятие от компютри.
Бяха и са все още (ако не всички са нарязани) не на БДЖ, а на Български Пощи.
ПРикачваха се към редовните бързи и пътнически влакове (тук професионалстити ще си кажат) и
си вършеха много добре работата. Освен сортиране на пратките по гарите, разнасяха и цялата периодична
преса която се разпространяваше в България, преди тиражите да станат такива, че регинолните печатници да
печатата едновременно с тази в София. Да пратиш колет по пощата направо на гарата си беше класика.
Лично аз съм го правил до 2006 година - всеки ден поне по 150 кг. материали за клоновете на една частна фирма.
Беше най-бързия и евтин начин по жп линийте да доставиш пратка в значителен обем без проблем.
Нямаше толкова развит шосеен транспорт, частни спедитори (спиди, еконт и т.н.) и още куп новосформирани
бизнеси, които сега копаят гроба на БДЖ и Български пощи не без подкупи и въобще всякакви незаконн приоми,
в съзвучие с властимащите които докара България до просешката тояга.
Това са двете останали в наследство държавни фирми с огромни активи и съответно огромни пасиви...пасиви които са създадени
от разни некадърни лакеи и гъзолизци в изпълнение на един основен план, който предстои да се изпълни!
Рано или късно, те ще бъдат раздробени, разпродадени и унищожени на 90%, без даже след 10 години да си спомнят за тях.
Нима някои си спомня как и кога закриха Кремиковци - комбинат в който работеха 18 000 работници!?!?!!???
Не знам дали са получили някакви обещетения, но тези 18 000 дори една стачка не можаха да спретнат.
Това си бяха 18 000 безработни на улицата, които дагже не разбрахме че са били там. Те също!!!
Просто комбината си замина в небитието за скраб и печалба на определени кръгове.
Предстои същото за БДЖ и Български пощи - единствените държавни фирми, които сами по себе си
са едни малки държавици по броя на заетите в тях служители (струва ми се и двете фирми някога да бяха по 40 000 човека)
Та пощенските вагони си свършиха работа и почнаха да тежат някому - те вече и за нищо не стават,
така че поне един в музея да бяха пратили...