Автор Тема: Ремонт на моторче Пико - старо производство  (Прочетена 12933 пъти)

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Ремонт на моторче Пико - старо производство
« Отговор #15 -: 18 Февруари 2016, 10:44:49 »
Тоест размагнитени ли ?

Обаче с аналогово захранване работи добре- тръгва плавно и тнт. А и не съм го карал чак толкова много този Лок.  Измерих му 100 милиампера консумация с аналоговият траф.

Ще се чисти, тества, настройва и това е.
 То така е по интересно, иначе като няма место и не мога да си направя хубав макет, поне ще се занимавам с това да цифровизирам старият дизел.

Те положенията са 2- или ще стане или не ! ;D


Между другото тока и напрежението в една ел верига са неразделни и при увеличаването на едната величина неминуемо и другата отива нагоре.

----------------

Да изясня нещо за мене си -

На кой ЛОК викате Людмила - Дизел от серията ВR 200-232 и тнт ???

Щото и моят е някакъв такъв -130 - 132 мисля. http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=4075.0

Но незнам дали и той е Людмила или не.
« Последна редакция: 18 Февруари 2016, 12:18:20 от kossis »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Ремонт на моторче Пико - старо производство
« Отговор #16 -: 18 Февруари 2016, 13:11:00 »
Гледам - доста неща изписани напоследък, но не вдянах идеята, но мернах три неща:

Размагнитено "старо пико" моторче до сега не съм видял.

Ток по-малък от 100 мА на стар пико локомотив недей да търсиш, освен ако не е Е69. За другите 100 мА си е добре. Само моторчето, извадено, и то при 8 волта може да е и под 80 мА, 100 си е нормално.

За BR с числата от 200 до 232 има доста различни локомотиви, включително и електрически.


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Ремонт на моторче Пико - старо производство
« Отговор #17 -: 18 Февруари 2016, 13:27:31 »
Цитат

Частично размагнитване на статора  в двигателчето.

Често то се получава при неговото неправилно съхранение - например в една кутия с други двигатели
(които също имат магнити). Също така когато електромоторчето е съхранявано или употребявано в
силни външни магнитни полета. 
      Саморазмагнитване се наблюдава по-често пък при по-старите типове електромотори,
които ползват слабите железни магнити (за разлика от съвременните керамични или неодимови).
Принципно такива двигатели могат да се „намагнетизират“ на ново, но това е излишно, трудоемко и доста ...анахронично.

В случаи когато статора е позагубил магнитните си свойства,
ротора видимо се върти леко „на ръка“, но при подаване на захранване се върти „вяло“,
 може да бъде спрян с пръсти, тоест - относително лесно или дори тръгва от място при
доста високо напрежение, примерно 8V и сътоветно по-голям ток – около 2А.

 :hi:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Ремонт на моторче Пико - старо производство
« Отговор #18 -: 18 Февруари 2016, 13:58:27 »
Цитат на: pach link=topic=3240.msg103534#msg103534 date=1455794851
:hi:

Не знам от къде е този цитат, нотова въобще не е вярно. (т.е. сещам се от къде е, но там пише още много неверни неща, които вкарват в заблуда начинаЮщите моделисти). Магнитът може да се размагнити при поставянето му в СИЛНО магнитно поле, което не става сэ лежащи до него моторчета. Камо ли пък с лежащи един до друг локомотивчета.

Магнитът МОЖЕ да се размагнити при: "Above a certain level of armature current, the field magnets will become permanently demagnetized. Therefore, it is important not to exceed the maximum pulse current rating for the motor", т.е. при подаване на импулси ток в намотките, което ще стане при много повече от 12В. А това при старо пико с "тухла" няма как да стане. Може да стане с ДЦЦ и с претоварване, но това е друга приказка.
« Последна редакция: 18 Февруари 2016, 14:03:54 от mitko0888 »

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Ремонт на моторче Пико - старо производство
« Отговор #19 -: 18 Февруари 2016, 14:18:27 »
Неразбрах моята Дизелица 132ка Людмила ли е или не. :)

Абсурд да е размагнитен, стоеше под леглото в кутията на Старт сета си с пътническите вагони барабар. Над него имаше само други кутии с вагончета и още един Джуниър старт сет.
Отделно като въртях и трите моторчета които мерих вчера, си се въртят на секции- има си магнитното прехвърляне и се усеща манетизма на статора.

Явно е че ще се зачисти и ще вдигна стартовото напрежение, но честотата какво да я правя ?

Очевидно е че и тя би следвало да се повиши леко за да има повече подадени импулси за секунда към мотора. Така би следвало да го развърта по лесно с оглед на по малкото намотки по ротора.
« Последна редакция: 18 Февруари 2016, 16:33:13 от kossis »