Малко извадки от Правилника за движение на влаковете на НК ЖИ,който може да са ви интересни в случая
Дял шести
МАНЕВРЕНА РАБОТА
Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 418. Маневра е всяко организирано придвижване на подвижен жп състав по железния път, извършвано по маневрени сигнали.
Чл. 419. (1) Маневра по гаровите коловози се извършва с разрешение само на дежурния ръководител движение, а в гари на централно диспечерско управление – от влаковия диспечер, по предварително дадено и одобрено искане от превозвача;
(2) Разпределението на задълженията между гаровите служители се определя в технологията за работа на експлоатационния пункт .
(3) Маневрата се ръководи само от едно лице - ръководител на маневрата (маневрист, началник-влак, старши кондуктор, ръководител движение, началник гара, деломайстор), който е отговорен за правилното й извършване.
Чл. 420. Маневрената работа в гарите се извършва по установен технологически процес и по план, който осигурява:
1. своевременното композиране и изпращане на влаковете;
2. редовното приемане и разкомпозиране на влаковете;
3. своевременното подаване на вагоните за извършване на товарни, разтоварни, ремонтни и други операции и своевременното им изваждане след завършване на тези операции;
4. безопасност на движението и личната безопасност на работниците, свързани с маневрата и опазване на подвижния състав и превозваните товари;
5. най-малка загуба на време за преработването на вагоните в гарите;
6. най-рационалното използване на всички маневрени средства и технически устройства за маневра.
Глава трета
РЪКОВОДСТВО И ПЛАНИРАНЕ НА МАНЕВРЕНАТА РАБОТА
Раздел I
Общи положения
Чл. 448. Разпоредителят на маневрата съгласува работата на работниците от различните служби с оглед спазване на сигурността при извършване на маневрената работа;
Чл. 449. (1) В гари със самостоятелни маневри и самостоятелни маневрени райони началникът на службата по превозите изготвя сменен план, в който вписва задачи по:
1. приемане и разкомпозиране на влаковете;
2. композиране и изпращане на влаковете;
3. преработване на преминаващи директни и локални влакове;
4. местната работа;
5. изпълнение на особени задачи.
Съжалявам ,че нямам под ръка в момента образец ІІ-39 или "План за маневрата" в който в табличен вид се показва кой вагон точно къде да отиде,както го разиграват на клипа.След маневрата,както е писал по-горе Емо документа на вагона остава в гарата или продължава с влака.
Ето и малко от Наредба№58 (сигналите подавани от жабока
)
Глава двадесет и пета.
СИГНАЛИ ПРИ ИЗВЪРШВАНЕ НА МАНЕВРА
Чл. 418. (1) Сигналите при маневра се подават с ръчни и звукови сигнални принадлежности.
(2) С маневрени радиотелефони се дават указания, допълващи ръчните и звуковите сигнали.
Чл. 419. Подаващият ръчни сигнали стои с лице към локомотива на място, от което сигналите се възприемат правилно от локомотивната бригада.
Чл. 420. При маневра се подават следните ръчни и звукови сигнали:
1. "Спри": денем - кръгообразно движение на развят жълт флаг (приложение № 43, фиг. 181), а нощем - същото движение с жълта светлина на сигналното фенерче (приложение № 43, фиг. 182), винаги придружени от три къси изсвирвания с джобната свирка (•••), като:
а) при липса на жълта светлина се допуска употреба на обикновена светлина;
б) при наличие на червен флаг или червена светлина сигналът "Спри!" се подава с тях, като не е необходимо да се въртят, но се придружават от три къси изсвирвания с джобната свирка (приложение № 43, фиг. 183 и 184);
2. "Напред" (съставът трябва да бъде теглен): денем - дъгообразно движение над главата с развят жълт флаг (приложение № 43, фиг. 185), нощем - същото движение с обикновена светлина (приложение № 43, фиг. 186), винаги придружени от едно продължително изсвирване с джобната свирка ( - );
3. "Намали скоростта": денем - бавно дъгообразно движение встрани от тялото с развят жълт флаг отгоре надолу и обратно (приложение № 43, фиг. 187), нощем - същото движение с жълта светлина (приложение № 43, фиг. 188), винаги придружени от едно продължително затихващо към края изсвирване с джобната свирка ( - ); при липса на жълта светлина сигналът допуска употреба на обикновена светлина;
4. "Назад" (съставът трябва да бъде бутан заедно): денем - умерено бързо дъгообразно движение пред краката с развят жълт флаг (приложение № 43, фиг. 189), нощем - същото движение с обикновена светлина (приложение № 43, фиг. 190), винаги придружени от две продължителни изсвирвания с джобната свирка ( - - );
5. "Натисни малко назад!" (за откачване или прикачване): денем - бавно дъгообразно движение пред краката с развят жълт флаг (приложение № 43, фиг. 191), нощем - същото движение с жълта светлина (приложение № 43, фиг. 192), винаги придружени от две къси изсвирвания с джобната свирка (••);
6. "Отблъсни вагоните!": денем - бързо дъгообразно движение пред краката с развят жълт флаг (приложение № 43, фиг. 189), нощем - същото движение с обикновена светлина (приложение № 43, фиг. 190), придружени винаги от едно късо и едно продължително изсвирване с джобната свирка (• - ).
Съжалявам че фигурите не излизат но те са описани