Автор Тема: Ето плана на РАСН в ТТ  (Прочетена 155086 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #45 -: 11 Май 2010, 14:56:55 »
Малеееиииийййй!!!  :scratch_ones_head: :swoon: ...това ме разби...
Харесва ми...ама ще взема да се "изгубя в макета (превода ;))...или ще ми зачезне някой влак в четвъртото измерение и тогава  :blink: :fool: :haha: :haha: :haha:

Специално за Зазко (но приятелю ако нямаш "обемно" виждане , вече не знам какво ще правиме  :pleasantry: :on_the_quiet:) ето макета в разрез (тоест през мрежа) с подземното си ниво:


 :scratch_ones_head: :scratch_ones_head: :scratch_ones_head:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #46 -: 11 Май 2010, 15:21:29 »
Цитат на: Vlado link=topic=466.msg41019#msg41019 date=1273578015
Пацо, малко извън обсъждането на схемата, но и във връзка с нея, ще ти споделя, че в тоя му вид макетът ще бъде изключително труден за изработка. Най-вероятно си даваш сметка за това? Сложна релсова схема, много наклони, значителни средства за релси, треви, дървета, сгради и т.н., изключително сложна рама, труден за изработване ландшафт и пр. Лично за себе си, като човек, смея да твърдя, с много опит в макетирането, ще споделя с теб, че не бих се захванал пак с направата на макет, ако сега хипотетично трябва да започна от начало. Затова, а и на база наблюденията ми върху хобисти, дръзнали да започнат такъв сложен проект, те съветвам да премислиш десет път, дали ти е по силите и възможностите това, за да не се разочароваш после. Тенденцията напоследък е към развитие на Фремо моделизма, нещо много по-достижимо като изработка и финансови възможности и може би е по-добре да помислиш в тази посока.
Разбира се, изборът е изцяло твой!

Брех , това не съм го видял ...а предният ми пост е в отгонор на Шатси.

Така,такааа Влади - прав си ...донякъде и не съвсем.
Тоест прав си - сложен е, безспорно!
Обаче не съвсем (макар и единствената истинска причина) - защото това смятам да ми е последния макет (поне за следващите 20/30 години - "колкото повече,толкова повече" :angel:) щото ми омръзна (пак си прав) пък и не съм вече достатъчно млад...а и живота не е само влакове... :music:

По същество - рама няма да има. :search:
Това е втората причина да премина на WINTRACK-а.  :yes:

Първата причина е, че схванах как се пишат (е още копирам в 90% от същността им чужди) макроси с които стават хълмовете. Щото във WINRAIL-а така и не го схванах как се правят планини.напишеш ли си един път макросните файлове - после пееш и работиш. :spiteful: :dance1:

Втората причина е възможността да се проектират ...бе направо автоматично си стават ---> ребра като част от конструкция тип "пчелна пита". Разликата от пчеличките е, че там са шестоъгълни клетките, докато тук са си квадратни.

Идеята е по този начин да се реализира с минимум разход на време за проектиране и чрез лазерно изрязване на клетъчна САМОНОСЕЩА конструкция (която на всичкото отгоре ако се монтира на досега предвижданото място в София - ще е и "сгъваема" в изправено състояния към стената зад нея) :wacko: даваща достатъчна якост, прозрачност - тоест достъп до вътрешността и , както  не на последно място - лекота в кг.

Трудностите не ме плашат, и не щото се надувам (все пак 50 % от мебелите съм си ги направил сам) ами защото имам достъп до доста съвременни ...мммм ...дърводелски технологии, ако щеш. Така де...все пак сме 10-та година от 21-ви век.

Релсовата схема наистина е сложна, ама това ми е съдбата - вече не се задоволявам с по-просто, но все пак си запомни този аргумент, щото при следващите "мутации" на релсовия план съм се постарал да я опростя (може би  :scratch_ones_head: :sarcastic:).

Релсовите профили са налични от две години ( 150 метра релсов път) а в момента , покрай допълването и разширяването на сбирката ми от подвижен състав , работя по въпроса и за разклоненията (изцяло в Т-профил и ъгли м/у 12 и 15 градуса) както и на практика най- малкият ми радиус да е вече 396 мм а за по-нагоре - флексовите. :drinks:

Ето тук се появява и нишата на модулите (в ТТ  :spiteful:) където има вероятност да се започне от 600/800 мм радиуси....а в ТТ изобщо не е ясно как ще изглеждат влаковите композиции при тези ...почти НО-вски радиуси!!! :dance1: :dance1: :dance1:

