Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Започнах макет

(1/5) > >>

tiutiu:
Както вече споменах в представянето си започнах да правя макет при който основната идея е да бъде напълно автоматичен и управляван чрез ардуино (за тези което не знаят това е микроконтролер, който се програмира, а програмата в него оказва при различни условия да има или да няма напрежение на даден изход), а не да бъде абсолютно 1:1 с реалността, все пак и нямам много място и опит най-вече. :) За разлика от проблема с опита успях да намаля сериозно размерите на макета, като го разделих на четири части, като смятам да направя някаква конструкция всички да са една върху друга, а релсите са така изрязани че свършват на края на частта и при сглобяване всичко влиза едно в друго и ПОЧТИ не си личи.
А ето и схемата на релсите, където си личи стартовият сет(кръг с два коловоза в единия край) и от него има няколко отклонения

 

Както се вижда коловозите не са особено дълги, но не това е целта. Тук се целя в това управлението да е съвършено, а това че гарата е „разрязана„ по средата дава възможност да се „вмъкнат„ още релси.
А ето и малко пояснения:
От 1 до 2 ще има спирала от стари пиковски релси която ще е под 2 оборота и ще изкачва на второ ниво върху един малък хълм.
От 3 нататък са само стари релси.
От 4 до края на коловоза се пада тунел под хълма с гарата.
Сивите правоъгълници са пероните на гарата, а незапълненият върху края на глухия коловоз се пада едно малко депо.
И последно зелените чертички по трасето са изолиращи пинове, на които двете страни са свързани с рид-релета. Захранване ще има само за коловозите на гарите, така ако искам влак да стигне от една гара до друга гара подовам захранване не коловоза на крайната гара нагласям стрелките и включвам дадени релета за да стигне тока само до този влак.
И накрая две въпросчета:
1 Надявам се да чуя мнението ви като цяло за влакчето, макета и всичко останало. :)
2 Знам че има такава тема но вътре не открих нищо, та ако може някой да каже по електронен път мога да отчета дали на коловоза има нещо или е свободен?

pach:
Като всеки започващ и тук ентусиазма е огромен, бързането ...все по-бързо и цял куп въпроси.
На въпросите можем да ти отговорим, ако внесеш още малко яснота по тях...
Под каква система ще управляваш ..."влакчето", или най-общо казано има два разделни вида - аналогови и цифрово.
Цифровото от своя страна има поне 5 вида, от които само два се ползват в България. Ти как ще го управляваш?
Едва тогава можем да ти кажем как "да разбираш къде е влакчето".

Между 1 и 2 щяло да има спирала - значи ли това, че от 1 до края е на втори (трети) етаж?
И защо просто не го начертаеш в програмата с тази спирала, хълмовете и тунела?
Тоест тогава просто ще ни покажеш 3D вида му!

След 4 за тунела под гарата - там какво ще има и как ще се връщат влаковете?
Въобще кашата е пълна и почти нищо не става ясно от описанието ти.

Колкото до ардуино - имаш ли достатъчен брой изходи за да управляваш поне 8-10 разклонения, още толкова участъци (коловози) и поне 10 светофора?

Ясно, че ти е мерак с ардуино да работиш, но така "бягаш" от системите за управление които вече ползваме в жпмоделизма.
Има ли смисъл да се преоткрива топлата вода заради ардуиното?

tiutiu:
Ще го управлявам аналогово.А спиралата щях да я начертая с програмата но нещо не ми се получи с радиуса и излизаше върху другите коловози, но на практика релсите успяха да се извият по този начин и локомотивите ми (и двата ;D) заедно с най най-дългите вагони успяха да минат, затова смятам че ще се получи, иначе наистина ще е на втори етаж (ако това означава че ще има малък хълм по който ще се изкачват влаковете до гарата на върха). В тунелчето отдолу смятам композицийте да от трите челни коловоза в ъгъла след което влизат, като локомотива бута вагоните навътре и след това да ги издърпва през спиралата нагоре. Идеята е да изглежда като някакъв вид мина или рудник.

А за ардуиното наистина ми е мерак и точно за да не преоткривам топлата вода искам да разбера как го правят хората с опит.
Светофорите смятам да ги направя да не се управляват от директно от ардуиното ами да зависят от положенията на стрелките и най-вече състоянията на релетата между релсите–така спестявам от изводите и бих могъл да ги използвам за управление на нещо друго

pach:
За аналогово управление имаше в архива на сайта, но за съжаление не са запазили скиците и снимките.
Това прочете ли го?
ftp://82.103.112.145/KNIGI/juri_botev.pdf
Там има основите на аналоговото управление включително и как да си направиш контактни вилки.

tiutiu:
За аналоговото управление не намерих много в сайта, иначе прочетох книжката на Ю. Ботев (благодарности за линка ) и си мисля по скоро да използвам система от ИЧ приемници и предаватели, като най-доброто което измислих е един фотодиод или транзистор между траверсите и когато отгоре има нещо, то ще хвърля сянка върху датчика, единственият проблем е че трябва да е добре осветен иначе. Другият вариант е пак ИЧ предавател и приемник от двете страни на трасето ( по-скоро в тунели или някъде където могат да се скрият в сгради и подобни) и пак влакът да хвърли сянка, но основният проблем е че ако вагонът е някоя ниска платформа може да не бъде отчетен.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия