ПРедварително заявявам, че не уча колегата да си бута стените....и все пак.
За какви "дълги" влакове говорите като и децата вече знаят, че на тази площ макет в Н0
става ако е само от първа (максимум ІІ) епоха!!!! Вижте за справка макета (готин безспорно)
на Митко 888 !!!! ....а тук се говори за "дълги композиции!!!!!! Кого заблуждавате?
Най-вече себе си... Освен ако нямате предвид композиция от 2 бр. четириосни пътнически
вагона и среден лоомотив (дизелов например), за "дълга" композиция!!!!!!!!!
И то като се вземе предвид че когато последния вагон отмине ограничението (бялата греда м/у коловозите)
за габарит (да може по съседния коловоз да мине влак без проблеми) то локомотива ще е също отппред на тази бяла греда
в предния край на коловоза!!!!!! А локомотивната кабина ще е под светофора (или даже зад него).

Защо трябва да се открива топлата вода?
Йордане, не си мисли, че това което можеш да направиш на тази площ в ТТ, можеш и в Н0, без да я увеличаваш.
Не е нужно да разбираш от програмите за планиране, но поне можеш да смяташ, за това сам изчисли
по формулата какво искаш и каква дължина на коловоза ти трябва...или не какво искаш, а какъв подвижен състав имаш за този макет.
Заместваш по формулата и получаваш
или колко ти е нужно за коловози или колко...не ти достига за мераците в Н0.
Ето я и формулата:
L=216 + 2 x W=310 + 2 x S=100 + B = 2 x 100
къдетоL e дължината на локомотив,
W e дължината на D-вагон,
S e дължината за видимост към сигнала
B e дължината за безопастност от разклонение.

За по-подробен анализ и самоизясняване прочети (ако си го чел, явно си забравил)
И тук:
http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/09/20/kak-da-si-razpoznaem-miastoto-za-bydeshtiia-ni-maket.1150431Както и като "видиш", че дори при тези размери нямаш много голям избор за релсово развитие в по-близките епохи,
сиреч от ІІІ-та до днес, вземи и препрочети тук (за концепциите в макетите):
http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/09/05/maketa-prednaznachenie-koncepcii-nachin-na-upravlenie-i-vrem.1145857Впрочем в тази статия има и начални скици на прекъсването за което питаш тук:
...
Не съм много наясно къде в макета да направя прекъсване на захранването за да има изолирани участъци, когато ще се кара аналогово.
Аз имам централа на Роко, имам и дигитални локомотиви / вече/ , но понякога може да гостува и лок без декодер.
Въобще с електриката съм на "Вие" и ще се радвам ако пламен продължи да помага за този макет.
Тоест реши по коя схема ще го захранваш (аналогово) и от там ще преценим и как да я осъществиш.
Това не е електрика за "Вие", а само за 8 клас (физика) едва ли не с крушка, батерийка, ключе и жици!
Както и дори тук, макар да е старо:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3505.msg69898.html#msg69898
После пак можем да продължим да си коментираме, разбира се.
И понеже знам, че си чеТТник,
държа да уверя останалите, че не те карам аз да изоставиш Н0,
и да преминеш в ТТ !!!!! Още повече че ВЕЧЕ си чеТТник. Но площа която си отделил за Н0,
може би те "насилва" за кардинално (или радикално ако искаш) решение!

ПП.Аз също работя в Н0, най-вече за БДЖ, та мойто скромно макетче е "само" с размери 176 х 126 см,
но по него ще се търкалят само малки машини и двуосни вагони (макс 4 бр. на композиция)!!!
Въпреки това има доста добри възмоности за движение (разменя по един влак с подземната гара),
маневриране - има два глухи коловоза и един изтеглителен,
а все пак съм се "изхитрил да сложа и малко депо дори!