И за последното си прав - във връзка със СИК , както и курса на долара спрямо еврото...финансовите възможности не се развиват с темповете с които бих искал.
Дори в момента е цяло чудо че удържам нивото ...но това е преходно...
както и парите... :sarcastic:
пък и както казах този макет ще ми е последният и съответно построен с най-голям мерак и охота!!!
 :bb2: :haha: :good:
Може да метна и една снимка на ребро от този горния проект... :nyam:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #47 -: 11 Май 2010, 15:35:59 »
Отдолу е по-сложно отколкото подозирах, но няма какво да се учудвам. Ще се върна на фльонгата обаче, не ме кефи и това е. Не толкова, че е нелогична, а защото не остава място на повърхността на макета за нещо друго. Много релси на малко място.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #48 -: 11 Май 2010, 15:42:38 »
Ето примерен (не са с гъстотата която трябва) оребрен макет - видимата част от ребрата е само виртуална за да могат да бъдат "избирани" чрез мишката:



като това е едно от късите ребра:



А това - едно от дългите:



Тост ребрата в същността си са невидимата част от първата снимка...
 ;D :scratch_ones_head:

Зазо имаш малко основание и ти...мен най-вече ме притеснява , че голяма част от макета скрива ...влаковете най-вече  :prankster:...обаче пусто мерак да имам и...планина...виадукт...движение на повече от един/два влака...и като добавим логичността им в придвижването (от точка А до точка Б) ...и още цял куп...
И все пак "фльонгата" се разполага на площ над 1 кв.метър!!! Това не е НО - това е ТТ! :good:
А само виж тази снимка... :blink:



от тук се тръгна...ама нарастнаха някой възможностти и опции...та нА сега - тежката съдба на моделиста :sarcastic: :scratch_ones_head: :bad: :wild:
 :lol: :lol: :lol:

ПП.Ребрата тук са само примерни - тоест не са опразнени и от излишният материал, илит не са съвсем олекотени.Не напрзно и малко със самолети се занимавам - виждали ли сте ребро от крило на стар самолет? :spiteful:
« Последна редакция: 11 Май 2010, 15:47:15 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #49 -: 11 Май 2010, 15:53:39 »
А всъщност това е едва началото на ...обсъждането...
какво беше.../1,2 м х 2,0 м/



...и какво станА.../1,25 м х 3,25 м/



 :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic: :fool: :scratch_ones_head:
Пък това е проекта с най-малка вероятност да се осъществи...но трябва да ви заподзная (с помощта на вашите въпроси и предложения) с мерака и начина ми на мислене, за да може да оцените и следващите мутации... :give_rose:
« Последна редакция: 11 Май 2010, 15:55:24 от pach »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #50 -: 11 Май 2010, 15:56:38 »
Цитат на: pach link=topic=466.msg41028#msg41028 date=1273582419
А всъщност това е едва началото на ...обсъждането...
какво беше...

(Image removed from quote.)

...и какво станА...

(Image removed from quote.)

 :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic: :fool: :scratch_ones_head:
Пък това е проекта с най-малка вероятност да се осъществи...но трябва да ви заподзная (с помощта на вашите въпроси и предложения) с мерака и начина ми на мислене, за да може да оцените и следващите мутации... :give_rose:

Мен ако питаш направи горното и направи възможност за връзка с фремо модули. Така ще ти бъде отворен макет за разширение

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #51 -: 11 Май 2010, 16:00:12 »
 ;D ;D ;D
За връзка с фремо-модули ---> са двата глухи коловоза в ляво на макета!
Къде мислиш , че ще свържа двата модула с по пет коловоза и завършек - трансбордьор!?!!!
 :give_heart: :drinks:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #52 -: 11 Май 2010, 16:58:12 »
След такъв отговор единственото нещо, което мога да напиша е: Успех в начинанието!  :)

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 248
  • Рейтинг: 23
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #53 -: 11 Май 2010, 17:13:26 »
Не е ли малко разстоянието от вратите на депото до обръщателя. Я си сложи Auhagen-ското депо (15 гр.), за да се види по-добре.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #54 -: 12 Май 2010, 09:17:49 »
Дори не знам чие депо съм сложил - то даже не е напасвано както си трябва...това намерих в 3D - вариант - това сложих. Но измерих разстоянието от края на кръга до вратите и е >70 мм - тоест перфектното местоположение е.  :ok: Знаеш, че в ТТ това си е половин локомотивна дължина (на среден локомотив)! :scratch_ones_head:

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #55 -: 12 Май 2010, 09:25:35 »
Една плоскост ли ще бъде или ще се разглобява. Ако ще се разглобява мислил ли си по тоя въпрос?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #56 -: 12 Май 2010, 10:38:36 »
Цитат на: pavel75 link=topic=466.msg41063#msg41063 date=1273645535
Една плоскост ли ще бъде или ще се разглобява. Ако ще се разглобява мислил ли си по тоя въпрос?

