Има няколко велики истини в написаното от теб в последните ти два поста.
Първо - че колкото са хората, толкова и вкусовете. Тъй като не съм срещал официална анкета, пускаме всепризнатия гугъл за мнението на пътуващите. Обобщавам мненията на пътниците: Мястото ти в TGV безпорно е по-удобно от самолет. В ICE определено е по-просторно.
Второто - цитирам: "По технически характеристики TGV е най-доброто, което се прави в света" и "колкото хора има на света, толкова и вкусове". Оставям противоречито, за вкусовете вж. Първо. За техническите характеристики: Все едно да сравняваш ябълка и круша, или пъпеш и диня. Двете неща са доста различни за да се сравняват директно. Понеже си фен на ТГВ, може да ни светнеш за някои детайлни технически параметри, вкл. периодичността и времетраенето на обслужването, за да си ги сравним.
А защо лично аз съм фен на ICE: Общите характеристики са писани на много места и не виждам никакво предимство на TGV и AGV пред ICE-то. И от двата влака има различни типове, строени по различно време (години), те са различни поколения. Едва ли трябва да сравняваме всичко с ICE-1. На немците, обаче, доста бързо им дойде ъкъла, че да возиш два локомотива е отживелица. Дори и в рекламите за AGV, който е с десетина години по-нов от ICE-3, не виждам никакво съществено предимство в цифрите. Има няколко по-модерни решения (за едно десетилетие), които водят единствено до съриозно оскъпяване на влака, без да има сериозно предимство по отношение на брой места, тегло за пътник, киловат за пътник и т.н. Добавям, че ICE е предвидено да се ползва по инфраструктура заедно с други влакове, вкл. и тежко товарно движение (с някои дребни изключения - едно специално построено трасе). Ако ще го сравняваме със специално построените за тези леки влакове трасета на TGV, на които много ти харесва контактната мрежа, отиваме на съвсем друга приказка. Всичко това води до естествена по-ниска цена на ICE, и да се говори че по-ниската цена ставала само с подкупи - това е общоприета бг черта, няма да я дискутирам. Скандали с подкупите при големите поръчки има и от едната и от другата страна.