Автор Тема: БДЖ 07-хх от Revell BR 131/231  (Прочетена 2788 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2390
  • Рейтинг: 982
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
БДЖ 07-хх от Revell BR 131/231
« -: 22 Февруари 2015, 15:55:48 »
Започвам тази тема с ясно съзнание и бистър поглед. Ще се получи (надявам се) поредната БДЖ 07, с коруба от ето този двоен сет:



Идеята за БДЖ 07 е от преди две години. По това време ревелският сет вече беше изчерпан, но издирих един останал в някакъв полски магазин. За нула време ми го пратиха, натъпкан по диагонал в едно недостатъчно голямо кашонче, уплътнено с вестници и боклуци. След разопаковането гледката беше отчайваща:



Въпреки това вътре нямаше абсолютно никакви поражения. Съдържанието на кутията е добре описано от ТANO в неговата тема, затова няма да го повтарям.

В допълнение едно лично усещане: пластмасата на Ревел ми се вижда доста мека за направа на влакчета. За стендов модел - става, но за локомотив, който мисля да подхвърлям и търкалям - малко съм скептичен, но въпреки това - продължавам.

Първоначалната идея беше да се направя сам цялото задвижване. Като това, или като някое друго, което съм правил. Имах останали четири "хубави" колооси (от ново Пико), купих още 2. Въпреки че диаметърът им е с 1 мм по-малък, сметнах си редуктора за това хубаво моторче:



И тук нещата замряха за около година. През това време се мъчих с някакъв макет и други подобни неща. Но след като се сдобих с едно прилично Роко, проектът е рестартиран отново.
Въпреки че вече бях дялкал две шасита на Роко, тук не ми се занимаваше с такава дейност. Дълго се взирах в снимки на истинските седмаци и в ето тази:



Видя ми се че шасито на Роко тамъъън си влиза в корубата на Ревел (със съвсем мелко пилене), и визуално този един милиметър удължение от всяка страна беше окончателно преглътнат. Т.е. шасито няма да се реже. Вижда ми се че стои достатъчно добре за моите разбирания.

Следват детайлите. Използвам (копирам, плагиатствам, употребявам) 100% написаното от TANO в по-горе показаната тема. Друго си е някой да ти свърши цялата предварителна работа вместо теб. Още веднъж Благодарности за свършеното от г-н Професора!!! Имам и сериозното предимство че не съм такъв перфекционист, и спокойно ще преглътна някои други допуски и детайли.

След като видях че корубата стои доста добре върху шасито, считам че този проект е започнат и ще бъде завършен в някакъв вид, поради което реших да го опиша тук.

Нивелирането и закрепването е класическо: ограничители отгоре и "зъбчета" от долу. От горе подпирам корубата в мястото, където свършват наклонените части от шасито. Така корубата се надява много лесно и се центрира сама на точното място по дължина.



Допълнително в средата на покрива добавих още едни пластмасови изрезки, така че покривът се сглобява доста добре без да е окончателно залепен. Даже се замислям да се остане разглобен поне до боята, ако не и след това ...

Оформлението на детайлите започнах отгоре надолу. За сега е подготвен само покривът.



Накичих му разни телчета. Преди това изтрих един капак на върха. Оставих само една решетка, и най-накрая разбрах че това е комина / куминя / изхода на ауспуХа на седмака ... (едно време го пишехме с Ф).



Оказа се че това място на покрива е изпълнено по различен начин в първите 30 бройки и в следващите. По този въпрос ще резна малко чужди снимки с детайли, ама друг път.

Вентилаторите са си оригиналните от Ревел. Самите перки са изрязани и ще бъдат монтирани допълнително, на покрива са само решетките. По въпроса с вентилаторите също ще сложа още някакви картинки.



За сега проектът е до тук. Следват някои допълнения по коша. Ще се пробват различни дръжки - от Ревел или от Роко, едва ли ще си правя свои след като имам готови. След това - муцунките, за които трябва да измисля плугове, кабините, и на края - талигите. В момента те са грубо одялкани за да видя как стоят на тази коруба. Като добавя и три бели лампи от пред и съм готов.
« Последна редакция: 22 Февруари 2015, 18:30:49 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2390
  • Рейтинг: 982
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ 07-хх от Revell BR 131/231
« Отговор #1 -: 22 Февруари 2015, 18:12:59 »
И снимки на двата вида коминчета:

Първи тип: на първите 30 машини (според мен), отворите са откъм страната на вентилаторите (в задната част на покрива)



Втори тип (като моя!), ауспухът завършва от предната част на прокрива:



На горната снимка се виждат и два вида от "тумбестите" вентилатори. "Плоските" също са поне два вида:

« Последна редакция: 22 Февруари 2015, 18:15:14 от mitko0888 »