Автор Тема: Парни машини - красота  (Прочетена 3202 пъти)

VALVeDnB

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Парни машини - красота
« -: 23 Август 2014, 12:55:32 »
Незнам защо българина "се хвърля" на БДЖ и дизелови , електрически локомотиви и всичко останало "модерно" и цветно - виждам почти само модерни макети стил БДЖ или колкото се може по-близо до това, което виждаме у нас - въпреки, че всеки ден едва ли не пътуваме с тях и ги ненавиждаме(или поне голямата част така от гражданите) - както и да е, за мен това е красотата:
https://www.youtube.com/watch?v=tSJMKym117A

И то не немски, баварски или всякакви подобни стари парни машини с множество тръби и всякакви стърчащи части по тях  :on_the_quiet: - ами конкретно английски изчистени и гладки локомотиви - семпли, красиви по един готически-бароков начин
Само аз ли съм с такова мислене? :D
А този пост го пиша като един нормален човек, който харесва парни локомотиви( всякакви, ноконкретно английски и въобще GWR) и няма почти никакви знания за нещо конкретно - може би бих се нарекъл дооста начинаеш млад хобист, който едва ли не не разбира от нищо, така че всякакви критики или присмивания са приети и добре дошли :D

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 537
  • Рейтинг: 165
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Парни машини - красота
« Отговор #1 -: 23 Август 2014, 13:58:19 »
Ако някой ще Ти прави критики или ще Ти се присмива, само заради вкуса Ти, просто си е хейтърче, каква звучна българска дума само :sarcastic:, или зле възпитан човек. Ако вземе да Те убеждава, кое е по-красиво - същото...Не говорим за технически характеристики, а за това което ни харесва  по външни белези....
Това си е въпрос на вкус - руси, червенокоси, шатенки или брюнетки. респ. в мъжки род ; тъмно или светло пиво; ечемичен малц или пшеничен...

Та същите англичани десетки години на ред произвеждат такива локомотиви със скрито(вътрешно) ходообръщане, щото това външното, като нашето Heusinger Steuerung, не било естетично. Това изисква(ло) в пъти повече труд при поддръжка и производство...

Boxpok колелата, най-вече в американските локомотиви( имаме ги и в Rekolok DR 01 5), се произвеждат и подържат по-лесно. Също и за нас моделистите са по-лесни за направа. Но повечето от нас  си харесваме колелата със спици...

Така че, за Теб и за други хора английските ще са изчистени, готини - за други ще са твърде голи и "плешиви". Френските парни машини ще са твърде барокови и пищни и претрупани  за много хора; други пък ще се наръбват само от такива красавици и ще гледат с пренебражение към постните немски и български машини, за английските въобще да не става дума..... А пък трети ще се кълнат в деветстотин деветдесет и второ нещо.......

Моят приятел и невероятен жп изследовател Zazo си харесва големи и дълги четириосни пътнически вагони, любителите на Първа епоха пък се кълнем в късички вагончета с междуосие не повече от 4000мм...

Мда... казало учето и си вдигнало опашката...

Успех с хобито! Отстоявай си вижданията. :drinks:

Ще си позволя да Те посъветвам да се представиш, както сме направили не малка част от жп моделния пейзаж... :hi:

П.П. Имам десетина книги с английски машини и сотици списания, също съм и член от доста години на английско дружество. Мен не са ми тръпка локомотивите, за разлика от невероятните английски товарни вагони....Та, ако един ден си решил да правиш локомотив английски в НО или ТТ, все ще намерим подходящи чертежи. Само започни от някъде. Ако пък искаш нещо "сериозно", английско,  задвижвано от пара в 1:32 респ. 1:30.5  пак ще Те уредим.
 :good:

П.П.П. Ако имаш достъп до английски машини, не е зле да посочиш и източници.
« Последна редакция: 23 Август 2014, 14:02:01 от Boris 2-12-4 »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Парни машини - красота
« Отговор #2 -: 23 Август 2014, 15:05:13 »
Цитат на: VALVeDnB link=topic=4585.msg96158#msg96158 date=1408787732
Незнам защо българина "се хвърля" на БДЖ и дизелови , електрически локомотиви и всичко останало "модерно" и цветно - виждам почти само модерни макети стил БДЖ или колкото се може по-близо до това, което виждаме у нас - въпреки, че всеки ден едва ли не пътуваме с тях и ги ненавиждаме(или поне голямата част така от гражданите) - както и да е, за мен това е .....

Явно е, че нямаш задълбочени наблюдения за нещата за които говориш. Ако имаше щеше да знаеш, че дори и у нас "БДЖ стила" е екзотика за самите нас. "Стила" в  домашните макети на повечето БГ хобисти е или напълно футуристичен (в следствие на натрупани през годините напълно различни състави, инфраструктура и др. матерали) или клонящ към швабския стил (в следствие на състави, инраструктута и др. материали купени от Германия). У нас има много повече "швабски макети/модели", отколкото изцяло в български стил и атмосфера. Освен клубния модулен макет в ХО и няколко домашни (бих се изненадал ако са пвече от 10 за цалата страна) няма нищо от това за което говориш "само модерни макети стил БДЖ или колкото се може по-близо до това, което виждаме у нас ". Макетите с немски гари, остропокривни къщи, табели на латиница и дръвчета непознати за нашите геогр.ширини по които се джитка чат пат и БДЖ състав, далеч не са "хвърляне" към БДЖ стил.
Поиграй си да намериш тук във форума, колко от нас имат макети в изцяло БДЖ стил. Почни от мен и да видим дали ще ги изкараш повече от 3-4  :sarcastic: