Автор Тема: Книга "Автобусите на Ботевград - 100 години история"  (Прочетена 5910 пъти)

Filip Andonov

  • Trade Count: (3)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 138
  • Рейтинг: 62
Копи/пейст на информацията за тази книга от форума на Шкода Клуб България. Ако някой я има, нека сподели впечатления.

"Книгата е формат А4, 242 страници гланцова хартия.
Съдържа множество архивни, автентични, заводски снимки, чертежи и над 200 авторски рисунки от самия Иван Колев.
Тираж 300 броя.
 
Може да се поръча чрез имейл - airflow@abv.bg
Другият вариант е да се обадите директно на автора - 0884 124791 - предполагам ще е по - удобно за хората от София.

Цена: 45,00 лева
 
Съдържанието е разделено на няколко части, описващи ранните години на каросерийното дело в Ботевград, изграждането, развитието и последните години на "Чавдар".  На 120 страници е публикуван списък, технически характеристики и графично описание на всички модели, модификации и прототипи!
Това пълно изследване на историята на автобусостроенето в Ботевград е първо по рода си."

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/48330-%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%B2%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4-100-%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8-%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F/

http://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,914.20.html

Повече отзиви утре, като ми я донесат, но аз лично въобще не се и съмнявам, че книгата е уникална и наистина си заслужава.....

Между другото, нема да е зле някой да премести цялата тази нова тема и да я вкара в "библиотеката", понеже така книгите се разпиляват абсолютно безразборно......
« Последна редакция: 27 Август 2014, 13:37:44 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Книгата наистина е уникална, нещо повече - много по-напред от доста чуждестранни аналози и задължително е за препоръчване! Форматът е голяма тетрадка, много хубави корици, 224 страници от гланцирана хартия. Описана е цялата история от разкриването на работилницата през 1914-та г. до окончателното ликвидиране на завода през 1990-та, включително всички серийни, поръчкови и прототипни модели, международно сътрудничество, износ, като е обърнато особено внимание и на политическите разправии на най-високо ниво (публикувани са оригиналните стенограми от съвещанията), свързани с опитите за спасяване на завода и в крайна сметка с неговото закриване. Отделно, в много голяма глава са описани всички отделни серийни модели и прототипи с история на създаването и развитието, техническа информация, таблици с технически данни, уникални снимки и много хубави авторски технически рисунки (авторът по професия е художник анимационни филми). Накрая има таблици с данни за производството по години и износа по държави, подобно на унгарските книги за Икарус. Много модели-прототипи, които не сме и подозирали, че въобще съществуват, както и купища уникални снимки, непубликувани никъде другаде.

Имах лична среща с автора. Лошата новина е, че най-вероятно втори том на книгата "История на автомобила в царство България 1896-1946", а именно - продължение относно автомобилната история в "социалистическия" период няма да има. Вместо него поетапно, подобно на тази книга за Чавдар, ще излизат отделни книги по отраслова специализация - специално за завод "Балкан", в който сглобяваха Сговнич, специално за "Булгаррено", за автомобилния спорт у нас, за мотоциклетите, за товарните автомобили, за развитието на пътната мрежа и автосервизите, за другите съществували някога фабрики за автобусни каросерии и т.н. Причината е, че събраната информация за периода след Втората световна война е огромна и би се получила грамадна тухла с космическа цена, която би била непродаваема. Освен това един се интересува само от леки автомобили, друг от автобуси, трети от мотоциклети, четвърти от автомобилни състезания и т.н. съответно този специализиран формат би бил по-подходящ за различните категории читатели. И за съжаление, отново основният проблем при издаването на такава специализирана литература у нас е финансов. Авторът плаща всичко от джоба си, нито един спонсор или рекламодател не се интересува от такива специализирани книги....Реално погледнато необходимите финансови средства не са с кой знае какъв обем, но излиза че пари има за всичко, но само не и за това, което трябва.....просто няма кой да даде. За простотии, за чалга, за Мара-Отварачката, за силиконови цици, за сандали с токчета по 1000 лева има, а за издаване на книги.....не.....Същото е и с литературата на ж.п. и моделистка тематика. Ще спра дотука, понеже ми идват такива непристойни приказки, че ще взема да се самокомандировам в банановата република.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: IKAR link=topic=4587.msg96209#msg96209 date=1409296372
...... Авторът плаща всичко от джоба си, нито един спонсор или рекламодател не се интересува от такива специализирани книги....Реално погледнато необходимите финансови средства не са с кой знае какъв обем, но излиза че пари има за всичко, но само не и за това, което трябва.....просто няма кой да даде.......

По-лошото драги е, че на изхода на печатницата стои майка България за да обложи с едно тлъсто ДДС цялата тази несправедливост, причинена от самата нея.
 &bgflag

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
В случая, слава Богу, не е съвсем така, понеже авторът лично, като физическо лице, не като фирма, си е платил предварително сам целия тираж и сам си го пласира - горе-долу работата е като с книгите за вагоните на Стефан Стоичков, иначе цената би била още по-висока, ако имаше ДДС, ама хайде да не разлаваме повече кучетата.....

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
За съжаление изключително трудно е да кажем, че в България въобще заслужаваме издаването на специализирана литература. По информация от автора, до момента от отпечатани 300 бройки са продадени около половината, което много обезкуражава и затруднява реализацията на бъдещи подобни проекти. Каквото и да беше безспорно "качеството" на продукцията на завода в Ботевград мисля, че е редно да поназнайваме собствената си история. Има мангизи, не е да няма, но не и за това, което е нужно.....За стендови практически модели от по 4-5 бона да, милиони за поредния нов "хит" на Цицорина и за неговата реклама също, а за книги - не. Така определено няма да прокопсаме.....