Принципно цялата реброва конструкция ще е на три части (тоест от три "плоскости"):


(впрочем на тази снимка се вижда допълнителното олекотяване на напречните и надлъжни ребра за която писах вчера - тоест като "ребра от стар самолет".Предполагам че това е достатъчно за да го разбере и човек който не е виждал самолетна конструкция :))

 - двете крайни ще са с  размери 110см х 125 см,
 - а средната ще е 105 см х 125 см.

Така ще има известна модулност, а и не ме притеснява малко по-голямата "дълбочина" на макета, щото при ширина 125 см и височина на трети надземен етаж около 20 см (ниво глава релса) или общо около 30 см до върха от покрива на дърводобивното предприятие, става доста неудобно за работа и би се наложило въпреки достъпа от три страни да се работи така:



Но когато е на три части, и трябва да се осъществи лесен достъп, просто вдигам например средната част и вече аз заставам в средата на макета - така имам лесен достъп до двете крайни части (отново от три страни).
И така...
 ;D ;D ;D



pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #57 -: 15 Май 2010, 14:11:47 »
Намерих скицата (от Modell Eisenbahner 4 бр. от 1970 г.) която ми послужи за първообраз и отправна точка на този план през 2005г.
Имаше един период в ученическите ми години, когато с този и още няколко броя или всъщност всички които бях успял да си купя от будката за вестници в градинката пред Народния театър с/у старото посолство на USA, си лягах вечер и заспивах разглеждайки ги всеки път като "нови".Бяха такива години... :nyam:
Та ето я самата ("любима") скица:

Е приликата е останала някъде по-назад - но се виждат основните концептуални идеи.
Малка подземна/разменна гара...и "фльонгата" дето не кефи Зазко! ;) Вярно,че крайната планинска гара вече не е отзад, но пък съм си добавил и междинната спирка при вилната (бъдещата) зона. :music:

За да се стигне до този план се мина през доста "прототипни" проекти... :mda:

Тогава (или поне в началото) ми се искаше нещо такова да направя с П-профилните релси на ВТТВ...
И въобще това е един от любимите ми броеве на това списание, защото имаше и още една статия и скица в ТТ , заедно с няколко снимки от направеният макет.
Също така и чудесни чертежи на въглищен бункер с багер върху него, подвижен също като мостови кран.Чертежите са си направо в ТТ...и познайте? :bb2:
Да, този подвижен въглищарник се включва във всички проекти за мой макет в ТТ.

Впрочем , втората скица на макет в ТТ от същото списание пък е в основата на вторият (междинен за мен) план който ще ви представя през следващата седмица.

Сега като се загледам, си мисля, че още от тогава май,предно изнесените по-ниско двойни коловози са ме привличали, та в днешно време със Шатци ги нарекохме "офис" коловози на макет.
Комбинация м/у демонстраторския  (виж справката под чертата  ;)) офис коловоз и макет!!! При това на двойно трасе позволяващо да се разминават влакове! :yahoo:
Та така - до другата седмица... :thank_you:

-----------------------------------------------

Офис коловоз - удовлетворяваш внезапните пориви да си "пуснеш" нов или любим влак , без да имаш кой знае какво пространство, време и място - нещо като временна мярка , срещу хобистка премала под лъжичката. Или накратко кръстен като  "офис" коловоз  от  Мишето  Табакоф.

 :clapping: ;D

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #58 -: 15 Май 2010, 16:25:34 »
Това последното е много готин план. Само, че е подходящ, според мене за изцяло индустриялен макет. Гарата заема 2/3 от общото пространство, което те лишава от възможността да реализираш по развита градска част. Което само по себе си я изключва като вариант. Частта  с глухите коловози прилича на гара Сердика малко! Мого ме кефи това плане всъщонст.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #59 -: 15 Май 2010, 16:52:38 »
Принципно, аз наблягам на инфрасктруктурата - тоест повече влакове и коловози...
Градска част може и да няма, или да е само намекната.
Но пък държа много на планинска част и пейзажи от природата.
Този план обаче има един недостатък - винаги има изкачвани и слизани на влакове - тоест няма равен участък за движение , а това е леко амортизиращо все пак...
То и за това е послужил само като идея...за плана на следващото представяне тук.
 ;D ;D ;D