Мда, оказва се, че размера наистина има значение. В конкретния случай колкото по тясна, толкова по голям кеф. Имам предвид ширината на линията, де. Да – става въпрос за дековилката на Minitrains. Отдавна не бях изпитвал такъв душевен оргазъм при покупката на ново влакче. Много симпатично, миниатюрно и съвсем не лошо направено. Пък сме го имали и в БДЖ.
Има един кусур, който няма как да се оправи , останалото са козметични подробности. На тая картинка се вижда надстройката на въглищарника, направена от изтънени дървени бъркалки за кафе, ръкохватката на прозореца на кабината( пред вратата) и кобилиците с пружините на предпазните вентили върху парния дом от ламаринки и телчета. Нищо не е боядисвано още освен стоящият котел долу над рамата( пред и отдолу на кабината).

Тук вече имаме ръкохватки под прозорците и степенки долу на рамата.


Същата ръкохватка на прозореца и кобилицата от другата страна. Новото е тръбата излизаща от вертикалната стена на кабината и отиваща в тендера и тая чучавка, висяща от центрофугата на комина. Рядко ми се случва да правя нещо по снимка и да не знам какво е това.

Снимка отгоре за да се види връзката от парния дом през клапана към цилиндрите. Това го претупах обаче. На парния дом трябваше да направя някаква шайбичка имитираща фланец. Някой друг път.

Стигаме до отпред. Вижда се чучавката висяща от комина. Предполагам, че е някакъв кран (щото на такова ми прилича), но дали е така и за какво служи – не знам. Тук сложих само една ръкохватка на вратата на димната камера. Щото основния кусур няма как да го оправя. Става въпрос за един много характерен „П”-образен винкел над буферната греда, дето на модела го няма и няма място къде да се сложи. Отначало мислех, че са сбъркали като са направили буферната греда много широка.



На чертежа вляво е кабината гледана отзад. Вижда се, че буфера е ниско долу на рамата. В дясно е предният буфер на височина на нивото на цилиндрите. Тук се вижда и чучавката, висяща от комина.

Първо отзад на кабината забелязах, че буфера е по високо.

Съответно и предния буфер заедно с гредата е по високо, въпреки че на снимката не си личи много. Това може би е свързано с някакъв моделен стандарт за височината на куплунзите. И чак сега ми светна що го няма „П” образния винкел, и що няма място да си го направя сам и да го залепя там.

Мина ми през акъла да проверя на месинговия модел как е изработен този възел. Същата работа – винкела го няма. Явно височината на буфера е стандарт в мащаба. Но пък отстрани на буфера е направена тегличната кука. На Minitrains я няма. При цена на месинга от 700Е, а на нашия модел 130Е излиза, че една месингова кука чини 285Е. Бахтиякукимесингови. Обаче и сцепното движение е направено малко по добре. Тия машинки са с разпределение Стефенсон. На ведущата колоос са набити 2 ексцентрика от всеки от които излиза по една щанга, завършваща в един от двата края на кулисата. Ексцентриците и на месинговия модел са направени едно към гьотферен, но пък ексцентриковите щанги ги има. Това приспада половината от цената на куките и така една кука става 142,5Е. А това е вече друго нещо – така по бива. На Minitrains този възел е малко измислен – на същото кривошипче като на другите колооси е хваната една щанга отиваща към кулисата и за да ни излъжат, преди кулисата са я разделили на две като триъгълник. Или по скоро са я хванали за рамото и подвеската на ходообръщателния механизъм.

Тая картинка я качвам за трети път. Тук се виждат някои от елементите, споменати по горе.

Ето още малко снимки:

