Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

Какви други хобита имате ? :)

<< < (49/60) > >>

Loco-motion:

--- Цитат на: widowmaker link=topic=47.msg83099#msg83099 date=1351254582 ---Добре ще е да се поразровим за снимки на този модел (от музея),
за да изчистим някои неточности и неясноти по модела на ДеАгостини,
макар, че и тук както при "Голдън Хинд" на Френсис Дрейк чертежи няма,
а е правена възстановка по гравюри и рисунки от онова време...
Ето линк към японската реплика на галеона:
http://en.wikipedia.org/wiki/San_Juan_Bautista_%28ship%29

--- Край на цитат ---

Този кораб няма абсолютно нищо общо с въпросния испански галеон от XVIIIти век. Дате Мару е построен от японците с техническата подкрепа и планове, предоставени им то малкото европейци в страната им. Сан Хуан Баутиста не е истинското му име, но понеже йезуитите са предоставили чертежите са си го кръстили така. Корабът е сполучлив и достига до тихоокеанските брегове на Испанската колониална империя. Може да се каже, че корабът е отчасти технологичен демонстратор, отчасти средство за повишаване на авторитета на Япония по онова време като силна и технологически напреднала страна. Впоследствие обаче шогунатът налага изолация на Япония и строителството на океански съдове е забранено със закон и наказуемо със смърт. Между двата кораба общото е само името (на японския дори неофициално), а разликата във времето е повече от столетие.

Vlado:
Сега звъннах в Де Агостини и там ме увериха, че имало такъв кораб в действителност, като, ако желая да получа повече информация, да се обърна към някакъв техен тесен специалист (дадоха ми телефона му). Обаче ще мога да го намеря само в четвъртък между 10,00 ч. и 15,00 ч., тъй че търпение! Скоро ще разберем! :)

pach:
Имаше навремето такъв филм..."Пази се от автомобил" ...голяма комедия беше!!!
 :lol:
Та тъй като се оказа, че никой в корабомоделните среди не
 го познаваше преди да стане "специалист"-ът на ДеАгостини,
бих го перефразирал (филма де) наааа..."Пази се от специалист"!!!
Майтап да става, момчета, ама явно информацията по този кораб е много противоречива,
а от ДеАгостини не се очаква да кажат по-вярна по понятни причини.
Важното е, че кораба кефи хората които го сглобяват
(макар технологията и методите показани в диска да са силно спорни)
и така ще има достатъчно "зарибени" за този вид моделизъм.

Тоест ще държи поне няколко деца далеч от дрогата и чалгата!!!
 :clapping: :clapping: :clapping:

Vlado:
То филмът, да ти кажа, не показва почти нищо. Само инфо отгоре-отгоре какво очаква мераклията-моделист. Пълна боза! Да не говорим, че и книжките с упътването за сглобяване понякога не дават добра насока кое как да стане. Добре че имам опит, иначе щях яко да мажа!

widowmaker:

--- Цитат на: Vlado link=topic=47.msg83102#msg83102 date=1351256555 ---Сега звъннах в Де Агостини и там ме увериха, ч е имало такъв кораб в действителност, като ми да дадоха и телефон на някакъв техен тесен специалист. Обаче ще мога да го намеря само в четвъртък между 10,00 ч. и 15,00 ч. Тъй че търпение! Скоро ще разберем! :)

--- Край на цитат ---

Аз съм говорил с въпросния "специалист", не очаквай да е ерудиран кой знае колко...
Кораб с това име със сигурност е имало, ето инфо от един испански форум:

A mediados de abril de 1720 zarparon de Veracruz los navíos San Luis y San Juan Bautista
con el mercante Santo Cristo de Maracaibo para reunirse con el resto de los buques de Cornejo en La Habana.
Vientos fuertes del norte dispersan la formación hacia el sur. El buque mercante regresó en solitario a Veracruz,
mientras los dos navíos naufragan en la costa de Campeche. La causa más probable del desastre fue el pésimo carenado
que se les realizó antes de zarpar de Cádiz, provocando que tuvieran varias vías de agua.

In mid-April 1720 the ships set sail from Veracruz San Luis and San Juan Bautista
with the merchant Santo Cristo de Maracaibo to meet with the other vessels Cornejo in Havana.
North winds scatter formation south. The merchant ship returned to Veracruz alone,
while the two ships wrecked on the coast of Campeche.
The most likely cause of the disaster was the lousy fairing that was performed before sailing from Cadiz,
were causing several waterways.

П.П. Още малко инфо:



Значи оригиналният кораб е построен 1588, но няма как да е круширал след 132 години по крайбрежието на мексико.
Дате Мару 100 на 100 не е ходил до там, а и какво ще търси японски кораб на плаване с испански галеони?


Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия