Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout
Тип релси
grivata:
Здравейте!
Обмислям да се пробвам като за начало с малък макет в НО, за основа смятам да ползвам 5мм стиропор.
Имам 2 типа релси - от тези старите и от по-новите. От старите имам доста плюс 2 ръчни стрелки и 2 английски такива, а от новите имам само една елипса от стартов комплект.
Въпроса ми е: на кои релси да се спра?
При снаждането на старите на някои места едната релса е малко над другата и локомотива дерейлира там, а при новите всичко е ОК, но ми се струват много "нежни" снадките, а и ще трябва да купувам доста от тях за макета, а ако ползвам от стария тип релси, смятам че наличните ще ми стигнат ...
svetljjjo:
На кои релси казваш стари
на пиковските П профил пласмасови траверси или тези П профил с картонетата основа дето даже и на П профил не приличат по скоро на обърнато U ;D
аз си оправям неравности с едни клещи с остър връх така наречените човки.
Но ми е странно че лока ти дерайлира от вертикални несъответствия по скоро това става когато са хоризонтални такива и берда на колосата се удари в изпъкналата релса .
На мойто трасе съм с 5 вида различни типове релси снадени без специалните преходници ей така Z профил влиза директно в П профил и с клещите ги стискам докато се оформи прилично .
А за стиропора ми се струва прекалено рехав материал по скоро нещо от по твърдите изолаций аз ползвам от тази синята и релсите не са лепени фиксирани са само с джамджийски пирончета понеже на мен за 1 година ми е вече 6 пренареждане .
Аз повече от 1 месец не мога да изкарам с 1 трасе . А като ги залепиш и вече край после трудно се разлепят и се и чупят .
grivata:
Гледам снимките ти в другата тема, виждат се само тези релси по-новия тип, явно Z, на от тях имам само една елипса от стартовия пакет ... като ги наложа върху ламината 110-тата серия върви екстра с няколко вагончета, но сръбския дизел тук-там поспирва ...много са дълги тия дизели, явно им трябват криви с по-голям радиус ... на стария тип релси профил П при снадките на релсите на някои места едната релса е малко над другата и дерейлира или спира, но пък както писах по-горе имам доста от тях, вкл. и стрелки и се чудя какво да направя за да мина по-тънко естествено ...
Все още чета из темите и попивам, няма да бързам, макета може да ми отнеме бая месеци ... гледам и някакви скоби между частите на основата ти - явно си го направил разглобяем ...
При всички положения най-вероятно като "място за домуване" на макета ще ползвам мястото под спалнята, тя е голяма, тъй-като жената не отпуска никакво място вкъщи ... вариантите са няколко - единия е размер на макета 1.90 х 0.80, другия е 1.60 х 0.90, трети вариант е да е два пъти по-голям, но сглобяем, имам и вариант да е 3м дълъг, по едната стена на стаята, като ще ползвам високите ми над метър колони в двата края под макета, а по средата стелажите ми със CD-та - при тоя вариант няма как да обикаля влака в кръг, ще може да има само двупътен участък, като двата пътя ще са свързани със стрелка, ако се спра на него хубавото е, че макета няма за се "прибира", тъй-като ще заема място само по дължината на стената - например ще е 3м дълъг и 0.5м широк, но в тоя случай ще трябва за обособя нещо като депо да речем, няма да има възможност за гара, смятам че ще е грозно само на прав участък да има гара и влака да движи напред-назад само ... но първо трябва да реша за типа релси, който ще ползвам, посъветваха ме да запоя релсите от двата типа където се срещнат, с клещите как би станало???
pach:
Това с монтажа над музикалната стена е мн.добро решение. Под спалнята също не е лошо, но помислил ли си как ще го вадиш и слагаш от там?
Като начало да се ориентираш все пак какво искаш и какво можеш може да прочетеш например тук:
Как да разпознаем мястото за бъдещия макет?
А тази статия също може да ти е от голяма полза в началото:
Макета – основи, носещи конструкции и места за тях.
Тук ще намериш основни насоки, макета да не стане детска играчка (за това схемата изкарва макс 1 мес.)
Макета – предназначение, концепции, начин на управление и времево позициониране.
;D
svetljjjo:
Ето давам снимки на различни типове снадки
както споменах имам 5 различни типа релси на трасето си плюс още едни китайски които още не съм вкарал но и това ще стане
ето снимки с обяснения
най старо пико U профил снаден директно с П профил пак пико
ето снадка пико П профил с флейшман Z
ето снадка с най старо пико U профил директно с флейшман Z
ето снадка на флейшман с лима от един и същ профил Z
и за последно изрязано парче с резачките за доснаждане за да не те накарат някой съфорумци да ходиш да си купуваш за 20 лева парченца :lol:
И най накрая за да не каже някой че това е просто така сглобено и по него нищо не се движи и не е пробвано
снимка на част от локомотивите с който си разцъквам ежедневно понеже за всички нямам място.
И да допълня че ги карам с шим контролер и компютърно захранване иначе казано развиват скорости големи.
Някой са със сменени моторчета от стари сд роми и на завойте просто изхвърчат от инерцията .
Всичко това ако не разполагаш с някакви суми а искаш да се кефиш като мен.
Ако си като някой съфорумци и не си знаеш парите и се чудиш къде да ги вкараш
най добрия и удачен вариант е да си избереш готово проектирано трасе и да си купиш релси от каталог под номера :lol:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия